Pereiti į pagrindinį turinį

Saugia laivyba rūpinsis kelininkų inspekcija

2017-05-22 16:00

Tarsi perkūnas iš giedro dangaus Klaipėdą pasiekė žinia, kad ateityje nebeliks Lietuvos saugios laivybos administracijos.

Tendencija: Lietuvos kaip jūrinės valstybės svarba nyksta kartu su parduotais paskutiniais Lietuvos jūrų laivininkystės laivais.
Tendencija: Lietuvos kaip jūrinės valstybės svarba nyksta kartu su parduotais paskutiniais Lietuvos jūrų laivininkystės laivais. / Vidmanto Matučio nuotr.

Laivybą – į kelių inspekciją

Tokius planus yra parengusi Vyriausybė. Praėjusią savaitę įvairioms institucijoms buvo išplatintas Vyriausybės nutarimo projektas pavadintas „Dėl sutikimo reorganizuoti Lietuvos saugios laivybos administraciją“. Nutarime nurodyta, kad Lietuvos saugios laivybos administracija būtų prijungta prie Valstybinės kelių transporto inspekcijos, kuri veikia prie Susisiekimo ministerijos. Lietuvos saugios laivybos administracijos pavadinimo nebeliktų.

Paaiškinta, jog tai daroma siekiant sumažinti biudžetinių įstaigų skaičių, optimizuoti biudžetinių įstaigų veiklą, racionaliau naudoti materialinius ir finansinius išteklius.

Kaip būtų su turtu kol kas neaišku. Galbūt Klaipėdoje vietoje Saugios laivybos administracijos būtų Valstybinės kelių transporto inspekcijos padalinys, nes netikslinga dėl kokių nors jūrininkų diplomavimo reikalų šiems iš jūrinės sostinės Klaipėdos važinėti į biurokratinę sostinę Vilnių.

Jūrininkų nusiskundimai

Po Lietuvos jūrų laivyno išnykimo, neaiškios Lietuvos jūrininkų rengimo padėties jungiant Lietuvos aukštąsias mokyklas, Lietuvos saugios laivybos administracijos pavadinimo ištrynimas iš šalies registro būtų ryškus smūgis Lietuvos jūrinėms ambicijoms.

Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos vadovas jūrų kapitonas Juozas Liepuonius pastebėjo, kad paskutiniais metais Lietuvos saugios laivybos administracijos profesionalumas ir autoritetas yra gerokai sumažėjęs.

„Kadrų reforma ten labai reikalinga. Susisiekimo ministerija, ko gero, tai jaučia ir bando ją reorganizuoti. Vedėjų ir vedėjukų joje yra aiškiai per daug. Kartais trūksta kokio nors specialisto, o vedėjukai jo negali pakeisti. Jūrininkai valandomis yra priversti stovėti eilėse“, - pastebėjo J.Liepuonius, akcentavęs, kad pasakė tik tas mintis, kurias pats yra girdėjęs iš jūrininkų.

Pastebėjęs, kad kai kuriuose Lietuvos saugios laivybos administracijos skyriuose dar dvelkia sovietinėmis realijomis, kai tarnautojos - nepatenkintos ir susiraukusios yra svarbesnės už bet kokius lankytojus - jūrininkus.

„Ne pro šalį būtų administracijos vadovams kartas nuo karto nusileisti pas  darbuotojus, pasidomėti, kaip sekasi, pasikalbėti su lankytojais“, - teigė jūrų kapitonas.

Nyktų jūrinis įvaizdis

Bet tuo pat metu J.Liepuonius mano, kad prijungti Lietuvos saugios laivybos administraciją prie Valstybinės kelių transporto inspekcijos būtų didžiulė klaida tiek politiškai, tiek jūrinės valstybės prestižo požiūriu.

Vis garsiau deklaruojamas Lietuvos, kaip jūrinės valstybės statusas staiga smarkiai sumažėtų.

„Valstietiško mąstymo dėka taptume menka, nepastebima valstybė prie jūros. Ir kas gali garantuoti, kad su tokia vilnietiška mąstysena nebus bandoma kibti ir į laivų statybos, uosto krovos verslus. Susinaikinome laivyną, jūrininkus išvarėme uždarbiauti į užsienį, beliko tik uostas, kuris dar vis klesti klaipėdietiško patriotizmo dėka. Sunaikinsime jį, tapsime visišku artojų kraštu“, - svarstė jūrų kapitonas.

„Manau, kad Lietuvos saugios laivybos administracija turi išlikti kaip savarankiška biudžetinė organizacija. Tuo pat metu reikėtų peržiūrėti jos valdymo struktūrą ir atlikti minimalią reorganizaciją, tik ne eilinių darbuotojų sąskaita. Pertvarkyti struktūrą, atsisakyti nereikalingų etatų galėtų ir nemažą patirtį sukaupę dabartinės Saugios laivybos administracijos vadovai. Bet koks naujo, reikalingo kažkam Vilniuje, vadovo atėjimas manau tik dar pablogintų padėtį“, - mano J.Liepuonius.

Vykdant Lietuvoje įvairias reorganizacijas žmones labiausiai ima stebinti tai, kad dėmesį regionams žadėję į valdžią besiveržę Lietuvos valstiečių ir žaliųjų partijos nariai, tikrovėje stiprina ne regionus, o Vilniuje esančias institucijas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų