Uostamiesčio „Ąžuolyno“ gimnazijos moksleiviams istorijos pamoką neseniai dėstė Vilniaus universiteto dėstytojai.
Netradicinę istorijos pamoką - AKIM (Aukštosios kultūros impulsai mokykloms) projektą pristatė VU profesorius A.Bumblauskas ir docentė G.Kirkienė.
Šio projekto tikslas – mokyklų bendruomenių atskirties nuo kultūros proceso mažinimas.
Projekto vykdytojai tikisi, kad tikslingas ir nuoseklus aukštosios kultūros ir jos kūrėjų atėjimas į Lietuvos mokyklas atvers platesnį kultūros suvokimą, kels mokinių kultūrinį ir pilietinį sąmoningumą ir skatins pačius įsijungti į kultūros procesą.
AKIM projekto metu parengti penki mokomieji filmai („Vilnius“, „Vytautas“, „Žalgirio mūšis“, „Lietuvos kulinarinis paveldas“, „Moterys Lietuvos istorijoje“), kurie siekia panagrinėti „visiems žinomas tiesas“ apie Lietuvos istoriją, tradicijas ir atrasti naujos informacijos, leisiančios neįprastai pažiūrėti į kai kuriuos mūsų istorijos etapus. Vienas iš jų ir buvo pristatytas gimnazijoje.
Mokinius prof. A. Bumblauskas supažindino su vizito į mūsų mokyklą tikslu ir parodė mokomąjį filmą apie Lietuvos kunigaikštį Vytautą. Po filmo peržiūros gimnazistai entuziastingai priėmė profesoriaus pasiūlymą sužaisti paprastesnę „Protų mūšio" versiją. Sudarytos komandos žaidė puikiai. Ir nors viena iš jų išsiveržė į priekį, paskutinis klausimas išlygino skirtumą ir buvo paskelbtos lygiosios.
Atsisveikindamas profesorius padėkojo už puikiai praleistą laiką, gimnazistų užduotus ir atsakytus klausimus ir padovonojo mokyklai bendrą trijų valstybių autorių - Lietuvos istoriko Alfredo Bumblausko, Ukrainos Boriso Čerkaso ir Baltarusijos Igorio Marzaliuko - knygą „Žalgirio mūšis - tautų mūšis", kuri pateikia naujų duomenų apie garsųjį Žalgirio mūšį.
Mokiniai džiaugėsi galimybe dalyvauti šioje pamokoje, kadangi gavo progą pabendrauti su įdomia asmenybe ir pasitikrinti savo istorijos žinias, o svečiai sveikino mokinius už jų imlumą ir pademonstruotą išmanumą. Gimnazijos istorijos mokytojoms A.Nemickienei ir D.Tarnienei pasiūlė su savo ugdytiniais atvykti į Vilnių ir taip tęsti dalyvavimą projekte. Taigi ši pamoka buvo labai naudinga, nes paskatino gimnazistus domėtis tautos istorija ir taip plėsti savo kultūrinį akiratį.
Naujausi komentarai