Vilniaus transporto sistemai iškilo grėsmė. Tikėtina, kad senieji greičio matuokliai neveiks, naujų statyti neleis teismas, o žadėta moderni infrastruktūra sustreikuos dėl kiaurų savivaldybės kišenių.
Teismas po teismo
Nors mero Viliaus Navicko vadovaujama Vilniaus miesto savivaldybė jau šį mėnesį žada paskelbti naują konkursą diegti greičio matuoklių sistemą, to padaryti nebus paprasta. Mat dabartinę sistemą prižiūrinti bendrovė "Urbico" kreipėsi į teismą dėl esą neteisėtų miesto valdžios veiksmų.
"Urbico" generalinis direktorius Kęstutis Šimėnas dienraščiui patvirtino, kad tai ne vienintelis "Urbico" ieškinys savivaldybei. Bendrovė taip pat siekia prisiteisti daugiau kaip 9 mln. litų skolų. Anot K.Šimėno, vien savivaldybės administracija įmonei skolinga per 6 mln. litų, o likę 3 mln. – savivaldybės įmonių skolos.
Bet ir tuo "Urbico" teismai nesibaigia. Transporto sistemos konsorciumo partnerę "Siemens" bendrovė taip pat apskundė. "Urbico" manymu, būtent dėl "Siemens" kaltės teko išmontuoti sostinės Olandų žiede neprigijusius šviesoforus.
Tačiau ir šis teismas nebus paskutinis. Mat "Siemens" taip pat ketina per teismą išieškoti apvalią sumą iš "Urbico". Finansinių bėdų turinčios bendrovės skola "Siemens" siekia apie 10 mln. litų.
Gražiuoju nesusitarė
K.Šimėno teigimu, su savivaldybe ne kartą bandyta pasiekti kompromisą, tačiau visos derybos nuėjo šuniui ant uodegos.
"Nors "Urbico", atsižvelgdama į esamą šalies ekonominę situaciją, sudėtingą savivaldybės finansinę padėtį ir suprasdama savo socialinę atsakomybę už miesto kelių infrastruktūros saugumą, sutiko atidėti skolą ir mokėtinas ateityje sumas, savivaldybės administracija, siekdama dar labiau sumažinti mokėtinų sumų naštą, nusprendė nutraukti kai kurias sutartis", – teigė "Urbico" vadovas.
Miesto valdžios viešus pareiškimus apie greičio matuoklių sutarties nutraukimą jis vertina kaip "tikslingą ir iš anksto apgalvotą žingsnį bet kuria kaina sumažinti savo patiriamas išlaidas, visiškai neįvertinus miesto kelių infrastruktūros saugumo poreikių ir savo įsipareigojimų".
K.Šimėno žodžiais, savivaldybė sutartį nutraukė motyvuodama tuo, kad "Urbico" vasario 1 d. nepateikė sutarties vykdymo bankinės garantijos – 45 tūkst. litų. Jo teigimu, tai tebuvo formalus pretekstas, miesto valdžia pasielgė neteisingai ir neetiškai, tarsi pamiršdama nuosavas skolas, su kuriomis palyginti minėti 45 tūkst. litų tėra lašas jūroje.
Miestiečiai – nebaudžiami
Anot K.Šimėno, tokie miesto valdžios žingsniai pakenkė ne tik įmonei, bet ir visiems miestiečiams.
"Vilniaus miesto savivaldybės administracijos pareiškimai ir raštai Kelių policijai, kuriuose pareigūnai raginami nereaguoti į kelių eismo pažeidimus, prasilenkia ne tik su pasirašytų sutarčių nuostatomis, bet ir Kelių policijos funkcijomis. Kaip gali miesto valdžia raginti policijos pareigūnus nereaguoti į įstatymų pažeidimus?" – piktinosi K.Šimėnas.
Negana to, miesto vadovų veiksmai neva skatina vilniečius ir miesto svečius sąmoningai pažeidinėti įstatymus.
"Viešo informavimo būdu nutraukta sutartis padarė didžiulę žalą ne tik "Urbico" reputacijai, bet ir visuomenei. Vieši ir neatsakingi pareiškimai apie iš dalies neveikiančius greičio matuoklius paskatino eismo dalyvius pažeisti Kelių eismo taisykles ir likti už tai nenubaustus. Dėl susidariusios padėties išaugo avarijų skaičius. Savivaldybės atstovai, viešai pateikę pareiškimus, skatinančius viešosios tvarkos, eismo saugumo pažeidimus, privalo už tokį savo poelgį atsakyti teismine tvarka", – tęsė K.Šimėnas. Tiesa, dėl šių nusižengimų "Urbico" į teismą nežada kreiptis – esą tai turėtų padaryti atsakingos institucijos.
"Urbico" vadovas tikino, kad jo vadovaujama įmonė laikysis iš paskutiniųjų ir bankrutuoti nežada. Pašnekovas taip pat užtikrino, kad sostinės šviesoforai už skolas nebus išjungti.
Tačiau kiauros savivaldybės kišenės neva kelia grėsmę tolesniam transporto sistemos gyvavimui. "Tikėtina, kad dėl didelių savivaldybės administracijos skolų ne tik "Urbico", bet ir kitoms paslaugas teikiančioms įmonėmis gali kilti grėsmė tinkamai funkcionuoti miesto transporto infrastruktūrai", – reziumavo K.Šimėnas.
Savivaldybė smogs atgal
Sostinės mero pavaduotojas Vidmantas Martikonis "Urbico" turi tokių pat priekaištų, kokius bendrovė reiškia savivaldybei. "Bendrovė neturi savigarbos. Ji vilkina procedūras, trukdo vilniečiams saugiai naudotis eismo sistema", – dienraščiui sakė V.Martikonis.
Pasak jo, savivaldybė pripažįsta esanti skolinga "Urbico", tačiau šios skolos bus ginčijamos. Mat įmonė turės įrodyti, kad suteikė kokybiškas paslaugas. "Taip, savivaldybė skolinga šiai įmonei, ir ne vien už šitą projektą. Bet nė pagal vieną sutartį jie savo įsipareigojimų iki galo neįvykdė. Todėl svarstoma galimybė nutraukti ir kitas sutartis su "Urbico". Pavyzdžiui, vaikų žaidimų aikštelių priežiūra Vilniaus mieste yra absoliučiai nereikalinga paslauga", – dėstė Vilniaus vicemeras.
Esą jeigu "Urbico" įrodys, kad nutraukus sutartis patyrė nuostolių, savivaldybė juos kompensuos, tačiau ir tokiu atveju miestui tai kainuos pigiau, nei toliau pirkti abejotinas paslaugas.
Priekaištai dėl greičio matuoklių V.Martikoniui taip pat pasirodė nepagrįsti. Esą "Urbico" aparatai nėra kalibruoti, paslaugos kokybė netenkino savivaldybės. "Pavyzdžiui, jie reikalavo mokėti pusę paslaugos kainos, nors paslaugos neteikė. Pastatė savo "inkiliukus" – mokėkit! O kad nefotografuoja – tiek to", – ironizavo politikas.
Nepaisydama "Urbico" veiksmų teisme, savivaldybė neišsižada planų jau artimiausiu metu paskelbti naują konkursą diegti ir prižiūrėti greičio matuoklių sistemą.
Pareiškimus apie galimą grėsmę sostinės transporto sistemai vicemeras pavadino neatsakingais.
Naujausi komentarai