Pretenzijos
Du danai Lietuvai grasina skandalu
Danijos kompanija „Trident Marine Aps“ vakar paskelbė pranešimą, kuriame AB Lietuvos jūrų laivininkystės privatizacijos konkurse įžvelgė „bręstantį tarptautinį skandalą“. Kaip pareiškė kompanijos, kurią sudaro tik du darbuotojai, direktorius Džasperas Nilsenas, „gali nutikti taip, kad šis konkursas ateityje gali turėti įtakos visai Danijos bendrovių investicijų politikai Lietuvoje“.
Pranešime teigiama, kad „Trident Marine Aps“ oficialiai kreipėsi į Lietuvos Vyriausybę, Europos Komisijos komisarę ir Danijos užsienio reikalų ministeriją, skųsdamasi nepagrįstai vilkinama LJL privatizacija. Danai grasina inicijuoti baudžiamąją bylą atsakingiems Valstybės turto fondo (VTF) pareigūnams.
Griebtis tokio demaršo kompaniją privertė tai, kad VTF delsia atnaujinti laivininkystės privatizacijos konkursą. Lietuvos apeliacinis teismas dar rugsėjo 20 dieną paskelbė sprendimą tęsti konkursą ir į jo dalyvius grąžinti „Trident Marine Aps“, kuri prieš metus buvo iš jo pašalinta kaip finansiškai nepatikima.
VTF privatizacijos direktorius Antanas Malikėnas sakė, kad pagal įstatymą fondas turi tris mėnesius Vilniaus apygardos ir Apeliacinio teismų sprendimams apskųsti Lietuvos Aukščiausiajame Teisme. Kasacinis skundas vakar buvo paduotas Aukščiausiajam Teismui. Be to, fondas dar spalio 18 dieną visiems konkurso dalyviams pranešė, jog konkurso komisija negali pradėti darbo, kol iš visų kontroliuojančių instancijų negaus informacijos apie potencialių pirkėjų patikimumą. Pakartotinai tikrinama ir Danijos kompanija. „Trident Marine“ pranešimą VTF įvertino kaip „informaciją, klaidinančią visuomenę“.
„Klaipėdai“ taip pat pavyko išaiškinti žinių neatitikimą. Pranešime rašoma, kad „Unisea Shipping Group“, kuriai priklauso ir „Trident Marine“, klientai yra žinomos laivybos kompanijos, tarp jų – ir „Limarko Shipping and Transport. Lietuvoje ji įregistruota kaip „Limarko“ laivininkystės kompanija“. Generalinis direktorius Vytautas Lygnugaris tai paneigė - kompanija nėra „Unisea Shipping Group“ klientė.
Tai jau ne pirmas atvejis, kai Dž. Nilsenas ir Vladimiras Vetoškinas, vieninteliai net ir Lietuvos mastais kuklios veiklos Danijos kompanijos darbuotojai, kišasi į Lietuvos valstybės turto fondo reikalus. Jie pareikalavo atšaukti VTF leidimą aukcione parduoti du „upės-jūros“ tipo LJL laivus. Fondas pakluso, tačiau danai vis dėlto kreipėsi į Klaipėdos teismą, skųsdamiesi laivininkystės administracija.
Vieno Lietuvos laivų savininkų asociacijos nario nuomone, ryžtis tiesioginiams grasinimams Danijos kompaniją galėjo priversti labai didelės jūrinių laivų rinkos kainos. Jeigu LJL laivynas, kurį sudaro 19 laivų, būtų išparduodamas po vieną, būtų galima gauti kur kas daugiau nei 33 milijonus litų, kuriuos už laivininkystę žada „Trident Marine“.
Naujausi komentarai