Pereiti į pagrindinį turinį

Ledlaužis pradėjo tempti ledo lytyse įstrigusį australų tralerį

2015-02-14 13:00
Scanpix nuotr.

Vienas JAV Pakrančių sargybos ledlaužis šeštadienį pradėjo tempti į atvirus vandenis Australijos žvejybos tralerį, kuris kelias dienas praleido įstrigęs tarp ledo lyčių prie Antarktidos, pranešė gelbėtojai.

63 metrų ilgio laivas „Antarctic Chieftain“ antradienį įstrigo lede už maždaug 900 jūrmylių (1 650 km) į šiaurės rytus nuo Makmerdo įlankos, o jo sraigtas buvo pažeistas.

JAV Pakrančių sargybos laivui „Polar Star“ buvo nurodyta nuplaukti prie nelaimės ištikto tralerio, įstrigusio už 720 km, ir suteikti jam pagalbą.

Naujosios Zelandijos gelbėjimo koordinavimo centras, atsakingas už Pietų vandenyno gelbėjimo ir paieškų zoną, nurodė, kad JAV laivas, kurio korpusas yra sustiprintas ir pritaikytas laužti ledo lytims, pasiekė tralerį sekmadienį paryčiais.

„Vėliau „Polar Star“ įgula parengė vilkimo lynus ir pradėjo tempti „Antarctic Chieftain“ į atvirus vandenis, – sakoms gelbėjimo misijos koordinatoriaus Conrado Reynecke (Konrado Reinekės) pranešime. – Jie juda lėtai, bet stabiliai, o dabar yra už maždaug 60 jūrmylių (111 km) nuo atvirų vandenų.“

Amerikiečiai anksčiau nuleido į vandenį per atstumą valdomus povandeninius aparatus, kad įvertintų „Antarctic Chieftain“ sraigto pažeidimus ir nuspręstų, ar laivas galės judėti sava eiga.

„Buvo nustatyta, kad (sraigto) mentės pernelyg pažeistos, kad laivas galėtų jį naudoti, plaukdamas iš to ledo lauko“, – nurodė C.Reynecke.

Orų sąlygos buvo palankios, bet „Polar Star“ kapitonas Matthew Walkeris (Metjus Volkeris) anksčiau sakė, kad ledo lytys buvo „daug grėsmingesnės negu tikėtasi“.

Naujosios Zelandijos gelbėjimo operacijų koordinatoriai sakė, kad tralerio įgulai, kurią sudaro 26 žmonės, pavojus nebegresia. Jis pridūrė, kad per šį incidentą nebuvo jokio naftos išsiliejimo, galinčio pakenkti tai ekologiškai jautriai teritorijai.

Su Naujosios Zelandijos vėliava plaukiojantis žvejybos traleris „Janas“ taip pat yra pasiruošęs suteikti pagalbą, jeigu prireiktų, bet jis minėtus JAV ir Australijos laivus tikriausiai pasieks ne anksčiau negu pirmadienio vakarą.

„Antarctic Chieftain“, pastatytas 2002 metais, turi licenciją gaudyti patagoninius nototeninius dančius – lėtai augančias žuvis, kurių kraujyje medžiagų, veikiančių kaip antifrizas ir padedančių atlaikyti atšiaurias sąlygas Pietų vandenyne.

Bendrovė „Australian Longline“, kuriai priklauso tas laivas, savo tinklalapyje rašo, kad „Antarctic Chieftain“ kiekvieną sezoną plaukia į maždaug šešis mėnesius trunkančius reisus, žvejodamas tas vertingas žuvis, kurios dėl nešamo pelno dar vadinamos „baltuoju auksu“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų