Pasak savivaldybės administracijos direktoriaus, valstybė šiuo metu finansuoja tik pusę dyzelinių ir elektrinių autobusų kainų skirtumo. Jo teigimu, tokia paramos schema nėra palanki savo parkus norinčioms atnaujinti savivaldybėms.
„Kažkokių konkrečių planų nėra dėl valstybės požiūrio, nes dabar finansavimas pasikeitė ir valstybė finansuoja tik pusę (kainų – BNS) skirtumo tarp dyzelinio ir elektrinio autobusų“, – BNS sakė G. Rakaitis.
„Iš esmės nė vienai savivaldybei toks finansavimas netinka, nes išties patys (elektriniai – BNS) autobusai yra brangūs. Jeigu valstybė nekeis tvarkos, tai čia gal ne tik Alytus, bet ir kitos savivaldybės artimiausiu metu neturės tų elektrinių autobusų parko“, – pridūrė jis.
Alternatyviųjų degalų įstatyme numatyta, kad nuo 2029 metų visas viešasis transportas šalyje turi naudoti alternatyvius degalus.
Savo ruožtu, Alytaus savivaldybė planuoja, jog iki 2030 metų miesto gatvėmis važinės tik elektrinis viešasis transportas. Pasak administracijos direktoriaus, šiuo metu miesto parke yra 32 autobusai, iš kurių 7 – elektriniai.
„Atrodo, gal trūksta ir nedaug, bet reikės daug lėšų ir finansų, kad juos pakeistume elektriniais“, – sakė G. Rakaitis.
Penki nauji 16 vietų žemagrindžiai žmonėms su negalia pritaikyti elektriniai autobusai, kurie netrukus išriedės į miesto gatves, Alytų pasiekė beveik prieš dvi savaites.
Pasak mero Nerijaus Cesiulio juos krauti planuojama Alytaus šilumos tinklų įkrovimo stotelėse.
„Elektra autobusų įkrovimui pagaminama naudojant biokurą, kuris yra gaminamas iš miško atliekų, todėl jie bus varomi 100 proc. žaliąja elektros energija“, – savivaldybės pranešime teigė N. Cesiulis.
Penkis „Altas Novus Cityline LW“ elektrinius autobusus už 1,5 mln. eurų miesto savivaldybė įsigijo iš „Altas komercinis transportas“. 85 proc. išlaidų Europos Sąjunga, likusius 15 proc. – savivaldybė.
Planuojama, kad 150 kilovatų (kW) galios autobusai vienu pakrovimu nuvažiuos ne mažiau kaip 200 kilometrų.
Naujausi komentarai