Oro bendrovės „FlyDubai“ lainerio, praeitą mėnesį sudužusio mėginant nusileisti Rusijos pietiniame mieste Rostove prie Dono, katastrofos priežasčių pagrindinė versija – pilotų klaidos, penktadienį nurodė Tarpvalstybinis aviacijos komitetas (MAK).
„Kai lėktuvas mėgino nusileisti iš antro karto, taip pat valdomas rankiniu režimu, jam esant 220 metrų aukštyje (už 4 km nuo oro tūpimo tako) įgula priėmė sprendimą antrąkart apskristi aplink oro uostą ir inicijavo aukštėjimą, perjungusi variklius į kilimo režimą“, – sakoma penktadienį MAK tinklalapyje paskelbtoje ataskaitoje.
„Skrendant 900 metrų aukštyje, įgulai pastūmus vairalazdę pirmyn, lėktuvo stabilizatorius pasisuko 5 laipsniais, nukreipdamas jį smigti žemyn, dėl ko lėktuvas pradėjo sparčiai žemėti – vertikali perkrova buvo -1 G. Tolesni įgulos veiksmai neleido išvengti lėktuvo susidūrimo su žeme. Susidūrimas įvyko skriejant didesniu negu 600 km/val. greičiu, lėktuvo nosiai nukrypus žemyn daugiau negu 50 laipsnių“, – nurodė tyrėjai.
„Iššifravus juodųjų dėžių duomenis, pagrindine tampa versija dėl padrikų pilotų veiksmų, neatitikusių susiklosčiusios nepaprastosios padėties sudėtingomis meteorologinėmis sąlygomis, – anksčiau naujienų agentūrai „Interfax“ sakė vienas informuotas šaltinis. – Pagal preliminarius duomenis, pilotai nesugebėjo laiku susiorientuoti susidarius tai padėčiai ir priimti teisingą sprendimą, kad būtų išvengta katastrofos.“
„FlyDubai“ lėktuvas „Boeing 737-800“, skridęs iš Dubajaus į Rostovą prie Dono, sudužo naktį iš kovo 18-osios į 19-ąją, iš antro karto mėgindamas nutūpti oro uoste. Per tą katastrofą žuvo visi 62 laineryje buvę žmonės – 55 keleiviai ir septyni įgulos nariai.
Naujausi komentarai