Jau praėjo metai, kai gegužės 16-osios popietę iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs AN-2 su patyrusiais lietuviais pilotais A.Mačiuliu ir A.Selmistraičiu dingo virš Baltijos jūros. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.
Orlaivyje aptiktas tik A.Mačiulio kūnas. Jo organizme vėliau rasta alkoholio. Paskelbta antrojo piloto tarptautinė paieška. Vėliau dingusiojo be žinios A.Selmistraičio statusas pakeistas. Jis pripažintas mirusiu, nors jo palaikų niekas taip ir neaptiko.
Nelaimės priežastis tiriantis Susisiekimo ministerijos skyrius lig šiol nėra pateikęs išvadų. Šis tyrimas kurį laiką buvo sustojęs, nes jam vadovavęs Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys išėjo iš darbo. Jo darbus perėmė Laurynas Naujokaitis, kuris, ir praėjus metams po AN-2 nelaimės, nieko naujo apie šią katastrofą pasakyti negalėjo.
"Po truputį juda, bet viskas vyksta labai lėtai. Kai įstaigoje avarijas, kurių – ne viena ir ne dvi, tiria vienas žmogus, suspėti fiziškai neįmanoma. Juolab šitas tyrimas labai komplikuotas, nes nėra nei dokumentų, nei įrašų, nei lėktuvo liekanų. Viskas priklausys nuo ekspertų, jei man dar kažkada bus galimybė juos pasitelkti į pagalbą. Man vienam nesinori išvadų rašyti", – neslėpė L.Naujokaitis.
Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas pabrėžė, kad tokie tyrimai vyksta ilgai. Jis pateikė pavyzdį, esą kai į Šiaurės jūrą nukrito Jungtinės Karalystės sraigtasparnis su 9 žmonėmis, avarijos priežasčių tyrimo išvados buvo pateiktos tik praėjus šešeriems metams po incidento.
"Ten šį darbą atliko grupė specialistų. Net ir tuo atveju viskas užtruko labai ilgai, o aš esu vienas ir turiu išaiškinti daugiau nei 20 lėktuvų avarijų, kurių tyrimai velkasi nuo 2013 m.", – paaiškino L.Naujokaitis.
Naujausi komentarai