Pereiti į pagrindinį turinį

Neįgaliųjų kelionėms traukiniu trūksta specialių keltuvų

Pirmadienį Vilniaus savivaldybėje vyks neįgaliųjų forumas
Pirmadienį Vilniaus savivaldybėje vyks neįgaliųjų forumas / Roko Medonio nuotr.

Mažesnių miestelių geležinkelio stotyse nėra specialių keltuvų, todėl neįgaliesiems sunku su vežimėliais išvažiuoti iš traukinių. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tvirtina, kad keltuvų daugiau nebus, tačiau pačius vagonus planuojama pritaikyti neįgaliesiems.

Daugelio mažesnių miestelių stotyse nėra specialių keltuvų, todėl neįgalius turistus iš traukinio dažnai kelia patys „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai. Pasak neįgaliųjų atstovų, taip keliant vežimėlius, rizikuojama ir pačių geležinkelių darbuotojų sveikata.

„Dar daugiau, tai žemina orumą. Europos Sąjungos šalyje tokių dalykų nebeturėtų būti. Neįgalus žmogus galėtų pareikalauti ir kompensacijų“, – sakė Vilniaus neįgaliųjų dienos centro koordinatorė Rūta Drąsutytė-Čepienė.

Žmonės, turintys judėjimo negalią, sako, kad keliauti traukiniais jiems patogiau nei autobusais. Tiesa, yra buvę, kad moteriai, judančiai vežimėliu, nepardavė traukinio bilieto – esą, nebus kam jos iškelti iš vagono.

Diana Marijošiūtė, neįgali traukinio keleivė, pasakoja: „Norėjau išlipti Kretingoje, bet tiesiog neišlaipino, tą padarė tik Klaipėdoje. Tuomet laukiau apie keturias valandas, kol Klaipėdoje atsirado vairuotojas.“

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai sako, kad iš viso yra penki keltuvai neįgaliesiems – du Vilniaus geležinkelio stotyje, vienas oro uoste ir Šiauliuose bei Klaipėdoje. Taip pat maršrutu Vilnius–Kaunas važinėja dešimt neįgaliesiems pritaikytų žemagrindžių traukinių. Dar trys tokie traukiniai rieda į Minską. Bendrovės atstovai sutinka, kad to neužtenka, tačiau naujų keltuvų – jie esą nepatogūs – pirkti nežadama. Tik planuojama atnaujinti traukinius.

„Kitais metais mes planuojame pakeisti maršruto Vilnius–Klaipėda traukinius į tokius, kurie bus pritaikyti neįgaliesiems“, – sakė Feliksas Drungilas, Keleivių vežimo direkcijos Aptarnavimo departamento direktorius.

„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, atnaujinti visų traukinių riedmenis prireiks mažiausiai penkerių metų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų