Pereiti į pagrindinį turinį

Atsakomybės nepabūgę lietuviai ieškos naujų talentų

2021-08-15 02:00

Lietuvoje pirmą kartą vyksiantis pasaulio ir Europos jaunių motorlaivių čempionatas intriguoja ir jo dalyvius, ir būsimus žiūrovus. Nepaisant pandemijos iššūkių, tikimasi, kad jame dalyvaus geriausi pasaulio jaunieji vandens lenktynininkai.

Dabar esu pasaulinės įskaitos lyderis ir stengsiuosi juo išlikti. Antros ar trečios vietos nelabai noriu.
Dabar esu pasaulinės įskaitos lyderis ir stengsiuosi juo išlikti. Antros ar trečios vietos nelabai noriu. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Rugpjūčio 18–22 d. Kauno mariose rengiamas tokio tipo vaikų pasaulio čempionatas Lietuvoje vyks pirmą kartą, bet pasaulyje tai jau dvidešimtos vaikų varžybos. Pasak pagrindinio organizatoriaus, vieno geriausių Europos vandens formulių lenktynininko Edgaro Riabko, pasaulio ir Europos čempionatai organizuojami kartu tam, kad būtų išvengta papildomų kelionių sunkumų pandemijos sąlygomis.

"Formulė Future" kategorijos varžybų dalyviai – vaikai nuo šešerių iki aštuoniolikos metų. Įdomu, kad Lietuvos motorlaivių federacija tik šiemet pradėjo veiklą Kauno mariose atidariusi motorlaivių akademiją.

Lietuva turės dvylikos vaikų rinktinę. Tai labai džiugu, žinant, kad šie lenktynininkai tik šiemet nuo pavasario pradėjo treniruotis.

"Norėjome pradėti mokyti vaikus, tačiau nesitikėjome, kad jau pirmaisiais metais rengsime tokio rango varžybas. Čempionatas turėjo vykti Portugalijoje, bet dėl pandeminės situacijos jis buvo atšauktas. Kažkam reikėjo gelbėti šią situaciją, nes vaikai antrus metus būtų likę be čempionato. Tad Lietuvos motorlaivių federacija pasiryžo šį darbą atlikti", – pasakojo E.Riabko.

– Jaunių čempionatas Lietuvoje vyksta pirmą kartą, tad gal galite išsamiau supažindinti su jo taisyklėmis?

– Kiekviena rinktinė įprastai atsiveža po dvylika dalyvių. Tiesa, šiemet taikoma išimtis. Galima atsivežti trylikos vaikų rinktinę. Kadangi pernai čempionato nebuvo, kiekvienoje ekipoje gali dalyvauti ir vienas devyniolikmetis. Po du greičiausius šalies atstovus plaukia vadinamojoje nulinėje klasėje (tai 6–7 metų vaikai), 8–9 metų vaikai plaukia pirmoje klasėje, 10–11 metų – antroje, 12–13 metų – trečioje, 14–15 metų – ketvirtoje ir, galiausiai, 16–18 metų – penktoje. Kuo klasė aukštesnė, tuo manevravimo rungtys sudėtingesnės. Vyresnieji, nuo antros klasės, net mokosi plaukti atbulai. Nuo ketvirtos klasės jie mokosi išgelbėti žmogų, trasoje paimti gelbėjimo ratą.

Svečiai: Kauno mariose jėgas išmėgins apie šimtas dalyvių iš dešimties valstybių. / Lumsf.lt nuotr.

– Ar skiriasi ir variklių galingumas?

– Iki trečios klasės vaikai plaukia su 10 arklio galių (AG) varikliukais, kartu su instruktoriais, treneriais, o ketvirtų–penktų klasių plaukia vieni, su 15 AG varikliu.

– Kokiu formatu vyksta varžybos?

– Varžomasi manevravimo, slalomo rungtyse. Laimi tas, kuris greičiau įveikia ratą. Žinoma, yra visokių aspektų: pavyzdžiui, jei dalyvis priliečia kliūtį, prisideda 5 sek. bauda prie rato laiko. Taip pat viena rungčių yra mazgų rišimas. Vaikai pagal laiką riša tam tikrus mazgus ir, jei suklysta, gauna baudą, kuri yra pridedama prie bendro rato laiko.

– Kuo skiriasi ši vaikų varžybų klasė nuo suaugusiųjų lenktynių?

– "Formulė Future" yra tik jaunimo iki aštuoniolikos metų, o "Formulė-2" yra suaugusiųjų varžybos, kurių metu mes visi kartu lenktyniaujame vienoje trasoje, todėl jų net lyginti nelabai galima. "Formulė Future" kategorijoje nereikia turėti savo "formulių". Visi atvykę vaikai varžosi su federacijos skirtais motorlaiviais, o suaugusiųjų klasėje kiekvienas turime savo techniką.

– Ar plati dalyvių geografija?

– Atvyks apie 100 dalyvių iš dešimties skirtingų pasaulio šalių: Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Portugalijos, Vengrijos, Lenkijos, Slovakijos, Čekijos, Rusijos. Jungtiniai Arabų Emyratai, Vokietija dėl susiklosčiusios pandeminės situacijos savo atstovų neatsiuntė.

