„Tai rodo, kokios blogos būklės yra galingiausi Rusijos jūrų pajėgų laivai ir koks didelis yra kadrų trūkumas Ukrainos frontuose, jei į juos siunčiami jūreiviai“, – rašo leidinys, primindamas, kad didžiausi Rusijos laivai tarnauja dar nuo Šaltojo karo laikų. Straipsnio autoriai svarsto, kad jūreivių „perkvalifikavimas“ į Sausumos pajėgas yra dalis pastangų išvengti politiškai nepopuliaraus sprendimo – visuotinės mobilizacijos.
Vienintelis Rusijos lėktuvnešis užtraukė gėda šaliai, kai 2016 m. pasaulį aplėkė vos judančio ir didžiulį dūmų stulpą leidžiančio laivo nuotraukos. Tuo metu jis buvo pasiųstas prie Sirijos krantų, bet turėjo grįžti į Rusiją. „Kuznecovas“ daug metų ne tik nebuvo remontuojamas, bet dar labiau nukentėjo 2018 m., kai nuskendo kartu su sausuoju doku, o 2019 m. jame kilo gaisras.
Lėktuvnešį tikėtasi suremontuoti iki 2022 m., tačiau tais metais jame vėl kilo gaisras. „Bet kuris kitas laivynas būtų nurašęs sudegusį lėktuvnešį ir pasistatęs naują, bet, panašu, kad Rusija nepajėgi tai padaryti, kaip ir pastatyti bet kokio kito tipo didelį laivą“, – rašo „Forbes“.
Rusų ekspertas Pavelas Luzinas leidiniui aiškino, kad viena svarbiausių problemų yra didžiųjų laivų varikliai, kurie sovietų laikais buvo gaminami Ukrainoje, o Rusijos pramonė tokių pagaminti negali iki dabar.
„Forbes“ šaltinių teigimu, bent jau dalis „Kuznecovo“ įgulos perkelta į Ukrainą, kur kartu su kitais jūreiviais sudaro mechanizuotą batalioną „Fregat“ 1-ios tankų armijos sudėtyje. Šis batalionas dalyvavo mūšiuose Charkivo srityje, o vėliau buvo perkeltas į Pokrovsko ruožą Rytų fronte.