Derybos
Laivininkams siūloma nauja prieplauka
Uosto direkcija mainais už pradėtą ir nebaigtą statyti valčių prieplauką Smeltės pusiasalyje, kurioje ji dabar norėtų įrengti užteršto grunto sandėliavimo aikštelę, siūlo savo lėšomis kitoje vietoje įrengti mažųjų laivų prieplauką.
Teritorijų planavimo komiteto nariai, apžiūrėję dabartinę mažųjų laivų prieplauką, nusprendė, kad Uosto direkcijos pasiūlymas yra vertingas. Vakar su uosto vadovų pasiūlymais buvo supažindinti Mažųjų laivelių eksploatacijos bendrijos „Smiltelė“ atstovai.
Mažųjų laivų eksploatacijos bendrijos nariai siekia pagilinti užneštą Smeltalės upelio vagą, mat nusekus upeliui laivai negali išplaukti į marias. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas pateikė kitą pasiūlymą. Anot jo, Uosto direkcija laivų savininkams galėtų įrengti naują, šiuolaikinę prieplauką, bet – už kelių kilometrų į pietus nuo dabartinės prieplaukos.
Miesto meras Rimantas Taraškevičius sutiko, kad rekonstruoti, tai yra pagilinti Smeltalės upės vagą, yra pigiau negu pastatyti naują mažųjų laivų uostelį, tačiau, jo nuomone, tai būtų laikinas ir ne pats geriausias sprendimas.
Mažųjų laivų eksploatavimo bendrijos „Smiltelė“ valdybos pirmininkas Česlovas Gečas kalbėjo, kad iškeldinti beveik 800 mažųjų laivų savininkų iš dabartinės vietos būtų lyg ir neteisinga, nes jie ten tvarkosi jau bene tris dešimtmečius. Č.Gečas, kuris uosto direkcijos vadovo pasiūlymą vertino skeptiškai, prašė, kad uostas padėtų rekonstruoti dabartinę prieplauką.
„Norime susitvarkyti šiuolaikiškai ir vieni to nepadarysime. Jeigu būtų tinkama infrastruktūra, priemonės, kurios užtikrintų saugumą ir garantijas technikai, pasiūlymą iš principo vertinčiau teigiamai“, - sakė kitas „Smiltelės“ bendrijos valdybos narys Petras Cirtautas. Jis kalbėjo, kad laivybai naujoji vieta būtų patogesnė, be to, laivų savininkų kasmet daugėja, todėl naujoji prieplauka neliktų tuščia.
Komiteto nariai kalbėjo, kad, įrengus naują mažųjų laivų prieplauką, niekas nekrapštytų senbuvių iš dabartinės vietos. Manoma, kad naujų, didesnių laivų savininkai, įstengiantys mokėti didesnius mokesčius, rinktųsi naująją prieplauką dėl geresnių sąlygų (apsauga, laivyba bet kokiu oru ir t.t.), o bijantys permainų vyresnio amžiaus žmonės liktų senojoje vietoje.
Naujausi komentarai