Pereiti į pagrindinį turinį

Gaisrų padariniai: Australija praras kelis milijardus dolerių pajamų iš turizmo

2020-01-17 10:00

Australija praras keletą milijardų dolerių pajamų iš turizmo, kadangi užsienio lankytojai vis dažniau atsisako savo suplanuotų kelionių į žemyną dėl jame siautėjančių krūmynų gaisrų, penktadienį prognozavo viena pramonės įstaiga.

Scanpix nuotr.

Nuo tada, kai rugsėjį prasidėjo pragaištingi gaisrai, keliones į Australiją rezervuojančių keliautojų skaičius nukrito apie 10-20 proc. Šis nuosmukis šalies ekonomikai šiemet kainuos apie 4,5 mlrd. Australijos dolerių (2,7 mlrd. eurų), sakė Australijos turizmo ir eksporto taryba (ATEC).

„Užsienio lankytojai atšaukia savo keliones, baimindamiesi dėl prastos oro kokybės, saugumo ir gaisrų padarinių mūsų turizmo pasiūlai, taip pat dėl aiškumo trūkumo, kadangi nėra žinoma, kiek laiko užtruksime, kol atsigausime“, – sakė ATEC vykdomasis direktorius Peteris Shelley'is.

Nėra žinoma, kiek laiko užtruksime, kol atsigausime.

Pasaulio žiniasklaida skelbia, kad siautėjančiuose gaisruose jau žuvo bent 28 žmonės, išdegė didesnis nei Portugalijos dydžio žemės plotas, o pagrindiniai turizmo miestai, kaip Sidnėjus ir Melburnas, buvo padengti tirštais nuodingais dūmais.

ATEC sakė, kad ši nelaimė itin smarkiai paveikė turistų srautus iš JAV, Didžiosios Britanijos ir Europos. Gaisrai tęsiasi ir gruodžio-vasario laikotarpiu, kuriuo iš minėtų rinkų į šalį įprastai atkeliauja apie 50 proc. viso metinio turistų srauto.

P. Shelley'is sakė, kad pramonė ir šalies vyriausybė turi skubiai viešai pranešti, kad gaisrai visiškai nepakenkė kai kurioms itin svarbioms šalies turizmo kryptims.

„Nėra jokių abejonių, kad mūsų pramonei bus smarkiai pakenkta, – sakė ATEC vadovas. – Kuo greičiau paskelbsime stiprų, teigiamą pranešimą, tuo geriau.“

Konservatyvi Australijos vyriausybė, kuri yra plačiai kritikuojama už savo atsaką į gaisrus ir klimato šilimą, kurį mokslininkai įvardija vienu iš pagrindinių aspektų, prisidedančių prie didelio masto šalies krizės, pranešė skirsianti 2 mlrd. Australijos dolerių „krūmynų gaisrų atkūrimo planams“.

Šalies ministras pirmininkas Scottas Morrisonas penktadienį sakė, kad šio fondo lėšomis bus prisidedama ir prie turizmo sektoriaus skatinimo. Plano detales planuojama paskelbti kitą savaitę.

Pagrindinė šalies turizmo įmonė „Tourism Australia“ buvo priversta sustabdyti optimistiškos reklamos platinimą, pradėtą vykdyti gaisrams jau įsisiautėjus, – reklamoje pasirodžiusi popžvaigždė Kylie Minogue ir pati reklama sulaukė nepalankaus įvertinimo, kadangi manoma, kad reklama buvo paskelbta itin netinkamu laiku.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų