„Vargstam jau kokius 10 metų, ypač po to, kai gerokai išaugo automobilių srautas. Aš čia gimiau ir užaugau, anksčiau pati eidavau pėsčiomis, bet tada nebuvo tiek automobilių, nebuvo ir tokios problemos,“ – kalbėjo Sutkūnų seniūnaitė Eglė Narvilė.
Ir taip kasdien tarp mašinų ištaikę tuščią tarpą, kelią kerta visi vietiniai. Tai paskutinė miesto autobusų stotelė, tad keleiviai čia ir įlipa, ir išlipa.
„Piko valandomis čia praeiti beveik neįmanoma – vaikai tiesiog įsibėgėja, randa tarpą ir bėga. Bet čia iki nelaimės labai arti“, – teigė E. Narvilė.
Maža to, vietiniai ir pėsčiomis iš miesto sugrįžti negali. Ties Šiaulių riba baigiasi pėsčiųjų takas, tad maždaug kilometrą tenka eiti gatve.
„Atrodo, kas čia – pasiimi atšvaitus ir eik. Bet, žinokit, tikrai yra visiška tamsa, nes jokio apšvietimo nėra, tamsu. Sakau, tai lygu savižudybei yra. Jeigu paleisti vaiką – ar su dviračiu, ar pėsčiomis – tai čia niekas to net nedaro. Saugumas vis tiek yra svarbiausias“, – pakomentavo Sutkūnų bendruomenės pirmininkas Darius Narvilas.
Tad įsibaiminę tėvai tapo vairuotojais ir į mokyklas ar būrelius savo vaikus vežioja.
„Su tuo taku į miestą tai išvis. Vienoje pusėje, jei matėt, geležinkelis, kitoje – skardis. Ir šalikelių nėra. Nuo miesto kai prasideda, šalikelės baigiasi, taip ir tragedija“, – pasakojo Sutkūnų gyventojas Adomas Sturys.
O eiti tenka, nes miesto autobusas iki pat Sutkūnų veža tik darbo dienomis. Vietiniams apmaudu, kad į žmonių saugumą visiškai neatsižvelgia šio rajoninio kelio šeimininkė – bendrovė „Via Lietuva“.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Su „Via Lietuva“ tai iš viso, kaip į dangų bandyti prisibelsti – tas pats. Atsakymai lakoniški – jeigu būtų kelio rekonstrukcija, tada jie padarytų. Rekonstrukcija nenumatoma, niekas nevyksta, papildomai lėšų neskirs“, – aiškino D. Narvilas.
Bendrovė teigia, kad šiemet pinigų perėjoms nėra. Gyventojams belieka laukti kitų ar dar kitų metų ir, žinoma, toliau prašyti.
„Kelių infrastruktūrai skiriamas biudžetas yra ribotas, todėl šiais metais pėsčiųjų perėjų plėtra nenumatyta“, – sakė „Via Lietuva“ komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Orentaitė.
Gyventojų interesus ginti žada savivaldybė.
„Jeigu pritars savivaldybės taryba, esame pasiryžę prisidėti prie pėsčiųjų ir dviračių tako projektavimo, galbūt net ir prie įrengimo. Tai kreipiamės ir į Susisiekimo ministeriją, į „Via Lietuva“, – kalbėjo Šiaulių rajono meras Česlovas Greičius.
Jei savivaldybė perimtų perėjos įrengimą į savo rankas, kelių valdytojai duotų tam žalią šviesą.
„Jeigu savivaldybė išreikštų norą ir skirtų lėšų pėsčiųjų perėjai įrengti, „Via Lietuva“ mielai pasirašytų bendradarbiavimo sutartį ir suteiktų techninės priežiūros paslaugas“, – tvirtino J. Orentaitė.
Tačiau savivaldybė turi ir kitą planą, kaip užtikrinti autobusų keleivių saugumą – planuojama perkelti stotelę į gyvenvietės pusę, kad vietiniams nebereikėtų kasdien kirsti gatvės.
„Galbūt autobusų sustojimo vietą paruošti kažkur savivaldybės teritorijoje, kad būtų saugiau žmonėms įsėsti į autobusus“, – sakė Č. Greičius.
Tačiau kol kas nei su perėja, nei su pėsčiųjų taku susiję darbai neprasidėjo – vyksta tik kalbos. Meras tikina, kad savivaldybė vien iš savo pinigų regioninių kelių tvarkyti nepajėgia – gali prisidėti. O neapsikentę gyventojai iš savo lėšų žada bent šviestuvą ties stotele pastatyti.
(be temos)