- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norvegijos keltų laivybos kompanija „Havila Kystruten“ metė iššūkį ekologiškiausiais laikomiems elektromobiliams, hibridams ir vandeniliu varomiems automobiliams.
Baiminasi dėl saugumo
Norvegijos laivybos kompanija „Havila Kystruten“, kurios būstinė šalia Olesiundo, aptarnauja Šiaurės ir Norvegijos jūrų pakrantės linijas nuo Bergeno iki Kirkeneso. Jose plaukioja keturi šios kompanijos jūrų keltai. Jie lankosi 67 Norvegijos pietų, vakarų ir šiaurės dalies uostuose.
Ši kompanija Norvegijoje žinoma ir kaip viešbučių serviso, turizmo verslo, jūrų pramonės grupė, kuri valdo tokias bendroves kaip „Havila Shipping“, „Volstad Maritime“, „Havila Hotels“, „Fjord Tour“ ir jau minėtą „Havila Kystruten“.
Atsisakymą laivais plukdyti elektromobilius ir kitas ne iškastinio kuro mašinas „Havila Kystruten“ įtvirtino sutartyje su Norvegijos transporto ministerija.
„Havila Kystruten“ bendrovės komunikacijos vadovas Lasse A. Vangteinas Norvegijos žiniasklaidai išplatino pranešimą, kur teigiama, kad sprendimas į keltus nepriimti alternatyvaus kuro automobilių priimtas po to, kai buvusi atlikta išsami rizikos analizė. Apie tai pranešama Norvegijos internetinės žiniasklaidos leidinyje „Nrk.no“.
Užsidegus elektromobiliui nedelsiant tektų evakuoti visus žmones, nes laivuose dar nėra tinkamų technologijų, kaip gesinti gaisrus alternatyvaus kuro automobiliuse.
Pagrindinė išvada yra tokia, kad elektromobilių, hibridinių ir vandeniliu varomų automobilių gaisras jūrų kelte turėtų skaudesnių pasekmių nei įprastų iškastinio kuro automobilių gaisras.
„Elektromobiliai ir kiti alternatyvaus kuro automobiliai degdami išskiria žymiai daugiau šilumos, kyla sprogimo pavojus, išsiskiria nuodingos dujos. Tai kelia didesnę grėsmę tiek kelto keleiviams, tiek įgulai, tiek pačiam laivui. Užsidegus elektromobiliui nedelsiant tektų evakuoti visus žmones, nes laivuose dar nėra tinkamų technologijų, kaip gesinti gaisrus alternatyvaus kuro automobiliuse“, – aiškino L. A. Vangteinas.
Išvada: elektromobiliai dega intensyviau, išskiria daugiau šilumos, yra sunkiau gesinami nei degančios įprasto kuro mašinos. „Ctpost.com“ nuotr.
Elektromobilius laikė svarbiais
Norvegijoje, kuri yra viena iš labiausiai elektromobilius ir kitus alternatyvaus kuro automobilius naudojančių šalių, toks „Havila Kystruten“ atsisakymas sukėlė šoką.
Minėtose linijose nuo Bergeno iki Kirkeneso yra ir kita jūrų keltų bendrovė – „Hurtigruten“. Po „Havila Kystruten“ pareiškimo, kad nebepriims elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių, „Hurtigruten“ atstovai pareiškė, kad jie savo keltais plukdys visų rūšių automobilius.
Laivybos bendrovė „Hurtigruten“ ilgą laiką Norvegijos vakarinės pakrantės linijose buvo monopolistė. 2018 m. Norvegijos transporto ministerija nusprendė, kad netikslinga linijose nuo Bergeno iki Kirkeneso turėti monopolistinę laivybą. Taip į maršrutą, laimėjusi papildomą konkursą, su keturiais laivais pateko jūrų keltų laivybos kompanija „Havila Kystruten“.
Nuo 2018 iki 2022 m. ji plukdė visų rūšių automobilius, įskaitant ir alternatyvaus kuro. Jau 2020 m. kompanijoje kilo diskusija, ar tikslinga gabenti elektromobilius, hibridus ir vandeniliu varomus automobilius.
Tuomet laivybos kompanijos „Havila Kystruten“ vadovas Arildas Myrvollas „nusileido“ teigdamas, kad elektromobiliai yra svarbūs tiek Norvegijos pakrantės gyventojams, tiek šalį lankantiems turistams.
Per mažai dėmesio saugumui
Kodėl 2023 m. „Havila Kystruten“ priėmė kategorišką sprendimą nebepriimti į keltus alternatyvaus kuro automobilių? Juo labiau kad oficiali statistika skelbia, jog elektromobiliai, hibridai ar vandeniliu varomi automobiliai dega 4–5 kartus rečiau nei įprasto kuro mašinos.
Esmė ta, kad alternatyvaus kuro automobiliams gesinti jūrų keltai nėra pritaikyti. Kai gaisras vyksta elektromobilio akumuliatoriaus bloke, jį užgesinti yra ypač sudėtinga.
Kodėl, kai laivybos kompanija „Havila Kystruten“ elektromobilius atsisakė priimti dėl keleivių ir įgulos saugumo, jos konkurentė „Hurtigruten“ leidosi į kompromisus tarp alternatyvaus kuro automobilių ir laivų saugumo.
„Hurtigruten“ viešųjų ryšių atstovas Martinas Henriksenas teigė, kad jų kompanija taip pat vertinusi elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių priėmimo į keltus riziką. Jų vertinimo išvada elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių atžvilgiu buvusi švelnesnė nei konkurentų.
M. Henriksenas aiškino, kad jų kompanija įsigijusi specialias alternatyvaus kuro automobilių gesinimo sistemas, priešgaisrines antklodes, laivuose įrengusi papildomų ventiliacinių angų.
„Bet kokiu atveju, jei laive užsidegs automobilis – elektromobilis ar įprasto iškastinio kuro, gaisras bus rimtas“, – svarstė M. Henriksenas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
18 šalių vadovai ragina „Hamas“ paleisti įkaitus
Jungtinių Valstijų, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ir daugiau nei dešimties kitų šalių vadovai ketvirtadienį bendrame pareiškime paragino palestiniečių kovotojų grupuotę „Hamas“ paleisti dešimtis laikomų ...
-
JAV Aukščiausiasis Teismas nagrinės D. Trumpo ieškinį dėl teisinės neliečiamybės
JAV Aukščiausiasis Teismas ketvirtadienį išklausys argumentus dėl to, ar buvęs Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas (Donaldas Trampas) turėtų būti atleistas nuo baudžiamojo persekiojimo už veiksmus, kuriuos padarė eidamas &...
-
Smurto apimtame Haityje prisaikdinta laikinoji taryba
Krizės apimtame Haityje ketvirtadienį prisaikdinta ilgai laukta laikinoji taryba, valdysianti šalį pereinamuoju laikotarpiu, naujienų agentūrai AFP pranešė vienas oficialus asmuo. ...
-
Niujorko teismas panaikino nuosprendį H. Weinsteinui dėl išžaginimo
Niujorko apeliacinis teismas panaikino buvusiam Holivudo prodiuseriui Harvey Weinsteinui 2020 m. paskelbtą nuosprendį dėl išžaginimo ir nurodė bylą nagrinėti iš naujo. ...
-
Taivanas pareiškė padėką JAV už naujausią jam suteikta pagalbą
Taivano ministrų kabineto atstovas spaudai Lin Tze-luen pareiškė padėką JAV vyriausybei už abejų partijų paramą jo šaliai bei pastangas užtikrinti taiką ir stabilumą Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, pranešė radijo stotis &...
-
Vokietijos pasiuntinė iškviesta dėl 4 vokiečių, įtariamų šnipinėjus Kinijai
Vokietijos ambasadorė Pekine ketvirtadienį pranešė, kad Kinijos pareigūnai ją iškvietė dėl keturių vokiečių, įtariamų šnipinėjimu Kinijos naudai, sulaikymo. ...
-
Premjeras: Švedija kitais metais į NATO misiją Latvijoje siųs savo karius
Švedija kitais metais skirs sumažintą batalioną NATO pajėgoms Latvijoje ir taip prisidės prie paramos Baltijos šaliai po Rusijos invazijos į Ukrainą, ketvirtadienį pareiškė ministras pirmininkas Ulfas Kristerssonas. ...
-
Prancūzijoje atšaukta tūkstančiai skrydžių dėl šalies skrydžių dispečerių streiko
Prancūzijos ir kituose Europos oro uostuose ketvirtadienį buvo atšaukta tūkstančiai skrydžių dėl pagrindinės prancūzų skrydžių dispečerių profesinės sąjungos streiko reikalaujant didesnio darbo užmokesčio. ...
-
A. Lukašenka: tai bus apokalipsė
Baltarusijos diktatorius Aliaksandras Lukašenka pabrėžė naikinančio branduolinio karo pavojų, jei Vakarai didins spaudimą Rusijai dėl Ukrainos. ...
-
Lenkija teigia iki šiol suteikusi Ukrainai karinės pagalbos už 8,4 mlrd. eurų
Lenkija, vyriausybės duomenimis, per pirmuosius dvejus metus nuo Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios kaimyninei šaliai suteikė karinės paramos už 8,4 mlrd. eurų. ...