Trečiadienį buvo minima diena be žuvusiųjų keliuose, tačiau, panašu, kad vėl gali tekti skelbti akciją – karas keliuose. Žuvusiųjų eisme šiemet net trečdaliu daugiau nei pernai.
Netoli Vilniaus surengtas policijos reidas vos per porą valandų davė daug rezultatų. Vienam kelyje panaikinta techninė apžiūra. Kitas važinėjo automobiliu, kurio laikinieji numeriai jau nebegalioja, taip pat transporto priemonė nebuvo apdrausta.
Dar vienas eismo dalyvis policijos sustabdytas, nes įtarta, kad vežė per daug rastų, be to, netinkamai pritvirtintų, o tai pavojinga. Policija vėliau patvirtino, kad nusižengimai padaryti, surašytos baudos. Tačiau liūdniausia, kad spėta pagauti ir girtų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Jau ryte Vilniuje pareigūnai nustatė tris asmenis, kurie vairavo neblaivūs, du asmenys buvo pavartoję alkoholio, tačiau neviršijo normos, vėlgi tai rodo, kad didelė tai problema ir šioje vietoje reikalingas visuomenės nepakantumas tokiam elgesiui“, – kalbėjo policijos departamento viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
Pasak policijos, alkoholį ir greitį vairuotojai Lietuvoje vis dar mėgsta, tačiau ilgą laiką keliuose žuvusių skaičius mažėjo. Pavyzdžiui, 2006 metais, keliuose netekome net 770 žmonių, 2016 metais – 188 žmonių. Pernai mūsų keliuose žuvo 120 žmonių, tačiau šiemet situacija vėl ėmė prastėti.
Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, bet pastebima, kad greitį viršija ir išgėrę, ir blaivūs vairuotojai. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį.
„Eismo dalyviai, kurie sukėlė tuos įvykius, jie iš esmės neturėjo būti kelyje, neturėjo teisės vairuoti, ar buvo bausti po kelis kartus už kelių eismo taisyklių (KET) nepaisymą, kai tokie žmonės atsiduria eisme, sukelia tokius baisius eismo įvykius, dėl ko ir didėja tas žuvusių skaičius“, – teigė kelių direkcijos planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
Policijos departamentas teikia Vidaus reikalų ministerijai siūlymus, kaip mažinti žūčių skaičių keliuose. Svarstoma galimybė gražinti ir balų sistemą – per tam tikrą laiką surenki atitinkamą skaičių balų, atsisveikini su teise vairuoti.
„Balų sistemos atsisakėme, kadangi tai būtų per didelė administracinė našta, manome, kad būtina išbandyti kitas priemones įtikinti eismo dalyvius laikytis KET. Vėlgi, absoliučiai atsisakyti tos balų sistemos, galbūt sugrįšime šiek tiek vėliau, pasižiūrėsime, kokią įtaką padarys nauji siūlomi pakeitimai“, – sakė V. Grašys.
Siūloma gerokai didinti baudas už greitį, vairavimą neturint tam teisės.
Balų sistemos atsisakėme, kadangi tai būtų per didelė administracinė našta.
Beje, kažkada kalbėjęs apie balų sistemos gražinimą, buvęs policijos vadovas, vidaus reikalų ministras ir premjeras Saulius Skvernelis dabar sako, kad didžiausia problema, jog naikinama kelių policija, kaip atskira specializuota įstaiga.
„Bendros funkcijos įmestos į viešos policijos biurą ir tie skaičiai jau dabar neramina, kad reikia esminių pokyčių, minčių, strategijų, ką daryti, tai jie negana to, kad to neturi, griebia senas idėjas, kurios kažkada pasiteisino ir jau pragyveno savo, ir dar daugiau silpnina pačią eismo kontrolę“, – šnekėjo buvęs vidaus reikalų ministras S. Skvernelis.
Šiuo metu daug kur statomi ir nauji greičio matuokliai, tačiau pasak Kelių direkcijos, jie dengia vos šešis procentus viso kelių tinklo.
„Visuose kituose ruožuose tik policija kontroliuoja greitį, bet ir tai ne visada, tai nėra taip, kad visas tinklas yra kontroliuojamas, kur galimi pažeidimai. Todėl sakyti, kad mes įdiegiame matuoklį ir dabar visame kelių tinkle bus eliminuoti eismo įvykiai, taip nėra, reikia jų skaičių dar peržiūrėti“, – pasakojo A. Vilkelis.
Kiek tų matuoklių daugės, dar nenuspręsta, tačiau paskutinė naujiena ta, kad vidutinio greičio matuokliai atsiras ir automagistralėje Vilnius-Klaipėda.
Naujausi komentarai