Pasipylus vilniečių skundams, kad naktį tenka stovėti prie raudono šviesoforo signalo, nors sankryža tuščia, savivaldybėje nuspręsta pakoreguoti eismo reguliavimo sistemą. Liepą sostinėje bent 40 sankryžų nuo 1 iki 5 valandos nakties šviesoforai bus perjungti į mirksintį režimą.
Vėlyvas vakaras. Reguliuojamoje sankryžoje visomis kryptimis dega raudonas šviesoforo signalas. Iš vienos pusės atvažiuoja automobilis. Jam artėjant užsidega geltona, privažiavus prie sankryžos – žalia. Automobiliui įriedėjus į sankryžą jau įsižiebia geltona, o netrukus ją vėl keičia raudona. Tai pavyzdys iš Helsinkio. Jį portalui kaip priešpriešą Vilniuje diegiamai moderniai šviesoforų sistemai pateikė skaitytojas Rimantas Kazarinas.
„Helsinkyje tikrai šiuolaikiška eismo valdymo sistema. Nors ji senesnė už mūsų "moderniąją", kai vakare visur tuščia, bet tau dega raudona. Nei iš kairės kas važiuoja, nei iš dešinės, nei vieno pėsčiojo, bet tu stovi ir lauki. Nes „gudri“ sistema (ar tai jos prižiūrėtojas) kažką sumąstė?“, - laiške redakcijai ironizavo vilnietis.
Skundų dėl stovėjimo prie raudono šviesoforo tuščioje sankryžoje portalas sulaukė ir daugiau. Skaitytojai sakė ne kartą pastebėję, kad vairuotojai, nelaukdami žalios šviesos, tamsiu paros metu apsižvalgo ir neria per raudoną.
Eismo priežiūros tarnybos Kelių patrulių rinktinės vadovas Marius Putrimas užtikrino, kad tokio vairuotojų elgesio tendencija vadinti negalima. „Tai nėra masinis reiškinys“, - teigė M.Putrimas.
Tačiau jis pritarė, kad sostinėje šviesoforų sistema ne visada yra adekvati situacijai, ypač vėlyvais vakarais, kai automobilių srautai menki, tačiau daugumoje sankryžų eismas reguliuojamas šviesoforų signalais.
Atsižvelgus į vairuotojų skundus Vilniaus savivaldybėje įvyko pasitarimas. Nuspręsta peržiūrėti sistemą, todėl dalis šviesoforų nuo 1 iki 5 val. nakties bus perjungti į mirksintį režimą. Kol kas konkrečiai nenutarta, kuriose sankryžose šviesoforų darbas bus apribotas. Manoma, kad korekcijos palies apie 40 sostinės sankryžų. Pokyčiai numatomi įgyvendinti ne anksčiau nei liepą.
„Tačiau tikrai liks visą parą reguliuojamų sankryžų. Yra daug sankryžų, kur eismo pralaidumo požiūriu automobilių srautas naktį smarkiai sumažėja, tačiau eismas vis tiek lieka pakankamai intensyvus. Šviesoforai padeda užtikrinti saugumą“, - sakė savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio vyriausiasis specialistas Eduardas Garbovskis.
Planuojama, kad liepos gale Vilniuje pradės visu pajėgumu veikti ir visi „žalieji eismo koridoriai“.
Naujausi komentarai