Maišiagalos gyventojų automobilių važiuoklės kenčia. Miestelio keliai, kaip sako patys gyventojai:
„Vienu žodžiu – tragiški“, – atviravo gyventojas.
Vietiniai gyventojai jau pažįsta kiekvieną kelio įtrūkimą ir duobę, keliai netvarkomi kelerius metus. O važiuojantiems rečiau, rizika pataikyti į duobę yra didesnė.
Vilniaus rajono savivaldybei Maišiagalos kelių situacija žinoma.
„Tuo keliu naudojasi ir karinė technika, todėl ieškojome šaltinių iš įvairių ministerijų, kad būtų galima panaudoti karinio mobilumo finansavimo lėšas“, – teigė Vilniaus rajono savivaldybės atstovas Jurijus Jelinskis.
LNK stop kadras.
Šio ir kitų rajonų kelių problemos žinomos ir Susisiekimo ministerijai.
„Tikrai jos yra aiškios ir jas išspręsti galima lygiai taip pat kaip valstybines. Būtina didinti finansavimą – jokio kito atsakymo ir jokio kito sprendimo nėra“, – pabrėžė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Vairuotojai pastebi, kad kone visi Vilniaus rajono keliai yra tragiški.
„Kelias neapšviestas, siauras, duobių pakankamai daug. Tvarko, bet tas pats“, – pasakojo Riešės gyventojas.
„Daugelyje vietų neturime šaligatvių, neturime apšvietimo ir tuo turėtų pasirūpinti valdytojas, šiuo atveju „Via Lietuva“, – sakė J. Jelinskis.
40 proc. pagrindinių šalies kelių – kritinės būklės, o kiek Lietuvoje yra netvarkytų mažesnių kelių – nepavyktų suskaičiuoti. Tačiau viskas keisis ne taip greit, kaip norėtųsi.
„Situacijoje atsidūrėme ne per metus, mes iš jos ir iškeliausime ne per metus“, – akcentavo asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Šarūnas Frolenko.
Lenkija savo kelius sutvarkė per 20 metų.
„Noriu tikėti, kad mes užtruksime trumpiau negu kolegos lenkai, bet iš esmės pirmi darbai turi būti padaryti šiais metais, tai padidintas finansavimas“, – pabrėžė susisiekimo ministras.
„Reikės dešimtmečių tam, kad realiai būklė pasikeistų“, – duomenimis dalinosi asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomas direktorius Šarūnas Frolenko.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Finansavimas – didžiausia problema, keliams pinigų vis dar trūksta.
„Trūksta visiems. Valstybei lygiai taip pat trūksta, nors ji turi labai daug kelių į kuriuos turi investuoti, juos remontuoti“, – teigė E. Sabutis.
Lietuvos kelių būklė tragiška, nes buvo uždelsta, jie daugybę metų remontuoti nepakankamai, todėl ir investicijų dabar reikia žymiai didesnių.
„Šių metų bendros investicijos į kelių tinklą planuojamos apie 800 mln., o praeitais metais investicijos buvo arti milijardo. Leidžiu sau sakyti, kad šiuo metu būtinos investicijos yra bent virš milijardo“, – aiškino Š. Frolenko.
„Biudžetas šiandien nėra džiuginantis, bet tai yra pradžia ir statomi pamatai ateities infrastruktūrai“, – kalbėjo „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Naujoji Vyriausybė kelių problemas žada spręsti prioritetine tvarka. Gyventojai laukia ir tikisi, kad netrukus pamatys gerėjančią situaciją šalia savo namų.
Biudžete keliams numatyti 800 mln., nors buvęs susisiekimo ministras Marius Skuodis dar pernai sakė, kad keliams reikia bent 500 mln. daugiau. Norint sutaisyti visus prastos būklės kelius, reikėtų bent 5 mlrd. eurų. Naujasis ministras E. Sabutis per savo kadenciją žada įkurti kelių fondą ir kelius apmokestinti.
(be temos)
(be temos)