ES pradeda išsamų tyrimą dėl „Amazon“ vartotojų duomenų naudojimo

Europos Sąjungos konkurencijos tarnyba pradėjo išsamų su „Amazon“ veikla susijusį tyrimą – JAV įsikūrusi bendrovė įtariama netinkamai naudojusi vartotojų informaciją, pateiktą „Amazon“ internetinėje svetainėje.

Formalus tyrimas – tai naujas ES tarnybos veiklos etapas, juo bus siekiama mažinti JAV technologijų įmonių „Google“, „Facebook“ ir „Apple“ dominavimą. ES konkurencijos tarnyba žada išplėsti veiklą ir dar intensyviau prižiūrėti duomenis, taip vertinamus Silicio slėnio milžinų, kurie dabar pirmauja viso pasaulio interneto rinkoje.

„Nusprendėme įsigilinti į „Amazon“ verslo praktiką ir bendrovės dvigubą rinkos dalyvės ir mažmenininkės vaidmenį, kad įvertintume, kaip ši bendrovė laikosi ES konkurencijos taisyklių“, – pranešime teigė eurokomisarė Margrethe'a Vestager.

Bylos pagrindinis aspektas – „Amazon“ pagalba trečiųjų šalių prekybininkams, kad šie galėtų pasiekti vartotojus. Teikdama tokias paslaugas, „Amazon“ nuolat renka vartotojų veiklos duomenis savo platformoje.

Pranešime sakoma, kad preliminarūs tyrimo rezultatai rodo, jog „Amazon“ „renka konkurencijai jautrią informaciją apie pardavėjus, jų gaminius ir sandorius“. Oficialaus tyrimo procedūros pradžioje nedaroma išankstinių išvadų, tačiau, jeigu bus įrodyta, kad bendrovė nusižengė, ES sankcijos gali siekti 10 procentų visų „Amazon“ pardavimų.

„Skaitmeninė ekonomika patiria riziką, kadangi bet koks ES komisijos nuosprendis galimai turės neigiamos įtakos internetinių milžinių verslo modeliams, paremtiems duomenų rinkimu“, – sakė Briuselio konsultavimo firmos „Avisa“ atstovas Andreas Collartas.

Kada tyrimas bus baigtas dar nėra numatyta, bet jis greičiausiai bus paskutinis eurokomisarei M. Vestager, kadangi ji pareigas baigia eiti spalio 31 dieną.

Elektroniniame laiške, skirtame AFP, „Amazon“ pranešė „bendradarbiausianti su ES komisija ir toliau remsianti įvairių dydžių verslus bei padėsianti jiems augti“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių