Pereiti į pagrindinį turinį

S. Skvernelis nesureikšmina projekto „Rail Baltica“ pabrangimo

2020-06-17 12:00

Europos auditoriams įvardijus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ rizikas, susijusias su projekto pabrangimu, statybos terminais ir ekonomiškumu, premjeras Saulius Skvernelis pabrėžė, kad nepaisant auditorių pastebėjimų, „Rail Baltica“ projektas buvo įvertintas bene geriausiai iš audituotų didžiųjų Europos Sąjungos (ES) infrastruktūros projektų.

P. Peleckio / Fotobanko nuotr.

Ministras pirmininkas nesureikšmino ir „Rail Balticos“ pabrangimo, pabrėždamas, kad pabrango visi aštuoni šiuo metu vykdomi audituoti didieji ES infrastruktūros projektai.

„Visi aštuoni (audituoti – BNS) projektai yra pabrangę, atsirado papildomi darbai, papildomos jungtys, tame tarpe Vilnius-Kaunas, yra jungtis Rygoje, susijusi su geležinkelio stotimi, Taline – su tramvajumi“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė S. Skvernelis.

„Šitas projektas („Rail Baltica“ – BNS) Europos Komisijos ir Audito Rūmų yra vertinamas kaip geriausiai pažengęs ir turintis mažiausias rizikas“, – pridūrė jis.

Pasak S. Skvernelio, visuminės Europos Audito Rūmų (EAR) išvados rodo, kad Lietuva yra sektinas pavyzdys „Rail Baltica“ įgyvendinime.

Jis taip pat pabrėžė, kad projektas yra labiausiai pažengęs į priekį iš visų audituotų, ypač kalbant apie Lietuvoje padarytus darbus.

„Šiuo metu ES vystomi devyni mega infrastruktūriniai projektai, aštuoni jų buvo audituoti ir iš jų visų aštuonių „Rail Balticos“ projektas yra mažiausiai rizikingas, labiausiai pažengęs į priekį, ypač kalbant apie Lietuvos darbus“, – sakė S. Skvernelis.

Auditoriai taip pat abejojo „Rail Baltica“ ekonomiškumu, tačiau premjeras sako, kad projektas turi gerą galimybę atsipirkti.

„Šiais maršrutais važinės tiek mūsų Baltijos valstybių, Suomijos, Lenkijos keleiviai, taip pat kroviniai“, – teigė jis.

„Nepamirškime, kad šis projektas labai svarbus kalbant apie mūsų nacionalinį saugumą, kalbant apie reikalingos įrangos, technikos galimą perdislokavimą, kalbant apie kitus dalykus, susijusius su mūsų valstybės saugumu“, – pabrėžė S. Skvernelis.

EAR antradienį paskelbė aštuonių didžiųjų ES infrastruktūros projektų audito išvadas, kuriose teigiama, kad šie projektai turi būti įgyvendinami sparčiau, norint pasiekti infrastruktūros tinklo poveikį laiku.

Be „Rail Balticos“ auditoriai taip pat vertino tokius projektus kaip greitasis geležinkelis tarp Liono ir Turino, Brenerio pagrindinis tunelis ar Baskijos greitojo geležinkelio tinklas „Basque Y“ bei jo jungtis su Prancūzija.

Tai, kad iš audituotų projektų „Rail Baltica“ yra vienas geriausių, trečiadienį BNS sakė ir EAR narys Rimantas Šadžius.

„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.

Projektas didžiąją dalimi finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų, jo įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas Europos Komisijos, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijų.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų