„Ar manau, kad to buvo galima išvengti? Absoliučiai“, – sakė S. Duffy spaudos konferencijoje.
Anot pareigūnų, tuo metu, kai įvyko susidūrimas, oro sąlygos buvo geros.
Po keleivinio lėktuvo ir karinio sraigtasparnio susidūrimo netoli Reagano nacionalinio oro uosto (DCA) prie JAV sostinės išgyvenusiųjų veikiausiai nėra, sakė pareigūnai.
Per gelbėjimo operaciją iš Potomako upės Vašingtone ištraukti 28 žuvusiųjų palaikai – 27 jie buvo keleiviniame lėktuve, o vienas – kariniame sraigtasparnyje.
Nelaimė įvyko netoli DCA maždaug 21 valandą (ketvirtadienį 4 val. Lietuvos laiku). Kol vyksta didžiulė gelbėjimo operacija, sustabdyti visi skrydžiai.
Susidūrimas įvyko lėktuvui artėjant prie tūpimo tako, oro erdvėje, kuri yra tarp labiausiai kontroliuojamų ir stebimų pasaulyje, už maždaug 5 km į pietus nuo Baltųjų rūmų ir Kapitolijaus.
Tyrėjai aiškinasi, kas įvyko paskutinėmis akimirkomis prieš susidūrimą: kontaktus su skrydžių kontrolieriais, keleivinio lėktuvo aukščio praradimą ir kitus dalykus.
2004-aisiais pagamintas dvimotoris keleivinis lėktuvas prie oro uosto artėjo maždaug 120 m aukštyje, maždaug 225 km per val. greičiu, bet tada aukštis staiga sumažėjo virš Potomako upės, rodo skrydžio duomenys.
Kelios minutės prieš numatytą nutūpimą skrydžių kontrolieriai paklausė lėktuvo pilotų, ar jie negalėtų nutūpti ant trumpesnio 33-iojo tako. Pilotai atsakė galintys tai padaryti, o skrydžių kontrolieriai tuomet davė leidimą lėktuvui tūpti ant 33-iojo tako. Skrydžių stebėjimo svetainėse skelbiami duomenys rodo, kad lėktuvas pakoregavo savo kursą tūpimui.
Likus mažiau nei 30 sekundžių iki susidūrimo vienas skrydžių kontrolierius paklausė sraigtasparnio piloto, ar jis mato atskrendantį lėktuvą. Po kelių akimirkų kontrolierius vėl kreipėsi į sraigtasparnio pilotą, regis, sakydamas, jis turi praskristi už lėktuvo. Dar po kelių sekundžių orlaiviai susidūrė.
Reagano oro uostas bus uždarytas bent iki penktadienio ryto.
(be temos)