Maskva tikisi, kad šiaurinis jūrų kelias, kurį sukurti tapo įmanoma dėl visuotinio atšilimo ir tirpstančių ledynų, leis jai nukreipti į Aziją savo iškastinį kurą, kuriam dabar taikomos Vakarų sankcijos.
„Reaktorius RITM-200 yra naujausias reaktorius, kuris bus visų šiuolaikinių ledlaužių energetinės sistemos dalis“, – pristatymo ceremonijoje Podolske sakė „Rosatom“ inžinerijos padalinio „ZiO-Podolsk“ direktoriaus pavaduotojas Vladislavas Paikovas.
V. Paikovas teigė, kad šio tipo reaktorius, kurio du egzemplioriai buvo pristatyti antradienį, yra „daug lengvesnis, daug kompaktiškesnis ir galingesnis už ankstesnius panašius reaktorius“.
„Rosatom“ Šiaurės jūrų kelio direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Maksimas Kulinko, sakė, kad ledlaužį „Čukotka“ planuojama paruošti naudojimui iki 2026 metų.
Jis teigė, kad laivas bus pritaikytas ir jūrinėms kelionėms, ir upių eismui, pridurdamas, kad Rusija kuria tokią infrastruktūrą, kad iki 2030 metų jūrų keliu būtų galima pervežti 150 mln. tonų krovinių.
„RITM-200, kaip atominio ledlaužio variklis, yra kritiškai svarbus, kad ši infrastruktūra būtų sukurta ir veiktų“, – ceremonijoje sakė M. Kulinko.
Branduoliniai ledlaužiai labiau tinka Šiaurės jūrų keliui nei dyzeliniai dėl reikalingos galios ir ribotų degalų papildymo galimybių.
Rusija turi vienintelį pasaulyje branduolinių ledlaužių laivyną.
Naujausi komentarai