Pereiti į pagrindinį turinį

Ventspilio „rekordininką“ persekioja nesėkmė

2022-09-11 09:00

Praėjusią savaitę Baltijos jūroje, prie Švedijos krantų, gaisras kilo iš Ventspilio į Nineshamną plaukiojančiame kelte "Stena Scandica".

Incidentas: ant viršutinio denio surinkti keleiviai su gelbėjimosi liemenėmis laukė evakuacijos.
Incidentas: ant viršutinio denio surinkti keleiviai su gelbėjimosi liemenėmis laukė evakuacijos. / DeutcheWelle.de nuotr.

Atsakas Klaipėdos linijai

222 m ilgio jūrų keltas "Stena Scandica" yra Ventspilio uosto pasididžiavimas ir didžiausias iš šio uosto plaukiojantis jūrų keltas. Jis pradėtas naudoti praėjusių metų vasarą, o Latvijos Ventspilio ir Švedijos Nineshamno uostų pajėgumą gabenti ro ro krovinius ir pervežti keleivius padidino apie 40 proc.

"Stena Scandica" yra laivybos kompanijos "Stena Line" atsakas į konkuruojančią liniją iš Klaipėdos į Karlshamną, kur plaukioja net du iki 230 m ilgio Kinijoje statyti jūrų keltai.

Keleiviai pradėti evakuoti ne dėl gaisro, nes užsidegęs sunkvežimio šaldytuvo įranga greitai užgesinta, o dėl to, kad nepavyko užvesti laivo pagrindinių variklių ir jis buvo nešamas link Gotlando salos kranto.

Skirtingai nei iš Klaipėdos plaukiojantys jūrų keltai "Aura Seaways" ir "Luna Seaways", kurie nauji, pastatyti 2021 m., "Stena Scandica" buvo pertvarkytas. Senas, 2005 m. statytas 186 m ilgio laivas buvo perpjautas ir įmontuota 36 m dalis. Tai padidino kajučių skaičių nuo 80 iki 202, krovinių talpą iki 2 875 juostinių metrų. Įrengti ir papildomi priekiniai vartai.

Šis laivas vis tiek neprilygsta iš Klaipėdos plaukiojantiems jūrų keltams "Aura Seaways" ir "Luna Seaways", kurie gali priimti po 600 keleivių ir 4 500 juostinių metrų krovinio.

Papildomas remontas ir Klaipėdoje

Panašu, kad "Stena Scandica" laivas buvo pertvarkytas ne itin kokybiškai.

Pokytis: 2021 m. vasarą po rekonstrukcijos Turkijoje "Stena Scandica" ilgą laiką stovėjo Klaipėdoje, kur buvo atliekamas papildomas jos remontas. / Vidmanto Matučio nuotr.

Keltas buvo remontuojamas ir ilginamas Turkijoje. Po remonto plukdant jį į Baltijos jūros regioną "išlindo" daug turkų padaryto broko.

Vos tik atplaukus į Ventspilį, kur rekonstruotam keltui buvo surengtos didžiulės sutiktuvės, jis turėjo plaukti į Klaipėdą, kur papildomai buvo dokuojamas ir tvarkomas Vakarų laivų gamyklos "Panamax" laivų doke.

Tai vyko pernai vasarą. Klaipėdoje papildomai remontuojamas jūrų keltas "Stena Scandica" ilgą laiką stovėjo prie Kruizinių laivų terminalo krantinės.

"Stena Line" skelbė, kad ne tik "Stena Scandica", bet ir kituose jūrų keltuose ji diegė degalus leidžiančią taupyti įrangą, kuri mažina ir anglies dvideginio išmetimą.

Užsidegė šaldymo įranga

Tai, kad praėjusią savaitę jūrų kelte "Stena Scandica" kilo gaisras, nėra susiję nei su jo pertvarkymu Turkijoje, nei su papildomu remontu Klaipėdoje. Vis dėlto jis tarsi įgijo nesėkmių persekiojamo laivo aureolę.

Švedijos jūrų administracija pranešė, kad gaisras laive kilo nuo juo gabento šaldymo konteinerio. Tai šiek tiek panašu į gaisro priežastį 2010 m. rudenį Baltijos jūros kelte "Lisco Gloria". Jis užsidegė nuo įsiliepsnojusio sunkvežimio.

Skirtumas tik toks, kad kelte "Lisco Gloria" gaisro užgesinti nepavyko ir jis sudegė. Jūrų kelte "Stena Scandica" gaisras buvo greitai likviduotas. Padėjo tai, kad keltas buvo netoli Švedijos krantų. Į įvykio vietą buvo atskridę trys sraigtasparniai, atplaukę septyni gelbėjimo kateriai, padėti buvo pasirengę praplaukiantis generalinių krovinių laivas "Manisa Kristin" ir keltas "Visby".

Jūrų kelte "Stena Scandica" buvo 241 keleivis ir 58 įgulos nariai. Vyko evakuacija, į krantą buvo nugabenti 25 žmonės. Keleiviai pradėti evakuoti ne dėl gaisro, nes užsidegusi sunkvežimio šaldytuvo įranga greitai užgesinta. Per incidentą nepavyko užvesti laivo pagrindinių variklių ir jis buvo nešamas link Gotlando salos kranto. Jau pradėjus evakuaciją, tiksliau po kelių valandų, kai įvyko incidentas, pavyko užvesti laivo variklius ir keleivių perkėlimas į krantą buvo nutrauktas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų