Pereiti į pagrindinį turinį

"flyLAL" perka šveicariškas fantomas

2009-01-14 09:00

Apie būsimąjį oro linijų "flyLAL-Lithuanian Airlines" savininką "SCH Swiss Capital Holding" sklinda vis prastesni gandai. Abejojama, ar vos pernai įkurta įmonė sugebės tesėti praėjusią savaitę duotus pažadus.

Įkūrė prieš mėnesį

Penktadienį, kai buvo pasirašyta 100 proc. "flyLAL" akcijų pardavimo sutartis, šveicarų įmonei atstovavo Janas Erikas J.Janssonas, įvardytas kaip "SCH Swiss Capital Holdings" valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Netrukus paaiškėjo, kad "flyLAL" savininkų pavadinimas rašomas be "s" raidės pabaigoje – "SCH Swiss Capital Holding". Ši įmonė įregistruota tik pernai, o "SCH Swiss Capital Holdings", kuriuos anksčiau kaip savo pirkėjus įvardijo "flyLAL", su šia įmone neturi nieko bendra. Negana to, įmonė Šveicarijoje įregistruota pernai gruodžio 17 d. – pačiame "flyLAL" finansinių sunkumų įkarštyje.

Investuoja "į orą"?

Apie "SCH Swiss Capital Holding" žinoma labai nedaug – tik tiek, kad įmonė registruota pernai ir turi kuklų 100 tūkst. Šveicarijos frankų (apie 233 tūkst. litų) įstatinį kapitalą.

Kaip skelbia BNS, ši įmonė nurodo investuojanti į bendroves, kurios, bent jau viešai pasiekiamuose registruose, neegzistuoja.

Populiariausioje interneto paieškos sistemoje google.lt šias įmones galima rasti tik Šveicarijos įmonės puslapyje, visais kitais atvejais pavadinimai, nors ir panašūs į "flyLAL" pirkėjos skelbiamus, ne visiškai sutampa ir atitinka.

Kaip pati teigia, strategine investuotoja į "flyLAL-Lithuanian Airlines" planuojanti tapti Šveicarijos įmonė yra investavusi į dvi aviacijos verslo įmones – lėktuvų nuomos "Alpina Aircraft Leasing" ir antžeminių paslaugų "Alpina Air Maintenance", tačiau tokios įmonės, anot Vokietijos įmonių registro, neegzistuoja. Duomenų apie jas nėra Šveicarijos įmonių registre, Europos verslo registras tokių įmonių neaptiko ir Austrijoje.

Automobilius gaminančios "Attack Holdings" registruose taip pat nėra.

Tarp "SCH Swiss Capital Holding" investicijų – "ColbyCo Industries", "ColbyCo Oil & Gas", "Swissguard Security Service", "Vectrocomp Rael Estate International" ir "Mediterranean Palce Hotel & Resort". Šių įmonių Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos registruose taip pat nėra.

Ministras kalba atsargiai

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis mistišką būsimąjį "flyLAL" savininką komentuoja diplomatiškai. "Susisiekimo ministerija suinteresuota, kad Lietuvos aviacijos rinka plėtotųsi, kad į ją ateitų stiprūs žaidėjai. Bet, kita vertus, noriu pasakyti, kad ne valstybė pardavė "flyLAL", akcininkai patys ieškojo pirkėjo", – dienraščiui aiškino ministras.

E.Masiulis teigia neskubantis daryti išvadų dėl tik pernai įsikūrusios naujosios oro linijų šeimininkės. "Situaciją stebime labai intensyviai, tačiau nenorime komentuoti būsimųjų savininkų, kol nežinome, ar jie pasiruošę vykdyti įsipareigojimus, kuriuos išdėstė per susitikimą su manimi. Jie turi savo verslo planą, kuris, mano galva, pasirodė gana realus. Nei paskatinti, nei užkirsti kelio sandoriui mes negalime", – teigė politikas.

Paklaustas, kaip vertina 100 tūkst. Šveicarijos frankų įstatinį kapitalą turinčios bendrovės galimybes tesėti pažadus dėl milijoninių skolų slegiamos "flyLAL" gelbėjimo, ministras atsakė: "Jeigu jie nevykdys įsipareigojimų, iškils grėsmė "flyLAL" prarasti veiklos licenciją."

Komentarų šykšti

"flyLAL" akcininkas Gediminas Žiemelis kategoriškai atsisako komentuoti sandorio partnerius. "Sandorį iškėlėte į paviršių, dabar diskutuojama apie jį. O mes norėjome pirma sulaukti pinigų ir paskui pranešimus daryti, – pareiškė G.Žiemelis. – Patys iškėlėte problemą, patys diskutuojate ir norite mūsų komentaro. Jeigu nutrauksim sandorį, pranešim savo poziciją."

Vis dėlto jis kategoriškai neigia turįs sąsajų su "SCH Swiss Capital Holding" – tokios kalbos nuo penktadienio sklando verslo kuluaruose. Jas paskatino ir faktas, kad tariama šveicarų įmonė registruota kaip tik tada, kai oro linijos susidūrė su rimtais sunkumais. Tiesa, J.Janssonas žurnalistams teigė, neva dėl to, ar pirkti "flyLAL", derėtasi nuo lapkričio. Beje, tuomet "SCH Swiss Capital Holding" oficialiai net neegzistavo.

Nuo komentarų apie naujuosius "flyLAL" savininkus susilaiko ir su oro linijomis konfliktuojantis Vilniaus oro uostas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų