Rugpjūčio 17 dieną Klaipėdoje, Smiltynėje, prasidėjo dešimt dienų truksianti tarptautinė mokslo stovykla, kurios metu moksleiviai iš Danijos, Lenkijos, Vokietijos, Švedijos ir Lietuvos turės galimybę iš arčiau susipažinti su Baltijos jūros ir Kuršių marių hidrologija, ekologija ir biota.
Stovyklos tikslas - tikslas pritraukti jaunus žmones rinktis jūrų tyrėjo specialybę ir užtikrinti mokslinių tyrimų tęstinumą.
Šiais metais norą dalyvauti stovykloje pareiškė net šimtas moksleivių (iš Lietuvos 45), iš jų buvo atrinkti tik 25, kurių gamtos mokslų ir anglų kalbos mokymosi pasiekimai bei motyvacinis laiškas atrankos metu buvo įvertinti aukščiausiais balais.
Iš Lietuvos stovykloje dalyvauja mokytoja Solvita Reliugaitė (Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazija) ir 5 moksleiviai: Ornesta Buitkutė (Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazija), Diana Čilvinaitė (Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazija), Ineta Dvarvytytė (Kupiškio Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazija), Šarūnas Domarkas (Klaipėdos Versmės progimnazija) ir Evaldas Buivydas (Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija).
Stovyklos metu jaunųjų jūros tyrėjų laukia ekspedicijos į Baltijos jūrą bei Kuršių marias, kur jie susipažins su jūrų tyrimuose naudojamais prietaisais, rinks vandens mėginius, tirs juos. Daug įdomios informacijos bus pateikta paskaitų metu, per kurias mokslininkai supažindins su Baltijos jūros hidrografija, meiofauna, mikro-, makrodumbliais ir kitais makrofitais, skaitinio modeliavimo pritaikymu jūrų tyrimuose, - pasakojo Klaipėdos Universiteto Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto mokslo darbuotoja dr. Marija Kataržytė.
Stovyklos metu moksleiviais savo įspūdžiais dalinsis internetiniame dienoraštyje, testuos sukurtus e-modulius skirtus žinių apie Baltijos jūrą gilinimui.
Numatytos išvykos į Kuršių Nerijos nacionalinį ir Pajūrio regioninį parką, stovyklos dalyvius priims ir daugiau apie savo darbą papasakos Lietuvos jūrų muziejaus ir Žuvininkystės tarnybos Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius darbuotojai.
Paskutinę stovyklos dieną rengiama konferencija „Mokslo integracija mokykloje“, kurioje moksleiviai pristatys savo tyrimų rezultatus bei vyks diskusija tarp mokslininkų ir mokytojų, kokia forma mokslinių tyrimų institucijos galėtų prisidėti prie moksleivių žinių gilinimo.
Naujausi komentarai