Bendradarbiavimo vaisius – naujas Jonavos logotipas

  • Teksto dydis:

Jonavos rajono savivaldybė nusprendė sukurti naują ir patrauklų logotipą, tad į pagalbą pasitelkė Kauno kolegijos studentus. Rezultatas tikrai nustebino, mat studentai į užduotį pažvelgė labai kūrybiškai. Geriausią logotipą rinko ir komisija, ir gyventojai, tad dabar jis bus pradėtas naudoti visuose Jonavos komunikacijos kanaluose.

Studentų pagalba

Jonavos rajono savivaldybės atstovai pasakojo, kad Jonavos miesto prekės ženklo paieškos truko gan ilgai. Iš pradžių buvo kreiptasi į profesionalus, tačiau jų pasiūlytos idėjos neatspindėjo miesto esybės, todėl nutarta, kad kūrybos gysleles turi išlaisvinti studentai.

Su Kauno kolegija savivaldybė bendradarbiauja ne vienus metus. Šį kartą Jonavos logotipo kūrimo užduotį įveikė Menų ugdymo fakulteto būsimieji grafinio dizaino specialistai.

"Paprastai prekės ženklo kūrimas patikimas profesionalams, bet mūsų praktika rodo, kad toks sprendimas ne visada yra gero rezultato garantija. Jonava yra jaunų šeimų miestas, turime jaunus ir progresyvius vadovus, todėl ir šį kartą norėjosi jaunatviško požiūrio.

Mums pasiūlė antrakursius. Tai jauni žmonės, beveik neturintys darbo patirties, tačiau turintys dar neišsemtus kūrybos klodus ir į darbus žiūrintys labai nuoširdžiai. Buvo įdomu stebėti, kaip būtent jaunas žmogus pamatys Jonavą. Be to, sprendimas svarbų miesto komunikacijos elemento kūrimą patikėti studentams buvo tarsi stereotipų laužymas, kad neva jauni žmonės, neturėdami patirties, gali tik po kelerių metų sulaukti pripažinimo. Mes būtent suteikėme studentams saviraiškos laisvę ir galimybę save atrasti kaip kūrėjus", – pasakojo Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Birutė Gailienė.

Buvo įdomu stebėti, kaip miestą gali atskleisti žmonės, kurie su juo neturi jokių ryšių.

Ji tikino, kad studentai į užduotį pažiūrėjo labai nuoširdžiai, negailėdami laiko ir jėgų, ieškodami, kas geriausia tiktų atskleidžiant Jonavos tapatybę. Daugumai logotipą kūrusių studentų teko susipažinti su Jonava, nes iki tol buvo girdėję tik miesto vardą.

"Buvo įdomu stebėti, kaip miestą gali atskleisti žmonės, kurie su juo neturi jokių ryšių. Tik viena studentė buvo kilusi iš Jonavos rajono, kitiems miestas buvo beveik nežinomas, kai kurie čia nė karto nebuvo, kiti – tik pravažiuodavo. Tarp studentų mokėsi ir pagal mainų programą iš Kinijos atvykusios merginos, kurioms čia ir taip viskas nauja. Mūsų tikslas buvo, kad tie studentai, kurie kūrė logotipą, patys pajaustų Jonavos pulsą", – pažymėjo B.Gailienė.

Jonavos tapatybės paieškos

Iš pradžių specialistai iš skaidrių ir vaizdo medžiagos pristatė miesto vystymosi koncepciją, atsakė į iškilusius klausimus, studentus supažindino su miesto istoriniais vingiais, lankytinomis vietomis, pramogų zonomis ir įrengta infrastruktūra. Vėliau studentai viską realiai pamatė savo akimis.

"Jiems atvykus į Jonavą, aprodėme visas įsimintiniausias vietas, supažindinome su miesto plėtros viziją, kuri skamba taip: "Jonavos rajonas – darnus sumanios pramonės, logistikos, inovacijų ir krašto apsaugos centras, puoselėjantis daugiakultūres tradicijas, išsiskiriantis išplėtota, palankia šeimai ir palankia aplinkai infrastruktūra. Tai kraštas, kuriame patogu gyventi, dirbti. Leisti laisvalaikį ir auginti vaikus."

Studentams sakėme, kad nesame turistinis miestas, nors lankytinų, istorinių objektų tikrai turime. Jonavos rajonas – labai daugialypis, nes yra ir karinio atspalvio dėl netoliese įsikūrusios Ruklos, taip pat yra pramonės elementų, orientuojamės į sportą, todėl dar ieškome tikrosios tapatybės, kuri sutilptų į vieną ženklą", – apie studentams keliamus reikalavimus kuriant logotipą kalbėjo B.Gailienė.

Birutė Gailienė

Ji tikino, kad neabejojama, jog po sėkmingos užduoties įveikimo draugystė su Kauno kolegija tęsis ir toliau. "Už sklandų bendradarbiavimą esame labai dėkingi Kauno kolegijos Menų akademijos vadovei dr. Ingai Valentinienei, Dizaino studijos koordinatoriui lektoriui Juozui Dunduliui, Dizaino studijos Grafinio dizaino kuratorei lektorei Gintarei Jarašienei", – už sklandų ir kūrybišką bendradarbiavimą padėkojo savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja.

B.Gailienė pridūrė, kad ir kitos institucijos galėtų pasekti Jonavos rajono savivaldybės pavyzdžiu ir sutekti jaunam žmogui pasitikėjimo savo jėgomis kuriant tai, kas iš tiesų bus naudojama, o ne numesta kur nors į užmirštus stalčius.

Visuomenės įsitraukimas

Pasak pašnekovės, studentai labai skirtingai pažvelgė į miestą. Vieni logotipe siekė perteikti dabarties ir praeities sąsajas, kiti piešė atskirus Jonavos veidus. Iš viso studentai pateikė keturiolika skirtingų darbų, tad pasirinkti tikrai buvo iš ko. Savo balsus už Jonavos prekės ženklą skyrė ir komisija, ir gyventojai.

"Kadangi buvo labai daug skirtingų darbų, sudėtingiausia buvo išsirinkti. Į visą logotipo rinkimų procesą įtraukėme ir gyventojus, jie taip pat pasisakė, kuris ženklas geriausiai atspindi Jonavos identitetą. Galiausiai tiek komisijos, tiek visuomenės nuomonė sutapo ir buvo išrinktas geriausias logotipas", – apie visuomenės įsitraukimą į svarbių klausimų sprendimą, kalbėjo Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja.

Bendru visuomenės ir specialiai sudarytos komisijos nutarimu, konkurso nugalėtoju pripažintas Aldo Petrėno pasiūlytas logotipas. Jis buvo daugiausia komisijos balsų surinkęs darbas, sulaukęs ir didžiausio Jonavos gyventojų palaikymo rajono savivaldybės "Facebook" paskyroje.

Antroje vietoje liko Paulinos Tubiūtės, o trečioje – Gintarės Beniušytės darbai. Geriausių logotipų autoriams Jonavos rajono savivaldybė įteikė piniginius prizus, skatinančius nesustoti ir kurti toliau.

Įsimintinas ženklas

Kauno kolegijos studentas A.Petrėnas pasiūlė logotipą, kuriame yra aiškus Jonavos užrašas. Raidės po dvi kiekvienoje eilutėje susidėliojo į kompaktišką stačiakampį logotipą. Beje, A ir V raidės logotipe susiliejo, sukurdamos įvairias ženklo panaudojimo galimybes ir interpretacijas.

"Mano logotipe mėlyna spalva yra paimta iš Jonavos miesto herbo, o sujungtos A ir V raidės simbolizuoja per miestą tekančią upę. Tačiau nėra būtina prisirišti prie vieno aiškinimo, nes kiekvienas čia gali matyti ką nori: dviračių taką, tiltą ar pan. Taip pat siūlau naudoti įvairias spalvas, priklausomai nuo to, kur bus naudojamas logotipas", – savo darbo koncepciją aiškino A.Petrėnas.

"Visus dizaino sprendimus ir išaiškinimus naudosime Jonavos reprezentacijai, pristatant savo rajoną kitiems miestams, partneriams ar institucijoms. Tikrai manau, kad logotipas taps mūsų identiteto ženklu, kuris bus lengvai atpažįstamas ir plačiai naudojamas", – nurodė B.Gailienė.

Šiuo metu atnaujinama Jonavos rajono internetinė svetainė, naujasis miesto logotipas bus pradėtas plačiai naudoti miesto komunikacijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių