Teatro dienai - „Topor sosi“
Rytoj, kovo 26-ąją, 19 val. kelioms valandoms duris atvers prieš keletą mėnesių nustojęs veikti uostamiesčio menininkų ir jiems prijaučiančiųjų mėgtas baras „Bohema“, kuriame Klaipėdos „Gliukų“ teatras klaipėdiečiams parodys pasaką prieš miegą „Topor sosi“.
Atrakinti voratinklių ir dulkių užkariautą erdvę sumanė žymusis Klaipėdos atrakcionistas, „Gliukų“ teatro idėjinis vadas ir „gliukiškos“ filosofijos skleidėjas Benas Šarka, šį projektą dedikuodamas tarptautinei Teatro dienai.
Teatrai nešvęs
Tai bene vienintelis nuo 1962 metų pasaulyje švenčiamos Teatro dienos paminėjimas uostamiestyje, kuriame veikia du valstybiniai – Muzikinis ir Dramos teatrai.
Klaipėdos valstybinis Muzikinis teatras ilsisi po gastrolių sostinėje, o Dramos teatras savo profesinę šventę „perkėlė“ į balandžio 2 ir 3 dienas. Tuomet bus parodyta Povilo Gaidžio režisuota premjera „Banketas“.
Iki šiolei kiekvienais metais, nors ir ne po vienu stogu, Teatro dienos proga žiūrovus į specialiai parengtus koncertus ir kitokius pasirodymus pakviesdavo ne tik abu valstybiniai, bet ir kiti mieste veikiantys teatrai.
Šiemet teatralai labiau linkę ne linksmintis ir linksminti, bet susikaupti prieš Velykas ir netrukdyti žiūrovams dažyti margučių.
Diena reikalinga
B.Šarka Teatro dienai irgi ditirambų negiedos. Nors, anot jo, tokios šventės reikalingos. „Nuo to ir prasideda teatras. Juk ir šeimoje kiekvienas turi savo dienas – gimtadienius, jubiliejus“, - sakė B.Šarka.
Jo teigimu, teatro apraiškų galima aptikti visur. Kad ir traukinių stotyje, kur žmonės skuba, nerimauja, laukia, skaičiuoja pinigus, atsisveikina, braukia ašaras, valgo beliašus... „Superinė erdvė“, - ištaria pašnekovas, tarsi išvydęs prieš akis būsimą spektaklį.
Ne vieną projektą Lietuvoje ir užsienyje surengęs klaipėdietis nuolat ieško netradicinių erdvių savo teatrui, kurio nelinkęs pririšti prie stacionarios scenos dėžutės. Nuolatinės gyvo ir labilaus teatro paieškos B.Šarką atveda į netikėčiausias vietas, kurios tradicinio teatro šalininkams neatrodo vertingos ir patrauklios.
Gyvena griuvėsiuose
Nuo 1987 metų, kai kartu su bendraminčių grupe, dar nepakrikštyta „Gliukų“ vardu Benas Klaipėdoje pradėjo rodyti spektaklius, savo teatrą buvo „apgyvendinęs“ net keliose vietose: Parodų rūmų kieme, darželyje, rūsyje, „Gliuknamyje“ – apleistame pastate Ligoninės gatvėje.
B.Šarkos teatras gali lengvai apsigyventi griuvėsiuose, iš šalies žvelgiant – mirusiose erdvėse ir prisitaikyti prie laiko, stichijų ar praeivių nugludintos, bet neretušuotos scenografijos, kuriai labai tinka išmesti daiktai, dūmai ir paprasta ugnis.
Nevengia ugnies
Benas neslepia, kad mėgsta žaisti su ugnimi. „Nereikia jos bijoti“,- sako „gliukas“. Juk seniau, kai nebuvo šviesos, žmonės pasišviesdavo lajinėmis žvakėmis ar deglais. Anot pašnekovo, ugnies savo spektakliuose nevengia ir kiti lietuvių režisieriai – E.Nekrošius bei J.Vaitkus.
Prieš metus kovo mėnesį įvykęs nelaimingas atsitikimas vieno pasirodymo metu, kai B.Šarka stipriai apdegė, „gliuko“ neatbaidė nuo ugnies.
Tačiau šįkart „Bohemoje“ degs ne ugnis, o B.Šarkos spektaklio „Topor sosi“ herojų aistros. „Bohema“ buvo vienintelis baras, kuriame skambėjo normali muzika“,- taip apie mirusį barą, kuriame, neoficialiais duomenimis, turėtų įsikurti viešoji įstaiga „Jūros šventė“, atsiliepė B.Šarka.
Kovo 26-ąją Teatro dienos proga jo dėka „Bohema“ trumpam prisikels iš pelenų...
Naujausi komentarai