„Klaipėdos keliai“ bus privatizuojami dar kartą Pereiti į pagrindinį turinį

„Klaipėdos keliai“ bus privatizuojami dar kartą

2003-12-03 09:00

Užsitęsęs procesas

„Klaipėdos keliai“ bus privatizuojami dar kartą

Klaipėdos savivaldybė dar kartą bandys parduoti bendrovės „Klaipėdos keliai“ akcijų paketą. Antrąkart - už mažesnę kainą.

Trukdė parduoti

Dar iki įvykstant viešam konkursui, Klaipėdos savivaldybės tarybos Privatizavimo komisijos nariai įtarė, kad tyčia bandoma sutrukdyti parduoti pelningai dirbančios įmonės „Klaipėdos keliai“ akcijų paketą. Kauno bendrovė „Milsa“ pateikė ieškinį teismui dėl 1,5 mln. litų skolos iš „Klaipėdos keliai“ prisiteisimo, nors klaipėdiečiai tvirtino nesantys skolingi šiai bendrovei nė lito. Savivaldybės vadovai įtarė, kad kauniečiai su kuo nors susitarė tokiu būdu atbaidyti akcijų paketo pirkėjus (teismas atmetė šį ieškinį). Vėliau skundą teismui (dėl „Klaipėdos kelių“ užimamos teritorijos, kurioje buvo ir kitos bendrovės turtas) pateikė dar viena bendrovė.

Įtarė žaidžiant

Iš septynių bendrovių, susidomėjusių pelningai dirbančios bendrovės „Klaipėdos keliai“ privatizavimu, dėl savivaldybei priklausančių 70 proc. šios įmonės akcijų pirkimo konkurse liepos 23 d. dalyvavo du pretendentai. Bendroves „Lemminkainen Lietuva“ (buvusi „Vakarų automagistralė“) ir „NCC – Fegda“ informavus apie susidariusią situaciją, vokų atplėšimo procedūrą nuspręsta atidėti. Vėliau vienam iš konkurso dalyvių apsisprendus nebedalyvauti įmonės privatizavimo procese, toliau buvo deramasi su vieninteliu galimu pirkėju – bendrove „NCC – Fegda“. Įdomu, kad kai „Lemminkainen Lietuva“ atsiėmė voką su pasiūlymu, paaiškėjo, kad jie net nebuvo pervedę į savivaldybės sąskaitą privalomo įnašo. Miesto vadovai įtarė, kad „vyko kažkoks žaidimas“.

Nesusitarė dėl skolų

Paskui buvo tikrinamas bendrovės „NCC – Fegda“ patikimumas. Derybos dėl sutarties sąlygų truko kelis mėnesius. „Esminis dalykas, dėl kurio neįvyko šis sandėris – „Klaipėdos keliai“ turi beveik 3 mln. Lt skolą“, - sakė vicemerė Judita Simonavičiūtė. Dėl jų jau dvejus metus vyksta teismai. Bendrovė „Irvaja“ nepripažįsta, kad už atliktus darbus įmonei „Klaipėdos keliai“ yra skolinga 2,6 mln. Lt. Anot jos, jos skola tesiekianti pusę milijono litų. Dar 385 tūkst. Lt įmonei esanti skolinga bendrovė „Erosta“. „Skolos nėra nuslėptos, jos išanalizuotos vertinant akcijų paketą“, - teigė J.Simonavičiūtė.

„NCC – Fegda“ nuomone, šių skolų ji neįstengtų susigrąžinti, todėl įmonės atstovai prašė šia suma sumažinti akcijų paketo kainą. Savivaldybė pasisamdė konsultantus. „Teisininkų išvada - savivaldybė negali būti atsakinga už įmonės skolas“, - sakė J.Simonavičiūtė. Privatizavimo komisija nesutiko su „NCC – Fegda“ siūlymu pakeisti vieną iš sutarties punktų. Todėl buvo nuspręsta nepritarti bendrovės „Klaipėdos keliai“ savivaldybės akcijų paketo pirkimo ir pardavimo sutarties projektui ir, vadovaujantis Vyriausybės nutarimu, viešojo konkurso nugalėtojai bendrovei „NCC-Fegda“ grąžinti pradinį įnašą – 200 tūkst. litų.

Sumažino kainą

Pirmadienį Privatizavimo komisija pritarė naujai bendrovės „Klaipėdos keliai“ privatizavimo programai. Dar kartą parduoti savivaldybei priklausantį įmonės akcijų paketą bus bandoma kitų metų vasarį. Tačiau šįkart pasirinktas kitas pardavimo būdas –akcijų paketas bus parduodamas viešame aukcione. Privatizavimo sąlygos lieka tos pačios – 5 m. po sutarties pasirašymo nekeisti įmonės pagrindinės veiklos, 3 m. išlaikyti 75 proc. esamų darbo vietų, per tą patį laikotarpį investuoti apie 3,5 mln. Lt.

Pardavimo kaina sumažinta vienu milijonu litų – iki 4,5 mln. litų. Taip padaryti apsispręsta įvertinus, kad įmonė turi apie 2,5 mln. litų skolą, kuri gali būti negrąžinta. Be to, prieš metus nepriklausomo eksperto siūloma pradinė kaina už akcijų paketą buvo 4,2 - 4,7 mln. litų. Šią kainą savivaldybė, tikėdamasi uždirbti, vienu milijonu litų buvo padidinusi.

„Atsakingai galiu pasakyti, kad iš savivaldybės pusės nebuvo padaryta jokių pažeidimų. Kad yra ažiotažas apie atskirus objektus, tai – ne savivaldybės inicijuojami dalykai. Negalime garantuoti, kad ateityje nebus nekorektiškų veiksmų, nebus skundų“, - apie bandymus trukdyti privatizavimo procesui kalbėjo J.Simonavičiūtė.

Valdininkų nuomone, įmonė „Klaipėdos keliai“ šiandien yra labai geros būklės, turi daug užsakymų. Patirtus nuostolius dėl neįvykusio pardavimo savivaldybė tikisi kompensuoti iš dividendų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų