„Mieli žmonės! Prašau pagalbos ir Kalėdų stebuklo! Pavogta! Nuskrido tik vokas su palinkėjimu ir žinele, kas buvo supakuota jame. Nuotraukoje matote išgraviruotą sidabrinį žiedą, kurį pati gaminau savo rankomis menų studijoje „Ramios bitės“, ir paštu išsiunčiau sesei į Vokietiją. „Nekišk nagučių iki Kūčių“! Bet kažkas tuos nelemtus nagus įkišo! Padėkit! Gal kas dirbat pašte? Gal pamatysit“, – apie pačios pagaminto žiedo vagystę V. Matačiūnaitė pirmiausiai pranešė savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.
Praėjusį ketvirtadienį registruotu, pirmenybe suteikiančiu paštu siųstą laišką sesuo gavo, tačiau laiškas buvo išdraskytas ir be mažyčio dovanų maišelio, kuris buvo suvyniotas į nuotrauką ir į laišką.
Paštu nepasitiki
"Labai prašau. Aš taip ilgai dirbau ir tiek meilės įdėjau... Norėčiau, kad ją gautų mano sesuo", – maldaudama pagalbos prašė ir gerų švenčių linkėjo Vilija, pabrėžusi, kad ant 120 eurų vertės sidabrinio rankų darbo žiedo, išorėje išgraviruota "Per aspera ad astra... ", o viduje – "Astai❤2016➡sesuo".
Žinia nuliūdino Vilijos draugus ir gerbėjus, kurie ramino, vylėsi, kad žiedas atsiras, žarstė patarimus. Nepaisant to, buvo ir pesimistų.
"Nenoriu gąsdinti, bet aš mūsų pašto darbuotojais nepasitikiu, nes labai nusivyliau. Pernai gruodžio pradžioje išsiunčiau siuntinuką sesei į Angliją. Siunta adresatą pasiekė gerokai po Naujųjų ir nepilna – buvo išimta kava, o juokingiausia, kad pavogti, nebijau šio žodžio, lietuviški kalendoriukai! – rašė socialiniame tinkle vienas Vilijos gerbėjas. – Tai – faktas, kad "Lietuvos pašto" darbuotojų nagai prikišti, nes anglams lietuviškų tikrai nereikia. Nuo to laiko nieko nesiunčiu, geriau įdedu į mikroautobusą, nes tuomet garantuotai gauna. Beje, lygiai taip pat siunčiau registruotą siuntą, tačiau kaltų neradau…"
"Kauno dienos" redakcija susisiekė su "Lietuvos paštu" ir paprašė pakomentuoti šį incidentą.
Žalą apmoka užsienio paštas
„Nuoširdžiai apgailestaujame dėl patirtų nemalonumų prieššventiniu laikotarpiu. Norime atkreipti dėmesį, kad į užsienį siunčiamų siuntų pristatymą organizuoja ne tik "Lietuvos paštas", bet ir išsiuntimo šalies pašto operatorius. Siuntos pagal numatytas procedūras tikrinamos išsiuntimo ir gavimo šalies muitinėse. Tarptautinėms pašto siuntoms dažnai tenka būti transportuojamoms per kelias valstybės, todėl gali kilti daugiau su pašto siuntos pristatymu susijusių nesklandumų. Taigi siunta paprastai iki pasiekiant gavėją keliauja per sudėtingą pristatymo grandinę, kurioje veikia keletas institucijų ir organizacijų", – sako "Lietuvos pašto" atstovas žiniasklaidai Tomas Basarovas.
Pasak pašto atstovo, kreipiantis siuntėjui dėl dingusios siuntos ar joje prarastų daiktų, "Lietuvos paštas" visada atlieka siuntos paiešką, tyrimą. Dėl panašių incidentų visada kreipiamasi į gavėjo šalies paštą, kuris papildomai atlieka savo vidaus tyrimą. Dingus siuntai ar joje esantiems daiktams, esant apgadintai siuntai, siuntėjas gali kreiptis į pašto operatorių dėl žalos atlyginimo.
Per 2016 metų pirmąjį pusmetį 3 tūkst. 67 pareiškėjams buvo išmokėtos žalos atlyginimo kompensacijos dėl prarastų ar transportavimo metu sugadintų tarptautinių pašto siuntų. Jos sudarė beveik 136 tūkst. eurų. Atsakomybę dėl didžiosios dalies – net 94 proc. – prarastų ar sugadintų siuntų prisiėmė ir žalos atlyginimo kompensacijas išmokėjo užsienio šalių pašto operatoriai.
"Pagal Tarptautinę pašto konvenciją brangius daiktus, tokius kaip juvelyriniai dirbiniai, visada rekomenduojama siųsti įsigijus papildomą siuntos draudimo (įvertinimo) paslaugą. Tokiu būdu pats siuntėjas gali užtikrinti dar didesnį savo siuntos saugumą.“ – rekomenduoja T. Basarovas.
Naujausi komentarai