Pirmą kartą gyvenime plaukiojęs kruiziniu laivu inžinierius Gintaras Skrabulis prisipažino, kad tokia kelionė, juolab kai Lietuvoje jau buvo žiema, jo nenuvylė. „Dešimties dienų atostogos pralėkė lyg dvi dienos“, – apibendrino keliautojas.
Laive nieko netrūksta
Ne, ne, kaunietis baimės nejuto, nors metų pradžioje katastrofą patyrė plačiai pagarsėjęs tos pačios kompanijos kruizinis laivas „Costa Concordia“, o po to užsidegė „Costa Allegra“.
2009 m. statytas, po metų pradėjęs plaukioti „Costa Deliziosa“ kainavo apie 450 mln. eurų ir jis G.Skrabuliui sukėlė susižavėjimą.
Laivo ilgis – 294, plotis – 32,3 metro, svoris – 92700 tonų. Laive yra 16 denių, kruizinis greitis – 40 km/val., juo gali plaukti 2828 keleiviai, dar 1100 – įgulos ir aptarnaujančiojo personalo.
„Net nežinau, ko dar šiame laive nėra. Trys baseinai, daugybė restoranų, barų, kazino, naktinių klubų, teatras, kinas net ir su 4D sale, trys baseinai, SPA centras, pirtys, stalo teniso salė, riedučių parkas, galimybė žaisti golfą, – vardijo ir juokėsi inžinierius. – Vos atvykus į laivą, įgulos nariai paima lagaminus, kuriuos randi jau savo kajutėse, perėjęs apžiūrą kaip oro uoste, registraciją.“
Kiekvienos kajutės kortelė – ir durų raktas, ir tarsi kreditinė kortelė, kuri pateikiama užsisakius alkoholinių gėrimų ar papildomų paslaugų. Už dieną nuskaičiuojama po 6 eurus – arbatpinigiai. Kava, arbata, vanduo, maistas – nemokamas.
„Jei nori ir negaili skrandžio, gali valgyti 24 valandas per parą – tam dirba restoranai dviejuose aukštuose“, – pasak kauniečio, kiekvieną vakarą buvo vis kitas meniu, todėl keleiviai galėjo pasimėgauti italų, ispanų, Viduržemio jūros, meksikiečių patiekalais ir jūrų gėrybėmis.
Išvykdami iš laivo visi atsiskaito grynaisiais arba kreditine kortele.
Daug kostiumų nereikia
„Jaučiantieji uždarų patalpų baimę turėtų nepagailėti šiek tiek daugiau pinigų už kajutę su langais, – patarė su solidžia nuolaida kelialapius į kruizinį laivą įsigijęs Gintaras. – Juolab kad malonu pabusti su ryto saule ir natūralia šviesa.“
Dar nekeliavusiuosius laivais inžinierius ramino: pasiklysti laive neįmanoma, nes labai aiški informacija, ženklai, tad drąsiai po laivą vaikščiojo ir jų kompanijos 8 bei 9 metų vaikai.
„Ir nors kruiziniame laive didžioji dalis žmonių – oriai senatvę leidžiančio solidaus amžiaus, personalas nuoširdus absoliučiai su visais, – komplimentus žarstė G.Skrabulis. – Beje, laivas toks didelis, kad minios keleivių nesijautė, pakako vietos ir tylos, ramybės gerbėjams. Net gultai prie baseinų išdėstyti taip, kad rasi vietos šešėlyje, toliau nuo restorano ar ten, kur nesigirdi muzika.“
Kaunietis nesilankė kazino, kitų išgirtose pirtyse, tačiau mielai išbandė žmonėms nuo 16 metų skirtą „Formulės-1“ imitatorių: sėdi į vibruojantį bolidą ir prieš akis matai didelį ekraną, kuriame lenktyniauji.
Inžinierius ramina vyrus: nereikia ir daugybės drabužių, kaip kartais baiminasi laivais nekeliavę žmonės.
„Užteko ir vieno kostiumo. Be to, tradiciniame kapitono vakarėlyje pakako ryšėti kaklaraištį, – juokėsi Gintaras. – Moterims taip pat nereikia tiek daug drabužių, nors ten jos gali pasipuikuoti vakarinėmis suknelėmis.“
Sužavėjo Madeira ir Malaga
G.Skrabuliui patiko ir tai, kad Viduržemio jūra ir Atlanto vandenynu laivas plaukė naktimis, o dieną, kas nenorėdavo likti „Costa Deliziosa“, galėjo pasivaikščioti pakrančių miestų gatvėmis. Su žmona ir draugais Gintaras lankėsi Italijos, Ispanijos, Portugalijos ir Maroko uostamiesčiuose.
„Egzotiškiausias, be abejonės, buvo Maroko Kasablankos senamiestis, – Gintaras pasakojo, kad ten jis ir draugai atrado fantastiško skonio apelsinų sultis. – Ispanijos apelsinai, nors ir skanūs, toli gražu neprilygo marokietiškiems. Madeiroje labai skanūs bananai. Jų begalė rūšių, auginami iki 400 metrų aukščio virš jūros lygio. Pas mus, deja, dažniausiai atvežami ten pašariniais laikomi bananai.“
Visus keliautojus sužavėjo nuostabaus grožio sala Atlanto vandenyne Madeira. Portugalijai priklausančioje ir puikiai sutvarkytoje saloje ne tik gražu, bet ir puikiai išplėtotata infrastruktūra, vietos gyventojai nuoširdūs, draugiški. Jie supranta, kad turizmas jiems atneša solidžius pinigus.
„Supratome, kodėl Arvydas Sabonis su šeima pasirinko Ispanijos Malagą, – šyptelėjo Gintaras. – Tai labai gražus, sutvarkytas uostamiestis Andalūzijos regione.“
Vos nepavėlavo į laivą
Plaukiant Viduržemio jūra „Costa Deliziosa“ keleivius užklupo audra: vėjo greitis siekė 110 km/val., buvo uždaryti visi lauko deniai, o bangos ritosi iki aštunto laivo aukšto.
„Tačiau keleiviai nieko nejuto, tik žvelgdamas pro langus galėjai suvokti audros galybę“, – visiškai nesibaimino G.Skrabulis.
Ar tai buvo ekstremaliausia kelionės akimirka?
Dabar Gintaras šypsosi. O tuomet, kai visai dienai Tenerifėje išsinuomojo automobilį, tačiau neturėdami navigacijos vos nepavėlavo į laivą, juokinga nebuvo.
„Dvi valandas klajojome, kol išvažiavome iš miesto, nes daug kelių buvo remontuojama, ne visi kelio ženklai mums buvo įprasti, o moterys dar bandė vadovauti. Teko važiuoti ir lietuviškai – kai kur nereaguojant į ženklus ir padidinus greitį, – nusijuokęs prisipažino Gintaras. – Pridavėme automobilį ir tekini bėgome iki laivo, kur “Costa Deliziosa„ įgulos nariai jau rengėsi pakelti tiltelį.“
Naujausi komentarai