Rasti gerą mokyklos vadovą sunku: siūlo supaprastinti jų skyrimo tvarką

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ketvirtadienį pranešė siūlanti supaprastinti mokyklų vadovų skyrimo tvarką.

„Mokyklų steigėjai neretai susiduria su iššūkiu, kaip rasti mokyklos vadovą. Didelė atsakomybė, darbo sąlygos lemia mažą darbo vietos patrauklumą. Norime kuo greičiau spręsti šią problemą ir rengiame visą paketą teisės aktų projektų“, – pranešime cituojamas ministras Algirdas Monkevičius.

Numatoma mažinti vadovų administracinę naštą, peržiūrėti kompetencijų vertinimo metodiką, sutrumpinti konkursų procedūras ir terminus bei numatyti galimybę pratęsti kadenciją.

Ministerija taip pat siūlo, kad švietimo įstaigų vadovus į pareigas skirtų ne savivaldybės taryba, o meras.

Vadinasi, greičiau būtų paskirtas vadovas, ir dar kas svarbu švietimo įstaigai – sutrumpėtų neapibrėžtumo ir laikinumo, kai neaišku, kas jai vadovaus, laikotarpis.

„Tokiu būdu sutrumpėtų skyrimo procedūra. Siūloma sutrumpinti konkursų skelbimo laiką: konkurso vykdymo terminas sutrumpėtų nuo 6 iki 4 mėnesių. Vadinasi, greičiau būtų paskirtas vadovas, ir dar kas svarbu švietimo įstaigai – sutrumpėtų neapibrėžtumo ir laikinumo, kai neaišku, kas jai vadovaus, laikotarpis“, – rašoma ministerijos pranešime.

Taip pat siūloma, kad ne pirmai kadencijai pretenduojančių direktorių kompetencijų nevertintų Nacionalinė švietimo agentūra, o jeigu vadovo veikla per pirmąją kadenciją įvertinta teigiamai, jo kadenciją galėtų pratęsti savivaldybė, neskelbiant konkurso iš naujo.

Šiuo metu mokyklų direktoriai skiriami vadovauti vienai penkerių metų kadencijai, kurią pratęsti galima tik iš naujo dalyvaujant konkurse.

Ministerijos duomenimis, iki spalio pirmos dienos savivaldybės ieškojo 159 švietimo įstaigų vadovų, iš kurių sėkmingi buvo 60 konkursų, tačiau 99 konkursai paskelbti iš naujo.

Iš viso Lietuvoje veikia beveik 2 tūkst. švietimo įstaigų.

Ruošiamas pataisas dėl mokyklų vadovų skyrimo tvarkos dar turės patvirtinti Seimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Antanas-+fizikos mokytojas

Antanas-+fizikos mokytojas portretas
O kokiomis sąlygomis dirba mokytojai Lietuvos mokyklose..teisių jokių neturi mokytojas,turi tik pareigas,mokiniai elgiasi,taip ,kaip jie nori......daro ką nori........Klasės sujungtos..klasese ir spec.poreikių mokiniai,mokinantis pagal individualizuotas ir pritaikytas programas,mokytojai rašo dalykinius planus,kuria individualizuotas ir pritaikytas programas,kas menesį rašo mokinių kompetencijas,kas trimestrą trimestrines ataskaitas,savianalizes......ir dar ne visi poperizmo darbai...elektroninio žurnalo pildymas,.......Etatinis apmokejimas ,o etatą turi labai mažai kuris mokyklos mokytojas......Per pertraukas,budi koridoriuje,trukšme,nenuleidi akių,kad tik kurie nesusimuštų......už visas kanceliarines priemones susimoka patys mokytojai už seminarus,kurių vieno kaina/25-40eurų,-susimoka patys mokytojai/išdirbus 38metus mokykloje,turint vyr,mokytojo kategoriją .už 16 kontaktinių darbo val.-mokytojo alga ant popieriaus 800eurų,o į rankas gauname -507 eurus.........Pamokų daugiau nera,

Indrė

Indrė portretas
Dirbti švietimo įstaigos vadovu darosi iššūkiu.Streikas po streiko,pinigų nuolat trūksta, mokytojų atlyginimai maži o atsakomybės visas kalnas o kur dar mokytojų masiškas trūkumas, niekas nebenori už tokį atlygį sau nervus gadinti.

ET

ET portretas
Jeigu direktorius dirba gerai ir visa mokyklos bendruomenį juo patenkinta, kam tada keisti? Teisingai, jeigu darbo rezultatai geri, tegu lieka. O jeigu prisidirbo, tada ir reikia keisti.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių