Pereiti į pagrindinį turinį

Festivalis "Kaunas Photo" nebekonkuruos su krepšiniu

2010-10-13 23:59
Reikšmė: festivalio "Kaunas Photo" parodos sulaukia daug kauniečių ir miesto svečių susidomėjimo.
Reikšmė: festivalio "Kaunas Photo" parodos sulaukia daug kauniečių ir miesto svečių susidomėjimo. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Fotobirža tapo vienu sėkmingiausių septintojo fotografijos festivalio "Kaunas Photo" renginių, o pats festivalis tampa nevienadieniu reiškiniu.

Festivalis kaip fotobirža

Daugiau nei įprasta dalyvių ir užsienio svečių subūręs renginys artėja į pabaigą – šią savaitę baigiasi paskutinės festivalio parodos. Jų atidarymuose, susitikimuose, viešose nuotraukų peržiūrose, paskaitose, diskusijose, fotonaktyse savo kūrybą pristatė daugiau kaip 200 festivalio dalyvių.

Festivalio meno vadovas Mindaugas Kavaliauskas įsitikinęs, kad festivalis nesibaigs tą dieną, kai užsidarys paskutinės jo parodos. Ilgalaike "Kaunas Photo" tąsa ir šiemet taps projektai, startavę kaip "Kaunas Photo" renginiai, o paskui keliausiantys po Lietuvą ar užsienį. Šią savaitę Bulgarijoje prasidedančiame fotografijos festivalyje fotoprojekcijų naktyse bus demonstruojamos "Kaunas Photo" dalyvių nuotraukos. "Nuo seno puoselėjome idėją, kad "Kaunas Photo" būtų ne vien renginiai, bet ir tarptautinių fotografijos mainų vieta. Kitaip tariant, fotobirža, kur vieni parduoda, o kiti – perka", – aiškino M.Kavaliauskas. Pirmieji žingsniai šia linkme žengiami jau dabar. Festivalio vadovas, turėjęs galimybę pasiūlyti keletą dalyvių Italijoje rengiamam fotografijų konkursui "Surrau Photo Win", rekomendavo jauno fotografo Jono Petronio darbus iš ciklo "Šventimas". Ir – sėkmė – kauniečio kūryba pateko į festivalio geriausiųjų penketuką. "Festivalio "Kaunas Photo" renginiuose yra realus šansas būti įvertintam, atsiskleisti kaip fotomenininkui ne tik Kaune, bet ir tarptautiniu mastu", – džiaugėsi J.Petronis.

Vertingi ekspertų patarimai

Festivalio skelbtą tarptautinį fotografijos konkursą "Kaunas Photo Star" laimėjo apleistus karinius pastatus fotografuojantis prancūzas Ericas Lusito, tačiau naudos iš konkurso gavo ir kiti jo dalyviai. Konkurso finale dalyvavo 46 fotografai. "Tarp jų buvo 10 lietuvių, tiesiai iš solidžių tarptautinių ekspertų lūpų išgirdusių savo fotografijų vertinimus. Mano akimis, tai yra labai vertinga", – tikino M.Kavaliauskas. Jam pritarė Aldona Zykutė, "Kaunas Photo Star" konkurso dalyvė, patekusi į finalinį konkurso etapą. Banko tarnautoja, negalinti savo pomėgiui skirti daug laiko, džiaugėsi, kad tarptautiniai fotografijos ekspertai ją padrąsino kurti toliau. "Konkurse turėjau galimybę pasitikrinti, ar teisingu keliu einu. Ekspertų kritika ir patarimai buvo labai naudingi", – sakė fotografė mėgėja ir džiaugėsi festivalyje gavusi kvietimų surengti savo kūrybos parodas Latvijoje ir Lenkijoje.

Internetu transliuota "Kaunas Photo Star" fotonaktis, kurioje buvo rodytos konkurso finalininkų nuotraukų projekcijos, prie kompiuterių ekranų subūrė apie 200 žiūrovų įvairiausiuose pasaulio kampeliuose. "Matyt, pamažu tampame reikalingi ne tik vietinei, bet ir tarptautinei fotografų bendruomenei. Festivaliu domisi ne tik iš mūsų miesto kilę fotografai", – reziumavo M.Kavaliauskas. Jis džiaugėsi, kad "Kaunas Photo" rengiamos nuotraukų peržiūros, vadinamosios portfolio, yra populiarios. "Portfolio peržiūroms galėjome atsirinkti kandidatus: po pirminės atrankos, tik pusės "Kaunas Photo Star" dalyvių nuotraukas vertino tarptautinė ekspertų komisija. Tokios prabangos neturi kai kurie užsienio festivaliai, nesulaukiantys daug dalyvių, tad ekspertų vertinimui pateikiantys visų peržiūrose panorusių dalyvauti ir tam tikrą mokestį susimokėjusių žmonių nuotraukas", – pastebėjo fotomenininkas, kaip ekspertas dalyvaujantis kai kurių užsienio fotofestivalių darbe. Ir prisiminė šiemet išmoktą pamoką: fotografijos renginiais nekonkuruoti su svarbiomis krepšinio rungtynėmis. "Kitais metais, jei reikės, svarbiausius festivalio renginius perkelsime iš rugsėjo į spalį, kad jie nevyktų tuo pat metu su Kaune vyksiančiomis Europos krepšinio čempionato rungtynėmis", – ketino M.Kavaliauskas.

Fotografas ir įžymybės

M.Žilinsko dailės galerijoje tebeveikia pagrindinė festivalio paroda "Duetai ir dvikovos". Dvilypumai, priešpriešos, panašumai ir skirtumai ryškėja skirtingų autorių, kartais – vyrų ir žmonų, kartais – tėvo ir sūnaus, kartais – tiesiog bendram fotoprojektui susibūrusių dviejų fotografų kūryboje. Tarp keturiolikos autorių nuotraukų kaip mažiausiai vertos čia eksponuoti į akis krinta Richardo Simpkino fotografijos, kuriose australas įsiamžinęs šalia įvairaus plauko žvaigždžių ir kitų garsenybių. Žvelgiant į šias nuotraukas, atrodo, paaiškėja, dėl ko M.Kavaliauskas kaip kuratorius kartais yra pliekiamas vyresnės kartos fotomenininkų: esą parodoms jis atrenka ne visai tas nuotraukas, kurias kaip vertas eksponuoti festivalyje mato patyrusių fotomeistrų akis.

Richardo Simpkino nuotr.

R.Simpkino nuotraukų turinys panašus į nykštuko keliones iš filmo "Amelija iš Monmartro", kur nykštukas nufotografuotas šalia garsiausių pasaulio vaizdų, tapusių skirtingų didmiesčių atpažinimo ženklais. Tik šįkart keliavo ne nykštukas, tai yra ne fotografas, bet patys milijonams Žemės gyventojų atpažįstami vaizdai: aktoriai, dainininkai, kitos popkultūros žvaigždės. Nuotraukos atrodo kaip išprotėjusio gerbėjo eilinis buitinis fotografavimas šalia pirmo ir jau priblėsusio ryškumo žvaigždžių. Vis dėlto M.Kavaliauskas dėsto savus, daugiausiai – sociologinius motyvus, kodėl vienu mygtuko paspaudimu "sukurtos" nuotraukos vertos garbingos vietos pagrindinėje fotografijos festivalio parodoje: "Fotografija, kaip bet kuris kitas menas, turi savo istoriją, raidą. Šiuolaikinio meno kūrinio tipas – "Aš ir įžymybė" – yra įgavęs beveik mikromeno srovės lygį, ir R.Simpkinas yra tikras šios srovės čempionas. Stebėdami visą plejadą popžvaigždžių, šalia kurių per 22 metus save įamžino šis vaikinas, galime atsekti, kurios iš jų plykstelėjo ir užgeso, galime studijuoti ir elgesio, drabužių madas." Pasak festivalio meno vadovo, fotografavimo arba mygtuko nuspaudimo faktas ir medžiaga, ant kurios atspaudžiamas vaizdas, tapo vakarykščiais fotografijos vertinimo kriterijais. "Šiandien fotografija yra medija, viena šiuolaikinio meno išraiškos formų. Dabar ne tiek svarbu, kaip kokybiškai, profesionaliai kažką fotografuoji, bet kiek tavo kūrybinio proceso veiksmų rezultatas ir idėjos šviežumas yra įdomūs, svarbūs", – aiškino M.Kavaliauskas.

Už Australijos ribų R.Simpkino darbai eksponuojami pirmą kartą. Ekspozicija susidomėjo italai, besirengiantys Žaliojo žemyno atstovą pakviesti savo darbus eksponuoti jų šalyje. "Galbūt "Kaunas Photo" taps vieta, iš kurios įvairiausios nuotraukos pradės savo keliones po pasaulį", – vylėsi M.Kavaliauskas.

Be pagrindinės festivalio parodos, tebeveikia Dariaus Kuzmicko paroda "Camera Obscura: Savanoriai", kurioje matyti apverstu fotografiniu principu ant vidinių patalpų, kambarių sienų suprojektuoti Kauno Savanorių prospekto vaizdai ir australo Glenno Lockitcho "Banginių karai 2010".


Veikiančios "Kaunas Photo" parodos:

Kas? Pagrindinė festivalio paroda "Duetai ir Dvikovos".

Kur? M.Žilinsko dailės galerijoje (Nepriklausomybės a. 12).

Kas? Glenno Lockitcho "Banginių karai 2010".

Kur? F galerijoje (viršutinė Žaliakalnio funikulieriaus stotelė, Aušros g. 6).

Kas? Dariaus Kuzmicko "Camera Obscura: Savanoriai".

Kur? K.Donelaičio g. 60.

Kada? Parodos veikia iki spalio 17 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų