Vyriausybės strateginio planavimo komitetas vakar pritarė, kad Klaipėdoje būtų statomas naujas giliavandenis uostas. Realiausia, kad toks uostas su 17 metrų gyliu prie krantinių atsiras prie šiaurinio molo, ties Melnrage.
Giliavandenio uosto statybos ties Melnrage koncepciją parengė Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūra. Artimiausiu metu numatoma skirti šio uosto privažiuojamiesiems automobilių keliams ir geležinkeliams reikalingą teritoriją.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija turės užsakyti giliavandenio uosto poveikio aplinkai įvertinimą. Taip pat bus pradėtos analizuoti statybos finansavimo iš biudžeto ir ES fondų galimybės. Jau įvardinama preliminari 1 milijardo 22 milijonų eurų statybų kaina.
Numatomi du giliavandenio uosto plėtros etapai – vienas iki 2015, kitas – iki 2025 metų. Iki 2015 m. ketinama išvystyti Klaipėdos uosto šiaurinę dalį, kad galėtų įplaukti didžiausi Baltijos jūros BALTIMAX tipo laivai, kurių grimzlė apie 15 metrų. Giliavandenio uosto terminalams įrengti būtų suformuota dirbtinė 1,5 km ilgio ir 700 m pločio sala. Tarp tos salos ir dabartinio jūros kranto ties Melnrage numatyta 350-400 metrų vandens juosta.
Naujausi komentarai