Reikia tik poros valandų, kad įsitikintum miesto tvarkytojų neūkiškumu. Kol neprabylama viešai, neskubama nei keisti perdegusių šviestuvų lempų, nei tvarkyti transporto stotelių.
Gatvės liko po sniegu
Nugriauti ir sulaužyti kelio ženklai, išdaužytos visuomeninio transporto stotelių vitrinos, sniegu užverstos miesto gatvės ar neveikiantys Kauno šviesoforai – Kauno valdininkai ir miesto tvarkymu besirūpinančios bendrovės, atrodo, jų nė nepastebi. Tačiau ir tokiais atvejais skubama pasiteisinti: miestas didelis, kiekvienos smulkmenos nepastebėsi.
Praėjus beveik trims savaitėms nuo sausio 3 d., kuomet Kaunas buvo užverstas sniegu, net ir prasidėjus atlydžiui, miesto gatvės vis dar atrodo tarsi šaltajame Sibire. Daugelyje gatvių, užuot važiavę dviem eismo juostomis, automobiliai važiuoja vos viena – kita tebėra sniego gniaužtuose. Kauno valdininkai teisinosi, kad labiausiai dėl šios padėties kalti vairuotojai, kurie, palikę automobilius gatvėse, stabdo jų tvarkymą.
"Nuo šaligatvių, kur sniegas prilipęs, mes jo nenugrandysime su jokia technika, nebent su visa danga ledas būtų nugremžtas. Tose vietose bus barstoma skalda. Gatvės neišvalomos dėl pagrindinių priežasčių – jose paliekami automobiliai, kurie neleidžia pravažiuoti sunkiajai valymo technikai, tačiau ten, kur gyventojai tvarkingi, gatvės nuvalytos, nes jie, nelaukdami pagalbos iš šalies, patys puolė tvarkyti", – tikino Komunalinio ūkio skyriaus viršininkas Valius Knokneris.
Naująją Marvelės gatvę, kurioje automobiliai nestatomi, tačiau gatvė iki šiol užversta sniegu, V.Knokneris vadino išimtimi.
"Marvelės gatvė nauja, o gatvėms valyti skelbėme konkursą vasarą ir gatvių sąrašą buvome pateikę be šios gatvės, nes ji nebuvo pabaigta tiesti", – teisinosi V.Knokneris.
Užuovėjos be sienų
Tolesni "Kauno dienos" žurnalistų stebėjimai patvirtino, kad neveikiančiais šviesoforais ar nulankstytais kelio ženklais nesirūpinama po keletą savaičių ar net mėnesių. Neūkiškumo ženklų mieste ilgai ieškoti neteko, prieš keletą savaičių matyti vaizdai ir šiandien tokie patys: didelė dalis miesto viešojo transporto stotelėse stovinčių keleivių laukimo paviljonų likę be stiklų.
"Už savo lėšas stotelių paviljonus stato ir prižiūri dvi įmonės. Stotelėms priežiūrėti skiriami pinigai iš jose dedamos reklamos, tačiau per praėjusius metus, kai paviljonai buvo nuolat niokojami, bendrovės patyrė apie 100 tūkst. litų nuostolių. Niekas nespėja investuoti pinigų, kad būtų likviduoti chuliganizmo padariniai. Kol kauniečiai netaps kultūringesni, padėtis nepasikeis", – sakė V.Knokneris.
Nešviečia – ir nereikia
Prieš keletą metų po remonto atidarytas Aleksoto tiltas vakarais pradėjęs švytėti dekoratyvia mėlyna spalva ir turėjęs maloniai traukti akį, pastaruoju metu atrodo blankiai. Tai pastebi ir akyli kauniečiai.
"Jau ne kartą norėjau parašyti laišką mūsų miesto ūkvedžiams ir nurodyti lempą ant Aleksoto tilto, kuri nešviečia nuo pat pavasario, – žurnalistams dėstė Lauryna Mickutė. – Kas vakarą važiuodama namo pažvelgiu, gal ji jau pakeista. Veltui laukiu... Gal nežino? Tegu važiuodami iš centro stebi kairės pusės lempas, beveik prieš tilto galą pamatys. O gal jas keis visas vienu ypu ir dabar laukia, kol nebešvies nė viena?"
Kauno savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Algirdas Vaitiekūnas pripažįsta, kad dėl tilto apšvietimo nuolat iškyla problemų.
"Šviestuvų konstrukcija yra netobula, ji nėra gamyklinė. Tai pagal specialų užsakymą pagaminti šviestuvai ir dėl jų iškyla problemų. Atslūgus sniego bangai ir šalčiui, šviestuvai bus peržiūrėti, nes sniegas pablogino situaciją, dėl jo galėjo sutrikti viduje esanti įranga", – pasakojo A.Vaitiekūnas.
Būtina baksnoti pirštu
Paminėjus pavyzdį, kuomet dvi savaites K.Donelaičio ir Maironio sankryžoje sugedęs šviesoforas vienu metu rodė skirtingus signalus, A.Vaitiekūnas tikino, kad ši problema buvo išspręsta tą pačią dieną.
