- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šį pavasarį vyrauja nemažai eismo pasikeitimų. Atšilus orams į gatves išvažiuoja daug naujų eismo dalyvių. Seimas leido motociklininkams važiuoti šiek tiek greičiau, nerizikuojant prarasti teisių. Anksčiau, jeigu greitį viršydavo 30 km/h ar daugiau, motociklininkai būdavo labai griežtai baudžiami. LNK reportaže kalbinamas Seimo narys (TS-LKD) Mindaugas Skritulskas, kuris buvo šio sprendimo iniciatorius. Jis sako, kad įtikinti kolegas motociklininkų labai griežtai nebausti buvo sunku.
– Po tiek metų galiausiai baigėsi tam tikros grupės vairuotojų, kurių Lietuvoje greičiausiai yra virš 30 tūkst., diskriminacija. Svarbu priminti, jog nors važiuoti automobiliu ir motociklu maksimalus leistinas greitis yra toks pats, tačiau už mažesnį nusižengimą (viršijus tik 30 km/h) buvo skiriama net tris kartus didesnė bauda, vairuoti uždraudžiama mažiausiai trims mėnesiams. Visas transporto priemones. Tuo tarpu už didesnį nusižengimą automobiliu (viršijus 50 km/h) teisės atimamos mėnesiui. Tad čia buvo akivaizdi diskriminacija. Man teko domėtis, kad nė vienoje Europos šalyje tokios diskriminacijos nebuvo. Kitaip tariant, motociklininkai visam laikui buvo prilyginami pradedantiesiems vairuotojams.
– Jūs sakote, kad tai buvo diskriminacinis sprendimas. Nepritardama Jūsų siūlymui policija sako, kad vairuoti motociklą yra keliolika jei ne keliasdešimt kartų pavojingiau, negu automobilį. Tą mes matome ir naujienų antraštėse – žūvantys jauni motociklininkai, kurie nori išbandyti savo motociklo galimybes iki galo. Galbūt ką nors šitos griežtesnės bausmės galėjo sustabdyti?
– Reikėtų skirti du motociklų vairuotojų tipus. Tie, kurie važiuoja, kiek įmanoma laikosi saugaus greičio, tačiau galbūt nepastebi ženklo. Bei tie vairuotojai, kurie ir mane šiek tiek erzina. Nesilaikydami greičio apribojimų lekia virš 100 km/h leistino greičio, kitaip tariant, užuot važiavę 90 km/h, važiuoja 200 km/h. Jie sukelia pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams ir tai daro sąmoningai. Tad šitoje vietoje saugos eismo specialistams reikėtų pagalvoti apie tai, kaip juos pažaboti. Galbūt labiau griežtinant atsakomybę. Kita problema – pažeidėjų nustatymas. Kadangi motociklų numeriai yra tik gale, motociklininkai važiuoja su šalmais, apranga. Reikėtų pagalvoti ir bandyti mažinti pavojų keliuose.
– Jūs pats esate motociklininkas. Ar sunku buvo įtikinti kolegas Seime, kad tai, kas galiojo iki šiol, yra diskriminacinis reguliavimas?
– Nebuvo lengva, nes kas nevairuoja motociklo, tas neįsivaizduoja. Reikia pažymėti, kad egzistuoja negatyvus išankstinis nusistatymas dėl tų motociklininkų, kurie sąmoningai pažeidinėja taisykles ir sukuria apie motociklininkus negatyvų įspūdį. Tad lengva nebuvo, bet galiausiai loginiai argumentais, kuriuos aš pažymėjau, kad už mažesnį nusižengimą skiriama bausmė yra tris kartus didesnė, pavyko įtikinti.
Reikia pažymėti, kad egzistuoja negatyvus išankstinis nusistatymas dėl tų motociklininkų, kurie sąmoningai pažeidinėja taisykles ir sukuria apie motociklininkus negatyvų įspūdį.
– Ar yra dar kas nors, kas iki šiol eismo taisyklėse diskriminuoja motociklininkus?
– Dėl alkoholio – nulinės promilės. Tačiau tam tikros logikos šitame apribojime yra, kadangi tai yra pavojingesnė transporto priemonė, reikia staigesnės koordinacijos. Neabejoju, jo nebūtų įmanoma panaikinti net ir teoriškai teikiant Seimui. Apskritai, bet kokie palengvinimai Seime skinasi kelią sunkiau negu draudimai.
– Daug diskutuojama apie tai, jog motociklų sezonas Lietuvoje yra trumpas dėl nepalankių oro sąlygų, nebent yra keli entuziastai, kurie važiuoja ištisus metus. Buvo daug kalbama ir apie važiavimą A juostomis, ir apie papildomas STOP juostas prie šviesoforų dviratėms transporto priemonėms, kurių dabar – vis daugiau.
– Moto-kultūra Lietuvoje dar tik skinasi kelią, supratimas ir populiarumas, atsiranda net elektriniai motoroleriai, ekologinės transporto priemonės, kurios ir kamščius mažina didmiesčiuose. Reikėtų tai labiau suvokti ir įvesti tam tikras priemones, kurios padėtų lengviau judėti mieste.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar merus ragintumėte tai padaryti, o gal siūlyti tokius pakeitimus yra labiau seimų narių reikalas?
– Čia nėra įstatymų reguliavimas, tai yra kelių eismo taisyklės (KET), kurios yra tvirtinamos vyriausybės nutarimu. Kai kurias tvarkas gali įsivesti ir mietų savivaldybės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...