Pereiti į pagrindinį turinį

Knyga, kurios istoriją pasakoja tapyba

2014-05-12 14:18

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė pastaruoju metu džiugino parodų, kuriose eksponavo savo pasakojimus kuriančią, mylinčią gamtą ir pasaulį tapybą. Visai neseniai dailininkė pateikė dar vieną malonią dovaną meno mylėtojams – nuo šiol kataloge "4 istorijos ar daugiau?" bus galima naujai ir iš platesnės perspektyvos apžvelgti kūrėjos darbus bei idėjas.

A. Barzdukaitė-Vaitkūnienė
A. Barzdukaitė-Vaitkūnienė / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Aušra Barzdukaitė-Vaitkūnienė pastaruoju metu džiugino parodų, kuriose eksponavo savo pasakojimus kuriančią, mylinčią gamtą ir pasaulį tapybą. Visai neseniai dailininkė pateikė dar vieną malonią dovaną meno mylėtojams – nuo šiol kataloge "4 istorijos ar daugiau?" bus galima naujai ir iš platesnės perspektyvos apžvelgti kūrėjos darbus bei idėjas.

Pasiekimų ženklai

Tapytoja prisipažino: 2013-aisiais gauta Pollock-Krasner stipendija – ne tik menininkės kūrybos įvertinimas, bet ir tam tikras įsipareigojimas kurti bei aktyviai dalyvauti meno gyvenime.
Šios nuostatos menininkė rūpestingai laikėsi. Praėjusieji metai A.Barzdukaitei-Vaitkūnienei buvo itin intensyvūs – dailininkė dalyvavo aštuoniose grupinėse ir surengė keturias personalines parodas. Darbingą periodą vainikavo neseniai jai įteikta Justino Vienožinskio premija.

Pollock-Krasner fondo parama padėjo išleisti ir minėtą katalogą, kuriame daugiausia vietos skiriama naujausiai kaunietės dailininkės kūrybai (2010–2013 m.), tačiau galima atrasti ir senesnės tapybos pavyzdžių.

Regis, naujasis katalogas gali būti tas įvykis, po kurio tapytoja ketina padaryti pertrauką. "Svajonė dirbti pamažu, 2013-aisiais teko dirbti intensyviai, reikalinga pauzė, norisi sustoti", – atviravo tapytoja.

Keturi pasakojimai

Nacionaliniame Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejuje pristatytas leidinys – daugiau nei pastarųjų metų dailininkės kūrybos apžvalga, vaizdinių rinkinys. Tai – būdas A.Barzdukaitės-Vaitkūnienės kūryboje atrasti vaizdinių ryšį, perskaityti dailininkės pasakojimus, idėjas.

Pats katalogas, kaip sufleruoja pavadinimas, yra paremtas keturiomis istorijomis: baisia, apie ateivius, painia meilės ir apie vandenį. Tai – siužetai, kurie vystomi ir nagrinėjami kataloge esančiuose dailininkės kūriniuose.

Žinoma, neapsiribojama vien keturiomis istorijomis – čia galima rasti ir daugiau siužetų bei pasakojimų, tapytoja neriboja ir griežtai neskirsto savo kūrybos. Kaip pastebėta per katalogo pristatymą, A.Barzdukaitės-Vaitkūnienės paveikslai pasižymi tuo, kad atskiri darbai tarsi kuria pasakojimus.

Pati menininkė teigė, kad kūryboje stengiasi iš kosmoso pamatyti pasaulį, tai lemia komikso principu grįstą vaizdavimą. Be to, pasak pačios menininkės, jos kūryboje gana svarbus tekstas – tai taip pat papildo komiksinio paveikslų kūrimo principus. Pavadinimai, paveiksluose esantys užrašai ar tiesiog raidės – jomis tarsi kuriama nuoroda žiūrovui apie idėjas, sykiu autorė vengia būti pernelyg tiesmuka.

Žvilgsnis iš šalies

Įdomų ir taiklų pastebėjimą apie kūrybą išsakė katalogui tekstus paruošusi menotyrininkė Kristina Budrytė-Genevičė. Ji tapytojos kūrybą apibendrino taip: "Miškas, miškas ir miškas".
Išties, vartant "4 istorijas ar daugiau?", galima nesunkiai pastebėti, kad paveiksluose yra gamtos motyvų. Jie jei ir ne dominuoja, tai bent yra būtinai atvaizduoti. Anot K.Budrytės-Genevičės, "Net urbanistiniame vaizde – žaluma". Nors gamtos motyvas atrodo itin svarbus šios menininkės paveiksluose, pati ji sako, kad kūrybai svarbu viskas – gamta, istorija, pedagoginė veikla, šiuolaikinis menas.

Dailininkės manymu, katalogas – tai tarsi mokomasis sąsiuvinis. Tai proga iš šono apžvelgti savo kūrybą, būdas įvertinti klaidas – tapytoja neslepia, kad pamačiusi kai kuriuos darbus tiesiog pasako sau daugiau taip nebedarysianti.

Nors ir yra gana priekabi sau, paveikslų, kurie jai atrodo ne itin vykę, A.Barzdukaitė-Vaitkūnienė neslepia, nebando kažkaip taisyti. Juolab kad, dailininkės manymu, nepatinkantys paveikslai po kiek laiko pagerėja.

Naujausias kūrybinis atradimas, pačios teigimu, – nebetikėjimas matoma realybe. Menininkės manymu, tapybos užduotis – parodyti tai, kas yra kitapus realybės, bet dar nežinanti, kaip tai padaryti. Tad verta tikėtis, kad iš menininkės sulauksime įdomių tokio atvaizdavimo ieškojimų, o gal netgi atradimų, naujų istorijų bei pasakojimų. O kol kas galime mėgautis kūrėjos kataloge jau pateiktomis "4 istorijomis ar daugiau?".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų