Miestams augant, intensyvėja ir eismas gatvėse. Miestų plėtra neturėtų būti chaotiška, o eismas gatvėse – nevaldomas. Didmiesčiai turėtų būti plėtojami taip, kad kuo daugiau žmonių turėtų galimybę naudotis viešuoju transportu, teigia judėjimo „Smart Move” atstovai.
Šiuo metu daugiau nei 50 proc. pasaulio gyventojų įsikūrę miestuose. Planuojama, jog iki 2050-ųjų šis skaičius padidės iki 75 proc. Tuo pačiu intensyvės ir eismas miestų gatvėse.
Remiantis judėjimo „Smart Move“ pateikiamais duomenimis, jau dabar maždaug 1,3 milijono žmonių kasmet pernelyg anksti miršta dėl oro taršos miestuose. Šis skaičius didėja gatvėse daugėjant nuosavų automobilių.
Be to, per metus pasaulyje eismo įvykiuose žūsta 1,2 milijono žmonių, dar maždaug 50 milijonų sužeidžiami. Pusė šių eismo įvykių nutinka miestuose.
„Smart Move“ judėjimo atstovų teigimu, tinkamas miestų planavimas, viešajam transportui teikiamas prioritetas galėtų iš esmės pagerinti situaciją miestuose. Tokiuose kompaktiškuose miestuose kaip Amsterdamas, Niujorkas ar Kopenhaga didelė dalis žmonių važinėja viešuoju transportu, dviračiu ar eina pėsčiomis. Tyrimai rodo: kuo daugiau žmonių persėda iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą, tuo labiau sumažėja avarijų rizika miestų gatvėse. Be to, mažėja ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų bei kitų rūšių teršalų išmetimas į aplinką. Tai naudinga visiems planetos gyventojams.
„Embarq“ korporacijai priklausančio „Pasaulio darnaus transporto plėtros ir išteklių instituto“ atlikti tyrimai parodė, jog kelionės viešuoju transportu yra kur kas saugesnės nei nuosavais automobiliais. Pavyzdžiui, Gvadalacharoje 99 proc. eismo įvykių nutinka važiuojant nuosavais automobiliais ir vos 1 proc. – važiuojant „Macrobus Bus Rapid Transit“ (BRT).
Daugelis pasaulio miestų auga sparčiai. Ne visų jų vadovai spėja reaguoti į naujus iššūkius. „Smart Move“ judėjimo atstovų teigimu, miestų planuotojai turėtų daugiau dėmesio skirti tvariai plėtrai bei saugios ir veiksmingos viešojo transporto sistemos diegimui. Kaip pavyzdys pateikiama „Bus Rapid Transit“ (BRT). Teigiama, jog ji padeda išspręsti daugybę eismo problemų miestų gatvėse. Be abejo, turėtų keistis ir visų eismo dalyvių mentalitetas. Nuosavų automobilių savininkai privalo suprasti, jog būtina teikti prioritetą kur kas daugiau žmonių vežančiam viešajam transportui.
Naujausi komentarai