"Gedimas buvo registruotas, bet tą pačią dieną mes jį pašalinome. Pagrindinėse gatvėse šviesoforai turi veikti ir įvykus avarijai neatidėliotinai imamasi priemonių", – tikino A.Vaitiekūnas
Tačiau su A.Vaitiekūnu nesutiko kaunietis Dominykas. Vyras tikino, bent porą savaičių, važiuodamas į darbą ir atgal, susidurdavo su klaidinamais šviesoforo signalais.
"Dvi savaites šviesoforas K.Donelaičio gatvėje vienu metu rodė skirtingus šviesos signalus. Kartais iškildavo situacijų, kuomet vairuotojai sutrikdavo nežinodami, kuriam automobiliui pirmenybė važiuoti per sankryžą. Šviesoforas buvo sutvarkytas tik tuomet, kai apie tai pasirodė pranešimų žiniasklaidoje", – pasakojo kaunietis.
Ženklai lieka nepastebėti
Ne ką daugiau rūpesčio sulaukia ir tokios miestiečių saugumui svarbios detalės kaip kelio ženklai: nugriuvusių jų galima pamatyti net Kauno centre. Nors savivaldybė ne kartą kreipėsi į gyventojus, kad šie, pastebėję nusuktus ar nulaužytus kelio ženklus, apie tai praneštų, tačiau kol kas savivaldybės raginimai nebuvo išgirsti, o bendrovė, atsakinga už priežiūrą, kelio ženklų neskuba taisyti.
"Kelio ženklus prižiūrinti bendrovė nuolat juos atstato, apie pažeistus ženklus praneša ir policija. Tačiau jei apie sugadintus ženklus niekas nepraneša, jie ilgesnį laiką lieka nepastebėti. Dabartinėmis oro sąlygomis – atšalus orui, kelio ženklus atstatyti ar naujus pastatyti yra sudėtingas", – pasakojo Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
P.Kero teigimu, Kaune nėra sukurta tokios sistemos, kuri leistų nustatyti ir surasti nugriautus kelio ženklus, todėl tenka pasikliauti ženklus prižiūrinčios bendrovės uolumu bei policijos ir gyventojų pranešimais.
Padėkime sutvarkyti miestą
Už Kauno gatves, transporto stoteles, apšvietimą atsakingos tarnybos nespėja atlikti savo darbo. Gal pastebėjote išdaužytą transporto stotelės paviljoną, nulaužtą kelio ženklą, netvarkingą gatvę ar perdegusią apšvietimo lempą? Praneškite apie tai žmonėms, kurie atsakingi už tvarką mieste.
Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Valius Knokneris, tel. 42 36 77
Šio skyriaus kompetencija:
– gatvių su visais joms priklausančiais statiniais – tiltais, viadukais, požeminėmis bei antžeminėmis perėjomis, laiptais, atramos sienelėmis ir laukiamosiomis pastogėmis, lietaus nuotėkų tinklais bei komunikacijomis – priežiūra ir taisymas;
– kelių eismo reguliavimo priemonių, inžinerinės įrangos priežiūros taisymas ir įrengimas;
– automobilių stovėjimo ir saugojimo aikštelių įrengimas ir taisymas;
– miesto aikščių ir žaliųjų plotų priežiūra, želdinių sodinimas;
– gatvių pavadinimų lentelių įrengimas ar pakeitimas, paplūdimių ir gelbėjimo stočių įrengimas, naudojimas ir priežiūra. Ritualinių paslaugų teikimo užtikrinimas bei kapinių priežiūros darbai;
– švaros ir tvarkos viešosiose vietose palaikymas, geriamojo vandens tiekimo bei nuotėkų surinkimas ir valymo darbai, komunalinių atliekų tvarkymo sistemų įdiegimas, antrinių žaliavų surinkimas, perdirbimas, sąvartynų įrengimas bei eksploatavimas.
Kauno savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Algirdas Vaitiekūnas tel. 423 617, 8 687 2077.
Energetikos skyriaus tikslas – organizuoti šilumos tiekimą, užtikrinti saugaus eismo, susijusio su šviesoforų įranga ir gatvių apšvietimu, sąlygas.
Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras tel. 200 018, 8 687 8242.
Transporto skyrius:
– atsakingas už miesto keleivinio transporto reguliaraus susisiekimo maršrutų schemų projektus;
nagrinėja gyventojų, įmonių, organizacijų, vežėjų pasiūlymus dėl viešojo transporto maršrutų ir jų eismo tvarkaraščių pertvarkymo;
– kontroliuoja keleivių vežėjų darbą, tikrina, ar vežėjų keleivių vežimo transporto priemonės atitinka keleivių vežimo reikalavimus;
– dalyvauja priimant naudoti keleivinio transporto stotelėse įrengtus keleivių laukimo paviljonus, stoteles, automobilių stovėjimo aikšteles ir kitą transporto infrastruktūrą.
Naujausi komentarai