Sostinėje spūstys susidaro ne tik dėl į darbus ir iš jų skubančių miestiečių - kartais jas užkemša į kalnelius negalintys užvažiuoti vilkikai.
Įkalinti vilkikai kitus verčia važiuoti ratais
Viena tokia probleminė vieta, vežėjų vadinama raudonu tašku, Vilniuje - vadinamasis Vilkpėdės kalnas. Prieš Savanorių žiedą iš Savanorių prospekto išsukus į dešinę vairuotojus pasitinka grandinė iš vietos negalinčių pajudėti vilkikų. Ši problema iškyla, kai būna slidu.
Siauroje gatvelėje sunkiasvoriai automobiliai įkalnėje sustoti turi ryte, kai eismas būna lėtas, susidaro spūstys. Tada negalėdami pajudėti iš vietos, gatvę jie užkemša dar labiau. Dėl to kenčia ir lengvųjų automobilių vairuotojai.
„Šią problemą matau jau daug metų ir ypač aktuali ji tampa pasnigus ar pašalus, nes vilkikams ar autobusams būna sunku užvažiuoti į gana statų kalną. Tai yra pakankamai judri gatvė ir ypatingai piko metu susidaro nemažos spūstys. Tai, aišku, sukelia nemažai problemų vairuotojams. Aš pati matydama tokią situaciją renkuosi kitą maršrutą ir turiu važiuoti aplinkiniais keliais“, - portalui diena.lt sakė lentvarietė Rugilė J.
Užstringa, bet avarijų nesukelia
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius sakė, kad negalintis pakilti į kalną vilkikas, gali net apvirsti.
Vis dėlto Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešųjų ryšių poskyrio vedėja Evelina Pagounis tvirtino, kad Vilkpėdės kalnas eismo įvykių gausa sostinėje nepasižymi.
Projektuotojų ir komunalininkų darbo brokas
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius sakė, kad įkalnės – nuolatinis vilkikų vairuotojų rūpestis, kuris gali virsti problema, jeigu už kelius atsakingos institucijos jais per menkai rūpinasi.
„Vilkikai turi tik galinę varomąją ašį, tad į įkalnes jiems sunku įkopti. Europoje, kalnuotose vietovėse jie privalo su savimi vežtis specialias grandines, kurios padeda vilkikui pajudėti iš apsnigtos ar apledėjusios įkalnės, jeigu jis buvo priversta sustoti ir nebegali pajudėti“, - pasakojo G. Vincevičius.
Jis tvirtino, kad sunkiasvoriai automobiliai įkalnėse stringa ne tik Vilniuje – yra buvę panašių atvejų ir Medininkų pasienio poste, kai kai kurie vilkikai nesugebėjo įveikti net nelabai didelių įkalnių. Pasak jo, tai yra ir kelių projektuotojų darbo netobulumai, ir nepakankama vietos valdžios kelių priežiūra.
„Tokios problemos prasideda, vos tik kelininkai pavėluoja išvalyti sniegą, paberti druskos ant kelio. Įkalnės , ypač tos, pro kurias važiuoja vilkikai, turėtų būti raudoni taškai kelininkams, kuriems jie turėtų skirti ypatingą dėmesį“, - įsitikinęs „Linavos“ atstovas.
Jis sakė, kad vežėjų atstovai ne kartą kalbėjo su Lietuvos kelių direkcijos ir su vietos valdžios atstovais dėl kelių įkalnėse tvarkymo. Magistraliniai keliai, anot jo, yra gerai sutvarkyti, daugiau bėdų kyla Vilniuje.
„Čia savivaldybės komunalininkų darbo atspindžiai. Jeigu ruožas nepabertas druska ar smėliu, natūralu, kad kyla problemos. Tai yra operatyvumo klausimas“, - tvirtino pašnekovas.
Savivaldybė beria smėlį tiesiog po ratais?
Vilniaus miesto savivaldybės Statinių skyriaus vedėjas Arūnas Visockas pripažino, kad Vilkpėdės kalno problema miesto savivaldybei žinoma.
„Todėl šio kelio ruožui skiriamas didesnis dėmesys - dažniau barstoma ir valoma. Visgi kartais pasitaiko atvejų, kad nepakrautas sunkiasvoris transportas patiria problemų kildamas į šį kalniuką. Tokiais atvejais siunčiame papildomus barstytuvus ir smėlis būna barstomas tiesiog sunkiasvoriui transportui po ratais. Kai tokios situacijos kartojasi dažnai šioje vietoje net apribojamas sunkiasvorio transporto eismas“, - teigė A. Visockas.
Naujausi komentarai