Apie tokį vaikų auklėjimą, pačių vaikų imlumą ir tėvų norus pasakojo mokyklos „Eureka“ mokytoja Gabrielė Jankauskienė.
– Kokio amžiaus vaikai pas jus mokosi?
– „Eurekoje“, kuri įsikūrusi penkiose Vilniaus ir Kauno vietose, mokosi vaikai nuo 1,5 iki 10 metų.
– 1,5 metų vaikas nesimoko dviem kalbomis.
– Ugdymas yra įtrauktas į visos dienos procesą. Jie neturi atskirų anglų kalbos pamokų, bet visą dieną su jais kažkas kalba angliškai.
– Nuo 1,5 m. vaikas girdi anglų kalbą.
– Taip.
– Kodėl jūs galvojate, kad tai yra verta?
– Jie, kai pradeda klausytis nuo 1,5 metų, supranta kaip natūralų procesą. Anglų kalbą suvokia kaip antrą kalbą, kuria visą laiką kalba kažkoks žmogus. Pavyzdžiui, vėliau jie, pradėdami mokytis anglų kalbos su mokytoja, yra susipažinę su žodžiais, tartimi, ir tai jiems yra natūralu.
Pexels nuotr.
– Ar tai reiškia, kad vaikas kalba viena ir tada kita kalba? Ar tai, kad vaikas naudodamas vieną žodį anglišką, kitą lietuvišką?
– Mano sūnus pradėjo lankyti prieš 2,5 metus ir atėjo visiškai angliškai nekalbėdamas. Dabar jis gali laisvai susišnekėti angliškai. Kai reikia kalbėti lietuviškai – jis kalba lietuviškai, kai angliškai – angliškai. Klasėje turi draugų užsieniečių, kurie padeda jam bendrauti ir kalbėti.
– Nauda yra akivaizdi. Ar nėra atvirkštinio efekto, kai vaikas išmoksta anglų kalbą ir ją pritaiko vietoje lietuvių kalbos?
– Kartais būna tokių situacijų, tačiau paprašome lietuviškai ir angliškai tai pakartoti, kad jie žinotų šias kalbas.
– Kokie yra šiuolaikiniai vaikai – ar jie yra imlūs mokslui?
– Šiuolaikiniai vaikai turi pakankamai daug dirgiklių, todėl labai svarbu juos sudominti.
– Sunku susikaupti.
– Taip, dėl to mes dirbame pagal atradimais grįstą ugdymą, kurio pirmas žingsnis yra sudominti vaiką. Tų sudominimo būdų yra įvairiausių. Naudojame penkis pojūčius, kartais detektyvą sukuriame. Vaikai patys kelia klausimus, išsiaiškindami temą, tada jiems įdomu mokytis, ir taip jie įsitraukia į ugdymo procesą.
– Dalis tokio amžiaus vaikų jau turi telefonus.
– Mokykloje neleidžiame naudotis telefonais.
– Į teritoriją negalima įeiti su telefonu?
– Ne.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Labai gera tvarka. Kokie yra tėveliai, kokie yra jų norai? Ar nebūna kartais sudėtinga susitarti su tėvais?
– Būna įvairiai, tačiau šiuolaikiniai tėvai labiausiai nori, kad jų vaikas būtų laimingas. Žinoma, taip pat siekia akademinių rezultatų.
– Skamba lyg ir sunkiai suderinama.
– Mokykloje turime tokį prioritetą – veikla be streso. Vadinasi, stengiamės įtraukti jogą, „mindfulness“ pratimus. Pavyzdžiui, su pirmokais, parėję po fizinių veiklų, uždedame rankas ant krūtinės, iškvepiame ir įkvepiame – taip pasiruošiame akademiniams dalykams. Kiekvienas vaikas yra skirtingas ir skirtingu tempu vystosi, todėl vieni kalba sulaukę ir 1,5 metų. Aišku, dvikalbėje aplinkoje kai kurie vaikai prasiskleidžia vėliau, bet iškart kalba dviem kalbomis.
– Ką dviejų metų vaikas gali pasakyti angliškai?
– Iš tiesų – viską, nes mokomės savaitinėmis temomis. Tos savaitės temos apima labai platų spektrą – nuo gamtos mokslų iki lietuvių literatūros. Įtraukiame visus žodžius. Jeigu pristatinėja naują temą, pavyzdžiui, kalba apie geometrines figūras, spalvas – visa tai pristatome ir lietuviškai, ir angliškai.
– Kuo jus pačią žavi darbas su vaikais?
– Jis ir yra sudėtingas, tačiau neša daug džiaugsmo ir atsakomybės. Iš esmės, mano manymu, visos profesijos yra svarbios, bet mokytojas yra tas žmogus, kuris tas profesijas užaugina. Mano nuomone, švietimo darbas yra be galo svarbus ir atsakingas.
(be temos)