– Kokių šalių rinktines pavadintumėte favoritėmis?

– Kadangi ši kategorija sukurta Rusijoje, tad Rusijos komanda bus labai stipri. Tradiciškai pajėgios ir Latvijos bei Vokietijos komandos. Tiesa, pastaroji dėl pandeminės situacijos negali atvykti.

– O kaip atrodys Lietuvos rinktinė?

– Lietuva turės dvylikos vaikų rinktinę. Tai labai džiugu, žinant, kad šie lenktynininkai tik šiemet nuo pavasario pradėjo treniruotis. Į čempionatą vyko du atrankos etapai. Pirmasis Kupiškyje – liepos pradžioje, antrasis – Kaune. Šių atrankos varžybų metu išsiaiškinome du greičiausius kiekvienos klasės dalyvius, kurie turės galimybę atstovauti Lietuvos rinktinei.

– Kokie prizai laukia jaunųjų nugalėtojų?

– Vaikai bus apdovanoti individualiai, o vėliau bus skaičiuojami ir komandiniai taškai. Organizatoriai laureatams įteiks taures, o pasaulinė federacija, kuri įkurta Monake, apdovanos medaliais.

– Šiuo laiku rengti tokio masto varžybas – ne pats dėkingiausias užsiėmimas. Kokie sunkumai iškilo organizuojant šį čempionatą?

– Daug šalių atstovų negalėjo atvažiuoti. Minėti vokiečiai visus metus negalėjo treniruotis, pas juos nevyko jokių atrankos varžybų. Mes patys turime pakankamai patirties organizuojant tokio lygio renginius. Kupiškyje šiemet sėkmingai surengėme "Formulė-2" pirmąjį pasaulio etapą. Didesnių kliūčių kyla patiems sportininkams, nes vienoje šalyje reikia darytis COVID-19 testus, kitoje nereikia. Labai daug klausimų susiję su pandeminės situacijos aplinkybėmis: viešbučiai, transportas ir pan. Nepaisant to, stengsimės užtikrinti vadinamąjį saugumo burbulą.

– Ar COVID-19 apribojimai nesutrukdys lankytis žiūrovams?

– Nemanau. Renginys bus nemokamas, tad tikrai tikimės pritraukti sirgalių. Galbūt tėvai atsiveš savo vaikus, kad pamatytų, kokia įdomi yra mūsų sporto šaka. "Formulė Future" Lietuvoje tam ir buvo sukurta, kad populiarintų motorlaivių sportą. Labai noriu, kad atvyktų ne tik kauniečiai, bet ir vaikai iš kitų miestų.

Pamaina: nors LMF motorlaivių akademija pradėjo veikti tik šiemet, joje jau atsiskleidė ne vienas perspektyvus jaunuolis. / Evaldo Šemioto nuotr.

– Kaip sekasi į šį sportą pritraukti vaikus?

– Šiuo metu mūsų federacija treniruoja apie 30 vaikų, iš kurių dvylika pateko į rinktinę. Sunkiau yra pakviesti išbandyti pirmą karą. Daug kas galvoja, kad ši sporto šaka yra labai brangi ir pavojinga. Bet iš tų, kurie ateina pabandyti, apie 80 proc. pasilieka. Beje, turime ir tris sportuojančias mergaites, kurios visos pateko į rinktinę. Smagiausia, kad vaikai, kurie ateina, įveikia savo baimes, išmoksta nebijoti vandens ir daug kitų naudingų dalykų.

– Jūs – ne tik organizatorius, bet ir aktyvus lenktynininkas. Kaip jums pačiam sekasi šį sezoną?

– Tobuliname techniką, labai daug treniruojuosi. Beje, kaip tik šį savaitgalį vyks Lietuvos motorlaivių čempionatas. Įdomu tai, kad Lietuva turi dar vieną perspektyvų lenktynininką, kuris treniruojasi su mano senesne valtimi. Kupiškyje vyko pirmas pasaulio taurės etapas, kuriame man pavyko užimti pirmąją vietą. Dabar laukiame spalio mėnesio, kai Portugalijoje vyks dar du etapai. Taip yra todėl, kad būtų užtikrintas, kuo mažesnis judėjimas po valstybes. Įprastai per sezoną vykdavo 5–7 etapai, bet dėl pandeminės situacijos antri metai apsiribojama trimis. Dabar esu įskaitos lyderis ir stengsiuosi juo išlikti. Antros ar trečios vietos nelabai noriu (juokiasi).

– Kas yra jūsų didžiausi konkurentai?

– 2020 m. pasaulio čempionas portugalas Duarte Benavente ir Jungtinių Arabų Emyratų atstovas Rashedas Al-Qemzis. Kupiškyje jiems nelabai pasisekė: portugalui buvo skirtas baudos ratas, o JAE atstovas patyrė avariją kvalifikacijoje. Man tai pagelbėjo ir jie turi mažiau taškų negu aš, bet kova dar nebaigta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų