Atšauktas šeštadienį, lapkričio 7 d., Klaipėdoje turėjęs vykti spektaklis „Prie barjero“. Mirus aktyviai vaidinusiam Kauno aktoriui Vilhelmui Vaičekauskui, teatro žmonės susidūrė su problema - kuo pakeisti dublerio neturintį aktorių?
Arvydo Lebeliūno režisuotame spektaklyje "Prie barjero" pagal Antono Čechovo komedijas kaunietis aktorius įkūnijo tris personažus, įvertintus publikos ir teatro kritikų.
„Galvojame, kas galėtų pakeisti Vilhelmą Lukos, Stepano Stepanovičiaus, Deniso Grigorjevo vaidmenyse. Svarstome keletą Kauno aktorių kandidatūrų. Bet kokiu atveju, be šio talentingo aktoriaus spektaklis daug praras“, - pripažino viešosios įstaigos „Laimingi žmonės“, pastačiusios spektaklį „Prie barjero“, projektų vadovė Rita Malakienė.
Kauno valstybiniame dramos teatre (KVDT) V.Vaičekauskas vaidino ir dažnai rodomuose naujausiuose teatro spektakliuose „Sugrįžimas į dykumą“, „Skėriai.“ „Žmogus tik pasitraukė iš šio gyvenimo - dar nesinori galvoti apie jo vietos užpildymą kažkuo kitu. Spektaklių, kuriuose vaidino Vilhelmas, artimiausiomis dienomis repertuare neturime, artimiausi - po poros savaičių. Nebus lengva šį aktorių pakeisti“, - sakė KVDT vadovas Egidijus Stancikas. Per pora savaičių, anot teatro vadovo, bus bandoma rasti kitą žmogų.
„Sugrįžimo į dykumą“ režisierius Artūras Areima yra Kaune, „Skėrių“ režisierius Rolandas Atkočiūnas tikrai ras laiko atvykti ir skirti laiko repeticijoms su pasirinktu aktoriumi.
Sovietmečiu dramos aktorių dubleriai buvo įprastas dalykas. „Tuomet buvo labai išplėtota filmavimosi visoje Sovietų sąjungoje sistema, o lietuvių aktoriai rusų kino režisierių buvo mėgiami. Kad spektakliai nebūtų paralyžiuojami šiems aktoriams išvykus filmuotis, jie turėdavo dublerius“, - anot E.Stanciko, ir šiais laikais dublerius turėti būtų gerai. Mat aktoriui susirgus dabar tenka atšaukti spektaklius arba juos sukeisti.
„Dublerius dabar turi tik tie aktoriai, kurie dažnai filmuojasi, mažiau laiko skiria teatro vaidmenims. Jei yra dubleriai, režisieriui tenka dvigubas darbas - reikia dirbti su kiekvienu aktoriumi atskirai. Auga ir spektaklio pastatymo sąnaudos - juk to paties dydžio kostiumas skirtingiems aktoriams paprastai netinka“, - pastebėjo teatro vadovas. Kita priežastis, kodėl patys aktoriai kratosi dublerių - teatruose egzistuojanti priedų sistema, kuomet aktorius papildomus pinigus gauna kiekvienąkart atlikdamas vaidmenį. „Natūralu, kad aktorius, turėdamas vaidmenį, nori jį vaidinti nesidubliuojant“, - pastebėjo E.Stancikas.
Naujausi komentarai