Mokės ir už neigiamas emocijas
Keleiviai yra priversti ieškoti pinigų už neįvykusį skrydį.
Iš anksto nusipirkę bilietus į užsakomuosius lėktuvo reisus iš Palangos į Dubliną ir iš Dublino į Vilnių žmonės prieš pat Kalėdas buvo apvilti. Kompanija „Aurela“ atsisakė skristi, nes skrydžių organizatorė individuali įmonė „Palangos avia“ nesumokėjo jai pinigų už skrydžius švenčių dienomis.
Žmonės liko su nepanaudotais bilietais. Dalis keleivių ar jų artimųjų kreipėsi į „Palangos avia“, reikalaudami grąžinti pinigus. Tačiau įmonė prašė palaukti, kol susigrąžins pinigus iš turizmo agentūrų. Kada tai įvyks – neaišku.
Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriaus vedėja Virginija Žegunytė bilietus į neįvykusį skrydį įsigijusiems žmonėms dėl pinigų grąžinimo patarė pirmiausia kreiptis į „Palangos avia“. Jeigu ši negrąžins pinigų už bilietus, irgi „gyvai“ reikėtų kreiptis į kompaniją „Aurela“. Taip pat galima į „Aurelą“ kreiptis raštu ir laukti atsakymo. Tuo atveju su prašymu sugrąžinti pinigus reikėtų išsiųsti bilieto kopiją.
V.Žegunytė patarė nesiuntinėti bilietų paštu, nes tai vienintelis neįvykusio skrydžio įrodymas, kurį žmogus turi. Bilietus žmonės turi atiduoti tik po to, kai atgaus pinigus.
Nukentėję keleiviai turi reikalauti atlyginti ir už moralinę žalą. Dėl to reikia kreiptis į „Aurelą“, pateikti jai bilieto kopiją. Pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą Nr. 261-2004, kuris priimtas 2004 metų vasario 11 dieną, galima reikalauti kompensuoti už patirtą žalą atšaukus skrydį. Šis dokumentas nustato „bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžio atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju“. Reglamento 5 straipsnio I dalies c punkto nuostatoje teigiama, kad „atšaukus skrydį atitinkami keleiviai turi teisę į kompensaciją, kurią skrydį vykdantis oro vežėjas išmoka pagal 7 straipsnį“.
Naujausi komentarai