Rusijos krovinių pradedantis stokoti Liepojos uostas ieško kaip pritraukti naujus krovinius iš Lietuvos ir Baltarusijos.
Neperspektyvi linija
Didžiausia kliūtis sutrumpinti krovinių gabenimo kelią iš Lietuvos ir Baltarusijos į Liepojos uostą yra išardyta geležinkelio linija nuo Mažeikių iki Latvijos sienos.
Šią geležinkelio liniją “Lietuvos geležinkeliai” išardė prieš kelis metus. Tuomet ta linija neatrodė perspektyvi.
Baimintasi ir krovinių netekties. Iš “Orlen Lietuva” kroviniai galėjo judėti į arčiau už Klaipėdą esantį Liepojos uostą. Tuomet krovinių ir pajamų būtų netekęs ne tik Klaipėdos uostas, bet ir “Lietuvos geležinkeliai”.
Akcentavo nesutarimus
Klausimą dėl Lietuvoje išardytos geležinkelio linijos aktyviausiai kelia Liepojos dūmos pirmininkas Aldis Seksas. Liepojos uostas yra municipalinis ir savivaldai ypač svarbu, kad jis būtų kaip galima labiau aprūpintas kroviniais.
“Baltijos jūros regione ne būtinai yra nesutarimai tarp Latvijos ir Rusijos. Egzistuoja nesutarimai ir tarp Lietuvos ir Latvijos dėl geležinkelių linijų. Nuo Liepojos per Priekulę iki sienos su Lietuva eina beveik idealus geležinkelis, o toliau Lietuvos pusėje keliasdešimt kilometrų atkarpoje geležinkelis išardytas”, - stebėjosi A.Seksas, akcentuodamas nekaimyniškus santykius su Lietuva.
Žvelgiant iš Lietuvos pozicijų, tai yra normalus reiškinys konkurencinėje kovoje dėl regiono krovinių. Kaip pavyzdys galėtų būti lietuviški grūdai, kurie keliaudavo per Latvijos uostus, bet Klaipėdos uoste įkūrus naujus grūdų krovos pajėgumus, dalis jų sugrįžo.
Atsisakė “Zubro”
Maždaug prieš pusantrų metų per Lietuvą buvo bandyta paleisti ir su konteineriniu traukiniu “Vikingas” konkuruojantį Rygos uosto traukinį “Zubr”. Iš Rygos važiuodamas per Radvilškį jis būtų sutrumpinęs kelia iki Minsko apie 100 kilometrų iki 580 kilometrų.
Klaipėdos uosto atstovai nesutiko, kad “Zubr” važinėtų per Lietuvą. Šis traukinys iš Rygos į Minską toliau važinėja per darydamas lanką per Daugpilį, Vitebską, Oršą. Jo kelionės maršrutas sudaro apie 685 kilometrus, kai „Vikingo“ maršrutas iš Klaipėdos iki Minsko siekia apie 620 kilometrų.
Iš Klaipėdos į Minską, o toliau iki Ukrainos Odesos ir Iljičovsko uostų pirmasis daugiau nei prieš 10 metų pradėjo kursuoti traukinys „Vikingas“. Latviai pamatę, kad jis yra populiarus į tuos pačius miestus – Minską, Odesą ir Iljičovską paleido savo traukinį „Zubr“.
Naujausi komentarai