Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio teigimu, drastiškas kelių tinklo priežiūrai ir plėtrai skirtų lėšų sumažinimas kelia pagrįstų abejonių, ar Kelių priežiūros ir plėtros programa (KPPP) galės pasiekti savo tikslų. Tai ne tik padidins socialinę įtampą, bet gali sukelti naują avaringumo dėl prastai prižiūrimų šalies kelių bangą.
Pasak ministro, dabartinis siūlymas 2009 m. KPPP programos lėšas papildomai sumažinti 714,9 mln. litų smogs šalies ekonomikai. Taip sumažinus šių metų KPP programos sąmatą, joje vietoje anksčiau numatytų 1,341 mlrd. litų liktų tik 626 mln. litų, o grąžinus praėjusių metų skolas rangovams ir savivaldybėms, realiai šiemetinėje KPPP sąmatoje liktų tik 277,6 mln. litų.
Iš KPP programos skiriamų lėšų finansavimą gauna daugiau kaip 1000 įmonių, įstaigų, kitų organizacijų, ūkio subjekto grupių ar fizinių asmenų. Planuojamas KPPP sumažinimas sukels įmonių bankrotų bangą, bus prarasta daugybė darbo vietų. „Nuo kelių sektoriaus finansavimo priklausys ne tik kvalifikuotų kelių tiesimo ir priežiūros specialistų „išlikimas“ darbo rinkoje, jų šeimų materialinis aprūpinimas, bet ir kelių naudotojų patiriamos išlaidos“, - sako E. Masiulis.
Pasak susisiekimo ministro, planuojamas kelių infrastruktūrai skirtų lėšų sumažinimas reikštų, kad pjauname šaką, ant kurios sėdime. „Šalies ekonomikos plėtra glaudžiai susijusi su kelių infrastruktūra. Ne investuodami, o drastiškai mažindami finansavimą šioje srityje, negalime tikėtis atgaivinti šalies ekonomikos“, - teigia E. Masiulis.
2008 m. Lietuvos keliuose buvo rekonstruota ir sutaisyta 1391 km kelių dangos, tačiau šiemet planuojama atlikti tik 400 km kelių dangos taisymo darbų. Gerokai sumažinto finansavimo pasekmes pajus ir šalies savivaldybės, kurių keliams ir jų priežiūrai negali būti naudojamos ES lėšos. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra 1 515 tiltų ir viadukų - siekiant išvengti tokių nelaimių, kaip neseniai įsmukęs Kleboniškių tiltas magistralėje Vilnius-Kaunas, nemažą dalį tiltų ir viadukų reikia kapitališkai remontuoti.
Pasak ministro, stipriai sumažintas kelių priežiūrai skirtas finansavimas gali sukelti staigų avaringumo didėjimą. „Palyginus su 2007 metais, pernai žala dėl eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti ir žuvo žmonės, sumažėjo 879 mln. Lt, tačiau šioje srityje reikia sistemingai ir kryptingai dirbti: rekonstruoti avaringas sankryžas, tiesti pėsčiųjų ir dviračių takus, vykdyti švietėjišką veiklą, plėsti greičio matuoklių tinklą“, - sakė E.Masiulis.
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimas yra įtrauktas į LR valstybės biudžeto pajamas ir išlaidas kaip specialioji programa kaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, saugaus eismo inžinerinėms priemonėms diegti.
Naujausi komentarai