„Dirbtinis intelektas (AI) turi potencialo padaryti nepriklausomą žurnalistiką geresnę nei ji kada nors buvo, arba tiesiog ją pakeisti“, – teigė leidybos grupės generalinis direktorius Mathiasas Doepfneris (Matijasas Dofpneris) vidiniame laiške darbuotojams, su kuriuo susipažino naujienų agentūra AFP.
Jis prognozavo, kad netrukus kompiuteriai, naudojantys dirbtinį intelektą, sugebės geriau rinkti informaciją nei žurnalistais dirbantys žmonės.
M. Doepfnerio teigimu, žiniasklaidos priemonės, norėdamos išlikti, privalo sutelkti dėmesį į išskirtinių naujienų arba originalių reportažų ir straipsnių kūrimą. Anot jo, tiriamoji žurnalistika, į asmenybes orientuoti straipsniai ir pramogų pasaulio temų nušvietimas tampa vis svarbesni žiniasklaidos verslui.
O aiškintis „tikruosius [įvykių] motyvus“ ir toliau turės žurnalistai, sakė „Axel Springer“ vadovas.
Pasak jo, dirbtinio intelekto įrankiai, tokie kaip „Microsoft“ remiamas pokalbių robotas „ChatGPT“, žada revoliuciją informacijos srityje.
Ši programa pribloškė pasaulį savo gebėjimu vos per kelias sekundes sukurti puikiai parengtus tekstus, pavyzdžiui, esė ar eilėraščius, pasitelkiant dirbtinio intelekto technologiją, vadinamą dideliais kalbų modeliais (LLM).
„Axel Springer“ tikslas yra visiškai skaitmenizuotis, sakė M. Doepfneris ir pridūrė, kad šis perėjimas „užtruks dar kelerius metus“.
Pasak jo, apie 85 proc. grupės pajamų ir 95 proc. pelno gaunama iš skaitmeninės veiklos.
Todėl „Axel Springer“, kuriai visame pasaulyje dirba apie 18 tūkst. žmonių, „tuo pačiu metu ir kurtų, ir mažintų darbo vietų skaičių“, teigė M. Doepfneris.
Pasak jo, grupės, kurios leidiniams priklauso ir perkamiausias Vokietijos dienraštis „Bild“, darbuotojų skaičius bus gerokai sumažintas tokiose srityse kaip gamyba ir korektūros darbai.
Pastaraisiais metais „Axel Springer“ išsiplėtė tarptautiniu mastu – įsigijo naujienų svetainę „Business Insider“ ir JAV įsikūrusią politinės žurnalistikos agentūrą „Politico“.
Naujausi komentarai