Pereiti į pagrindinį turinį

Į miesto gatves grįžta paspirtukai – laukia šūsnis naujovių

2024-03-06 03:00
LNK inf.

Paspirtukų sezonas jau prasideda. Ir šis sezonas – kupinas Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų. Naujovės numato ir greičio ribojimus elektriniams paspirtukams, ir griežtesnius reikalavimus patiems vairuotojams. Beje, iššūkiai laukia ne tik jų, bet ir pėsčiųjų.

Vytauto Liaudansko nuotr.

Plačiau šia tema kalbėjo Vilniaus kelių policijos atstovas Donatas Mankauskas.

– Ką turėtų žinoti paspirtukininkai šiais metais?

– Pagrindinis dalykas – buvo pakeista jų sąvoka KET. Dabar – elektrinės mikrojudumo priemonės. Aiškiai įvardinta, kas yra tos visos priemonės, tai: paspirtukai, vienaračiai. Tiesiog yra sąvoka iki kiek jie laikomi elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis, ir kuomet jau jos tampa mopedais. Iki vieno kilovato, ir iki 25 kilometrų per valandą greitį išvystančios priemonės – mikrojudumo priemonės. O tos, kurios viršija šiuos reikalavimus – paskiriamos mopedams. Iš esmės keičiasi tai, kad  elektriniam paspirtukams ir dviračiams galiojo vienodos KET. Dabar tai – pakeista. Išskirtas atskiras skirsnis, pakeistas amžiaus cenzas, nurodyta, kuriose vietose draudžiama važiuoti, kuriose galima. Tai tiesiog griežčiau apibrėžti  visi reikalavimai.

– Tai ką sako amžiaus cenzas?

– Elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis galima važiuoti nuo šešiolikos metų. Arba nuo keturiolikos metų,  jeigu išklausytas specialus Lietuvos kultūros ir švietimo ministerijos paruoštas mokymo kursas. Gyvenamuosiuose kiemuose paspirtukininkų amžiaus cenzas nėra ribojamas. Tačiau jaunesnius nei dešimties metų vaikus turėtų lydėti suaugęs asmuo.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

– O jeigu paspirtuku važiuojama su vyresniu?

– Tai – draudžiama. Jokiu būdu negalima ant paspirtuko važiuoti daugiau nei vienam žmogui, tai tikrai tai bus draudžiama ir griežtai kontroliuojama. 

– Kur galima jiems važiuoti? 

– Iš esmės elektriniai paspirtukai gali važiuoti tik dviračių, dviračių ir pėsčiųjų takais. Jeigu nėra kelkraščio arba dviračių tako, arba dviračių ir pėsčiųjų tako,  tai galima važiuoti šaligatviu arba važiuojamąja dalimi, bet laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tačiau šiuo atveju atsiranda griežtas reikalavimas: asmenims iki aštuoniolikos metų  – privaloma dėvėti šalmą. 

– Kokia yra avaringumo statistika?

– Ji nėra optimistinė, nes praėjusiais metais vienas elektrinio paspirtuko vairuotojas žuvo, 34 Vilniaus mieste – buvo sužeisti.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų