Dingusio lėktuvo paieškų teritorija dydžiu prilygsta Australijai Pereiti į pagrindinį turinį

Dingusio lėktuvo paieškų teritorija dydžiu prilygsta Australijai

2014-03-19 05:51
BNS inf.

Dingusio Malaizijos keleivinio lėktuvo tarptautinių paieškų plotas dabar apima teritoriją, dydžiu prilygstančią Australijai, pareigūnai informavo antradienį, tačiau policija ir žvalgybos agentūros dar nenustatė aiškaus motyvo, galinčio paaiškinti to lainerio dingimą.

Dingusio lėktuvo paieškų teritorija dydžiu prilygsta Australijai
Dingusio lėktuvo paieškų teritorija dydžiu prilygsta Australijai / Scanpix nuotr.

Dingusio Malaizijos keleivinio lėktuvo tarptautinių paieškų plotas dabar apima teritoriją, dydžiu prilygstančią Australijai, pareigūnai informavo antradienį, tačiau policija ir žvalgybos agentūros dar nenustatė aiškaus motyvo, galinčio paaiškinti to lainerio dingimą.

Tyrėjai įsitikinę, kad asmuo, gerai išmanantis lainerio „Boeing 777-200ER“ valdymą ir komercinę navigaciją, nukreipė oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvą, kuriame buvo 12 įgulos narių ir 227 keleiviai, daugiausiai Kinijos piliečiai, galbūt net už tūkstančių kilometrų nuo planuoto kurso iš Kvala Lumpūro į Pekiną.

Tačiau kruopščiai patikrinus visų lėktuve buvusių žmonių biografijas, kol kas nepavyko rasti nei vieno, kuris galėjo turėti politinių arba nusikalstamų motyvų pagrobti arba sąmoningai sunaikinti tą lėktuvą, sakė šaltiniai Vakarų šalių saugumo tarnybose ir Kinijos pareigūnai.

Praėjus dešimčiai dienų nuo lainerio dingimo, Vokietijos draudimo bendrovė „Allianz“ antradienį pareiškė pradedanti mokėjimus dėl pretenzijų, susijusių su tuo lėktuvu.

Malaizijos susisiekimo ministro pareigas einantis Hishammuddinas Husseinas sakė per spaudos konferenciją, kad „unikalios, precedento neturinčios“ paieškų operacijos plotas dabar apima 7,68 mln. kvadratinių kilometrų – nuo Centrinės Azijos iki Indijos vandenyno pietinės dalies.

MH370 lėktuvas dingo iš civilinių skrydžių kontrolės sistemų ekranų, kovo 8-osios paryčiais, praėjus mažiau nei valandai po pakilimo, kai skrido netoli Malaizijos rytinės pakrantės.

Tyrėjai, mėginantys suderinti fragmentiškus karinių radarų ir palydovų duomenis, įsitikinę, kad kažkas išjungė lėktuvą leidžiantį atpažinti signalų atsakiklį ir ACARS sistemą, perduodančią techninius duomenis. Tuomet laineris pasuko į vakarus, dar kartą kirto Malakos pusiasalį ir skrido komercinės aviacijos maršrutu Indijos link.

Malaizijos pareigūnai tiksliai atkūrė įvykių eigą, nors kol kas jie tiksliai nežino, kad ACARS sistema buvo išjungta prieš ar po to, kai buvo gautas paskutinis radijo pranešimas iš pilotų kabinos. Tačiau tyrėjai sakė, kad tas neaiškumas nėra esminis.


Skrydis MH370: klausimai ir atsakymai

  1. Kodėl dalies keleivių artimieji tvirtino, kad keleivių telefonai veikė? Jei tai tiesa, laineris turėtų būti sausumoje, netoli mobiliojo ryšio bokšto. Tačiau ekspertai abejoja, kad telefonai veikia. Prisiskambinti, pasak jų, galima ir tokiu atveju, jei telefono aparatas išjungtas, išsikrovęs ar neveikiantis. Tokiu atveju įsijungia balso paštas.
  2. Ar galėjo laineris nutūpti arba būti nutupdytas nežinomoje šalyje, nežinomoje vietoje? Mažai tikėtina, kad tokio dydžio lainerį galima paslėpti nuo žmonių akių kur nors sausumoje. "Boeing 777ER" būtinas maždaug 2 tūkst. m ilgio nusileidimo ir pakilimo takas. Tiesa, tokio ilgio takai būna arba kariniuose, arba didžiuosiuose civiliniuose oro uostuose.
  3. Ar pasaulyje yra vietų, kuriose neveikia radarai? Tokių vietų pasaulyje – apstu: dalis Afrikos, dalis Rusijos, taip pat Malaizijos džiunglės. Civilinis lėktuvas turi atpažinimo kodą, pagal kurį sekamas judėjimas. Tiesa, jei sutrinka ryšys su laineriu arba jis sąmoningai nutraukiamas, civilinės paskirties radarai gali pamesti lėktuvą iš akiračio. Tačiau kariniai radarai objektą vis tiek mato, nors be atpažinimo kodo.
  4. Kodėl MH370 nepasiuntė nelaimės signalo? Sugedus technikai arba užgrobimo atveju lėktuvo įgula privalo pranešti apie tai dispečeriams Žemėje. Užgrobimo atveju siunčiamas kodas 7500, kritinio gedimo atveju – 7600, o nelaimės signalo kodas – 7700. Pakeisti kodą – tai tas pats, kaip surinkti PIN kodą naudojantis bankomatu. Jei pilotai nespėjo surinkti tinkamo kodo, nelaimė įvyko netikėtai ir staigiai.
  5. Kito lainerio pilotas sakė, kad susisiekė su MH370, tačiau ryšys trūkinėjo? Lėktuvų įgulos gali bendrauti su kitų orlaivių pilotais. Ryšio trūkinėjimas galėjo atsirasti dėl dviejų priežasčių: viena vertus, į pokalbį galėjo įsiterpti kito lėktuvo įgulos narys. Kita vertus, MH370 pilotams trūko oro. Tokiu atveju laineryje įvyko dekompresijos sukeltas sprogimas, kurį galėjo sukelti išdužęs langas arba lėktuvo fiuzelažo pažeidimas.
  6. Ar galėjo koks supanikavęs arba sergantis psichikos liga keleivis perimti lainerio kontrolę? Paprastai pilotų kabinos durys yra uždarytos ir jas galima atidaryti tik iš vidaus. Kita vertus, didžiuosiuose laineriuose slaptoje vietoje dažniausiai laikomas kirvis. Jei koks fanatikas kirvį rastų, jis galėtų įsilaužti į pilotų kabiną. Tačiau niekas, išskyrus įgulos narius, nežino, kur kirvis yra.
  7. Ar galėjo pilotas užgrobti lainerį? Pasaulio aviacijos istorijoje yra pasitaikę tokių atvejų. 1999 m. tyrėjai kėlė versiją, kad "EgyptAir" pilotas sąmoningai sukėlė lėktuvo katastrofą. Tokiu atveju pilotas specialiai išjungtų ryšį su dispečeriais.
  8. Ar gali lėktuvas imti ir pakeisti kursą? Paprastai pilotai negali savavališkai pakeisti skrydžio kurso. Oro erdvė yra griežtai kontroliuojama oro dispečerių, be to, joje skraido gausybė orlaivių. Toks manevras, nepranešus apie tai, būtų labai pavojingas. Kita vertus, kritinės situacijos atveju įgula gali priimti sprendimą pakeisti skrydžio kryptį.
  9. Ar palydovai kosmose gali padėti nustatyti nelaimės priežastį? Net Jungtinių Valstijų palydovai, kurių daugiausia skrieja aplinkui Žemę, negali fiksuoti visko, kas vyksta Žemėje. Kita vertus, jei lėktuvas būtų sprogęs, iš Žemės sprogimą pamatyti būtų gerokai lengviau nei iš kosmoso.

Katastrofos versijos

  • Sprogimas: lėktuvo nuolaužos galėjo nukristi Malaizijos džiunglėse, nes vandenyne nuolaužų pastebėta nebuvo.
  • Teroro aktas: pasak pareigūnų, įrodymų, kad lėktuvas būtų buvęs susprogdintas nėra, nors tokios versijos tyrėjai neatmeta.
  • Gedimas: laineryje dėl kokio nors gedimo dingo elektra, dėl to sutriko elektronikos darbas ir neveikė komunikacijos priemonės.
  • Kibernetinė ataka: apie 20 lainerio keleivių buvo informacinių technologijų ekspertai.
  • Užgrobimas: radarų duomenys rodo, kad lėktuvas ketino sugrįžti į Kvala Lampūrą.
  • Pilotų klaida: dažnai pasitaikanti aviacijos nelaimių priežastis.
  • Juodoji skylė: lėktuvas galėjo nepastebėtas nuskrieti šimtus kilometrų nuo tos vietos, kurioje ieškoma jo nuolaužų.

MH370 skrydžio grafikas

0.21 val. (vietos laiku): "Malaysia Airlines" "Boeing 777-200ER" pakilo iš Kvala Lumpūro tarptautinio oro uosto.
1.21 val. (vietos laiku): pasak dispečerių, kaip planuota, lainerio įgula nesusisiekė su oro dispečeriais.
2.40 val. (vietos laiku): lėktuvas prarado ryšį. Pasak nepatvirtintų duomenų, tokiu pat laiku lėktuvą virš Malakos sąsiaurio užfiksavo karinis radaras Malaizijoje. Vėliau informacija paneigta.
6.30 val. (vietos laiku): MH370 turėjo nusileisti Kinijos sostinės Pekino oro uoste.
7.54 val. (vietos laiku): "Malaysia Airlines" kompanija išplatino pareiškimą, kuriame nurodoma, kad laineris laikomas dingusiu.

"Boeing 777-200ER": svarbiausi faktai

"Boeing 777" pradėti gaminti prieš 19 metų. Pirmasis orlaivis pradėtas eksploatuoti 1995 m. Jis gali skraidinti nuo 300 iki 380 keleivių. Vieno orlaivio kaina – 261,5 mln. JAV dolerių. "Boeing 777" laineriai per pastarąjį dvidešimtmetį atliko daugiau nei 5 mln. skrydžių. Laineris ore be degalų papildymo gali išbūti 16 valandų. 2013 m. "Asiana Airlines" "Boeing 777" nepataikė ant tūpimo tako San Fransisko oro uoste. Žuvo 3 iš 307 lainerio keleivių. 2008 m. Londono Hitrou oro uoste laineris "Boeing 777" taip pat nepataikė ant tūpimo tako. Aukų pavyko išvengti. 2005 m., skrisdamas iš Australijos Perto miesto į Kvala Lampūrą, "Boeing 777" staiga prarado aukštį. Pilotai išjungė autopiloto sistemą ir saugiai grįžo atgal į Pertą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra