GREITIS
Ribojimas naudos dar nedavė
Praėjo savaitė, kai įsigaliojo Kelių eismo taisyklių punktas, reikalaujantis gyvenvietėse ir miestuose važinėti ne didesniu nei 50 km per valandą greičiu. Tačiau avarijų nesumažėjo, o pažeidėjų - padaugėjo.
Avarijų nesumažėjo
Kaip sakė Viešosios policijos patrulių rinktinės vyresnysis inspektorius Kęstutis Mitkus, per septynias rugsėjo dienas avarijų nesumažėjo. Nors rugsėjo pirmąją vyko specialus renginys ir mieste budėjo papildomos policijos pajėgos, avarijų skaičius Klaipėdoje buvo toks pat kaip ir pernai - 97.
Nors žiniasklaida dar rugpjūtį ėmė ruošti visuomenę, jog teks važinėti lėčiau, skatino būti atsargesniems, dėl greičio viršijimo buvo sulaikyti 109 pažeidėjai (pernai - 87), 23 vairuotojai vairavo neblaivūs. Iš viso eismo taisykles pažeidė 284 asmenys. Neblaivūs vairuoti įsigudrino net taksistai: vienas taksi vairuotojas rugsėjo 1 d. Taikos pr. trenkė į galą kitai mašinai. Kitas taksistas rugsėjo 2 d. Mokyklos g. perėjoje partrenkė moterį su dukra ir jas sužalojo.
Per savaitę mieste avarijose nukentėjo šeši žmonės, iš jų du vaikai. Pernai tuo pačiu metu buvo sužeisti devyni, iš jų trys vaikai.
Važiuoja neatsargiai
Anot K.Mitkaus, pirmosiomis rugsėjo dienomis dauguma vairuotojų laikėsi naujosios tvarkos ir tai buvo galima pastebėti trijose pagrindinėse Klaipėdos magistralėse. Nepaisant to, rugsėjo 1-ąją mieste įvyko 20, rugsėjo 2-ąją - 19 avarijų. Nors buvo tik pirmoji akcijos diena, kai kurie vairuotojai važinėjo neatsargiai, vienai mašinai stabtelėjus, atsitrenkdavo kitai į galą.
Tai galėjo lemti ir rytinio bei vakarinio piko metu susidarantys kamščiai. Net tuose ruožuose, kur nebuvo avarijų, ties šviesoforais susidarydavo ilgiausios mašinų virtinės.
Dauguma policijos darbuotojų sakė, kad greičio apribojimo paisė tie, kurie ir anksčiau važinėdavo saugiai. Jie labiau ir nukenčia, nes nedrausmingi vairuotojai juos lenkia, bando įsisprausti į susidarančius tarp mašinų tarpus, pavojingai persirikiuoja prieš lėčiau važiuojančias mašinas. Šios kategorijos vairuotojams naujieji draudimai - ne kliūtis, nes jie įpratę pažeidinėti taisykles.
Naujovės neprigyja
Kalbinti vairuotojai sakė, kad greičio apribojimas iki 50 km per valandą tėra „vienadienė“ akcija ir tikriausiai greitai bus atšaukta. Panašiai nutiko ir dėl draudimo kalbėtis mobiliuoju telefonu: pirmomis dienomis vairuotojai vengė demonstruoti telefonus, skubėjo įsigyti „laisvų rankų“ įrangą. Tačiau dabar nuolat galima stebėti, kaip važiuojant, darant posūkį ar manevruojant, vairuotojai aparatų nepaleidžia iš rankų. Neteko girdėti, kad kuris nors „mobilus“ vairuotojas būtų nubaustas.
Vairuotojai sako, kad galėtų naudotis „laisvų rankų“ įranga, tačiau sunku įsigyti reikalingą, ypač senesnių modelių telefonams. Be to, kai dažnas verslininkas turi po kelis aparatus ar juos dažnai keičia, tenka kaitalioti ir jiems pritaikytą įrangą.
Pareigūnams taip pat nesiseka įgyvendinti reikalavimo, kad lengvojo automobilio keleiviai taip pat būtų prisisegę saugos diržais.
Kenčia greičių dėžės
Bene dažniausias kontr- argumentas, kodėl vengiama važiuoti lėčiau, - pavarų perjunginėjimas. Pastebėta, kad važiuojant trečiąja pavara 50 km per valandą greičiu variklis jau „kaukia“, reikalaudamas ketvirtosios, padidėja kuro sąnaudos. Ketvirtąja pavara važiuoti 50 km per valandą taip pat blogai - „nesveika“ varikliui.
Ypač keblu vairuojantiems automobilius su automatine pavara: pavarų dėžė automatiškai „tempia“ iki 60 km. Mažinant greitį keičiasi pavara ir greičių dėžė intensyviai dyla, anot vairuotojų, „drožiasi“. Negelbsti ir „miesto“ režimas. Vairuotojai net numato klastą, kad šis apribojimas buvo naudingas mašinas remontuojančioms ir atsargines dalis tiekiančioms bendrovėms.
Skirtingos mašinos turi individualius kiekvienai pavarai rekomenduojamus greičius, tačiau dažniausiai optimalaus važiavimo riba - apie 60 km per valandą.
Ar pareigūnai užmerks akis?
Prognozių dėl greičio apribojimo likimo nedrįso sakyti niekas. Aišku, kad visiškai atšaukti jo nepavyks, nes to esą reikalavo Europos Sąjunga. Tačiau toje pačioje Europoje daugelyje šalių oficialiai leistinas 50 km per valandą greitis yra nuolat viršijamas, o policija bei stacionarūs greičio matavimo aparatai tokių nusižengimų nefiksuoja. Matyt, pas mus taip pat bus įprasta važiuoti dešimčia kilometrų greičiau ir eismo priežiūros pareigūnai dėl to nestabdys, kaip kad būdavo iki šiol.
Naujausi komentarai