Vakar 10.50 val. Vilniaus oro uosto skrydžių valdymo centro skrydžio vadovas sulaukė žinios iš krovininio orlaivio "Šarvas – 2003": avariniu būdu planuoja leistis lėktuvas. Tokia nerimastinga žinia norėta patikrinti specialiųjų tarnybų darbą tikros nelaimės atveju.
Avarinis nusileidimas
Iš Hamburgo į Vilnių skrendančio orlaivio pilotas likus 10 minučių, kai turėjo leistis, pranešė, kad dėl rimtų variklio gedimų jie buvo priversti išjungti kairįjį variklį. Oro uosto dipečeriai taip pat buvo informuoti, kad lėktuve, kuriuo gabenama 4 t krovinys, yra du žmonės. Lėktuvas planuoja nusileisti 11 val.
Pasak Aviacijos saugumo Priešgaisrinės tarnybos viršininko Juliaus Šileikos, apie galimą nelaimę iškart buvo pranešta visoms oro uosto specialiosioms tarnyboms, kurios nedelsdamos pasiruošė ir laukė, kol galės suteikti pagalbą nelaimės ištiktam orlaiviui ir jo ekipažui.
11 val., kaip ir buvo planuota, lėktuvas nusileido, tačiau nuslydo nuo tūpimo ir pakilimo tako ir užsidegė. Po poros minučių avarijos vietoje jau buvo ugniagesiai, greitosios pagalbos medikai, Aviacijos saugumo patrulinės tarnybos pareigūnai. Dar po poros minučių ugnies ir juodo dūmų kamuolio apgaubtas lėktuvas buvo užgesintas, du viduje buvę pilotai išgelbėti ir perduoti greitosios pagalbos medikams, krovinys iškrautas.
Viskam pasiruošę
Šiomis mokomosiomis gelbėjimo pratybomis tikrinta, ar oro uoste dirbančios specialiosios tarnybos sugebėtų laiku reaguoti ir darniai dirbti atsitikus nelaimei.
Pratybas stebėjęs Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sakė esąs patenkintas gelbėtojų darbu, nes viskas buvo atlikta operatyviai ir tinkamai. "Įsitikinome, jog visos oro uosto tarnybos yra pasirengusios atlikti reikalingus lėktuvų ir žmonių gelbėjimo darbus 24 valandas per parą. Tai yra viena pačių svarbiausių oro uosto funkcijų. Net ir šiais taupymo laikais negalima taupyti rizikuojant skrydžių saugumu ir žmonių gyvybe", – kalbėjo ministras.
Pasal J.Šileikos, panašios pratybos oro uoste gana dažnas reiškinys, jas ugniagesiai rengia beveik kiekvieną dieną, kartą per metus į tokias gelbėjimo operacijas kviečiami ir miesto ugniagesiai gelbėtojai, medikai, civilinės saugos atstovai. "Esame apskaičiavę, kad įvykus nelaimei, mes bet kurią oro uosto vietą pasiektume ir gesinti pradėtume per tris minutes", – sakė Priešgaisrinės tarnybos viršininkas.
Tik vienas incidentas
Smulkių incidentų, pasak J.Šileikos, sostinės oro uoste yra buvę, tačiau rimtas pavojus lėktuvui, jo įgulai ir keleiviams buvo kilęs tik kartą. Prieš dvejus metus avariją oro uosto teritorijoje patyrė austrų keleivinis lėktuvas. Neišsiskleidus vienai važiuoklei, jis nuvažiavo nuo tako į pievą. Laimė, lėktuvas neužsidegė, visi žmonės iš jo buvo sėkmingai evakuoti.
Per ketvirtadienio pratybas gelbėtojams greičiau atvykti į tariamos nelaimės vietą sutrukdė besileidžiantis lėktuvas. Per tikrą katastrofą, J.Šileikos teigimu, taip neatsitiktų. Esą būtų paskelbta nepaprastoji padėtis ir visi skrydžiai būtų sustabdyti.
Naujausi komentarai