Pereiti į pagrindinį turinį

Apie nelaimes Vilniuje informuos ir bažnyčių varpai

2012-01-16 12:43
Apie nelaimes Vilniuje informuos ir bažnyčių varpai
Apie nelaimes Vilniuje informuos ir bažnyčių varpai / Edgaro Anisimenko (BFL) nuotr.

Apie sostinę ištikusią nelaimę vilniečius informuotų ne tik sirenų gausmas. Į bendrą informavimo sistemą savivaldybė įtraukė bažnyčias ir net privačios radijo stoties automobilį su garsiakalbiu.

Veiks informavimo sistema

Sostinės savivaldybė savo interneto tinklalapyje kviečia vilniečius pareikšti nuomonę apie miesto parengtą Ekstremaliųjų situacijų valdymo planą. Kol kas tai tik Saugaus miesto departamento Civilinės saugos skyriaus parengtas projektas, ekstremalios situacijos ir jų valdymas aprašytas 78 puslapių dokumente.

Kaip labiausiai tikėtinos tragedijos, kurios gali nutikti Vilniuje, yra įvardytas pavojingų užkrečiamųjų ligų, gaisro, transporto avarijos, naftos produktų išsiliejimo pavojus. Tarp mažiau tikėtinų, tačiau labiau pavojingų pavojų įvardyta cheminė avarija, karinė ataka, maištas, sukilimas, radiacinė avarija ar teroro aktas.

Plano projekte įvardyta visa gyventojų informavimo sistema. Tai 69 centralizuotai valdomos elektros sirenos, radijo taškai, mobilieji ir abonentiniai telefonai, automobilis su garsiakalbiu, radijo, vietinės televizijos ir trys bažnyčios, turinčios varpines.

Kurija nieko nežino

Tik štai bėda – nei bažnyčių klebonai, nei Vilniaus arkivyskupijos kurija kol kas apie tokius planus varpais skambinti, iškilus pavojui vilniečiams, jokios informacijos neturi.

Vilniaus katedros klebonas, taip pat einantis Vilniaus arkivyskupijos kanclerio pareigas Robertas Šalaševičius per savo vikarą pranešė, kad apie tokią bažnyčios funkciją nieko nėra girdėjęs nei kaip šventovės valdytojas, nei kaip arkivyskupijos atstovas.

„Kol kas nei aš, nei kurija apie tai neinformuota. Kaip tai turėtų veikti ir ką mes konkrečiai turėtume daryti įvykus katastrofai, pasakyti negalėčiau“, – perdavė vikaras R.Šalaševičiaus žodžius.

Nurodytais plano projekte telefonais dar pavyko susisiekti tik su Šv. Petro ir Povilo bažnyčios zakristija. Telefonu atsiliepęs vyriškis atsakė, kad klebono šiuo metu nėra, o jis pats apie bažnyčios įtraukimą į gyventojų informavimo sistemą nieko nėra girdėjęs. „Klebonas būna tik rytais, bet jis man nieko apie tai nesakė. Nežinau“, – kalbėjo prisistatyti nenorėjęs žmogus.

Kalbės, kai nuspręs

Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus specialistas Antonas Nikitinas dienraščiui pripažino, kad šis klausimas su bažnyčiomis kol kas nebuvo derinamas. Jo teigimu, bažnyčios pasirinktos kaip viena iš visuomenės informavimo galimybių. „Kilus didelei avarijai ar susidarius ekstremaliai situacijai, bažnyčių varpinės galėtų būti panaudotos kaip garsinis signalas, ženklas dėmesiui atkreipti ir taip toliau“, – aiškino valdininkas.

Paklaustas, kodėl pasirinktos būtent šios trys bažnyčios, specialistas į klausimą neatsakė. Jis taip pat pabrėžė, kad dokumentas – tai tik projektas, ir galutiniame variante bažnyčių paslaugų gali būti atsisakyta.

„Bažnyčios pasirinktos kaip papildoma galimybė informuoti gyventojus, pasiremiant tarptautine patirtimi. Plano, kuriame šis pasiūlymas yra, projektas pateiktas svarstyti visuomenei, tad šis pasiūlymas nebūtinai bus įgyvendinamas. Jeigu bus nuspręsta jį įgyvendinti, tuomet bus derinama su bažnyčių atstovais“, – pabrėžė A.Nikitinas.

Automobilis be vairuotojo

Ekstremalių situacijų valdymo plano projekte pateiktas siūlymas visuomenei informuoti panaudoti ir komercinės radijo stoties M-1 automobilį su garsiakalbiais.

Radijo stoties M-1 Savireklamos skyriaus direktorius Jonas Gilys teigė nustebęs dėl savivaldybės minties į bendrą informavimo sistemą įtraukti ir radijo stoties automobilį su garsiakalbiu. Vyriškis teigė, kad transporto priemonė tvarkinga ir važiuoja, tačiau kilus ekstremaliai situacijai gali likti nepanaudota.

„Tai mums buvo tikrai nuostabą keliantis planas. Aišku, šis automobilis važiuoja ir tvarkingas, mes juo vykstam į įvairius renginius, štai Panevėžyje buvome. Tačiau juo išvažiuojama gana retai ir mes neturime budinčio vairuotojo. Tai yra kiekvienam tokiam atveju samdomas žmogus. Įsivaizduokime, susidaro ekstremali situacija naktį, kur mes to žmogaus ieškosime? O vairuoti tokį automobilį gali ne bet kas, reikia specialios kategorijos“, – kalbėjo radijo stoties atstovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų