„Dabar svarbiausi darbai - nuprausti automobilį, pakeisti variklį ir stogą“, - šypsojosi A. Juknevičius.
Šių metų Dakaro ralyje A. Juknevičius susidūrė su sunkumais ir į aukštas vietas nepretendavo. Galutinėje įskaitoje jis liko 35-as. Jis su tuo pačiu „Toyota Overdrive“ automobiliu 2018 metais užėmė tuo metu rekordinę Lietuvai - 12-ąją - poziciją. Šiemet šį rezultatą pagerino 11-as finišavęs naujesnio modelio „Toyota“ vairavęs Benediktas Vanagas. Tuo tarpu su analogišku bolidu startavęs Vaidotas Žala pakartojo A. Juknevičiaus pernykštį pasiekimą ir liko 12-as.
A. Juknevičius prisipažino, kad pagrindinis metų tikslas - įsigyti naują automobilį, tačiau tam reikės gera kaina parduoti dabartinį bolidą. Kitu atveju, jis liks su dabartine technika.
- Kokie pirmieji šių metų planai?, - žurnalistai paklausė A. Juknevičiaus.
- Pirmas dalykas - šį automobilį turime gerai perrinkti. Tik tada galima tikėtis, kad jį gerai parduosime. Jei pavyks jį parduoti, tada ieškosime ne naujo, bet naujesnio modelio nei dabartinis. Jeigu nepavyks, tai važiuosime su tuo pačiu automobiliu. Kol kas tikimybė - 50 prieš 50 proc. Mačiau, kad ir Vaidotas Žala savo automobilį parduoda. Jis irgi taip pat galvoja. Mes suprantame, kad jei norime būti konkurencingi, turime turėti naujesnį modelį.
Mes suprantame, kad jei norime būti konkurencingi, turime turėti naujesnį modelį.
- Kaip ketinate palaikyti sportinę formą?
- Mes turėjome planų sudalyvauti pasaulio ralio maratono čempionato etape Abu Dabyje (JAE), bet dėl problemų su automobiliu, mes tiesiog nebespėjame, todėl dabar galvosime, į kurį kitą etapą galėtume nuvykti. Noras yra sudalyvauti bent viename etape sudalyvauti. Bet viską lems tai, kaip seksis parduoti automobilį.
- Jeigu nepavyktų parduoti automobilio, ką dar įmanoma pasiekti su dabartiniu?
- Aš vis tiek dalyvausiu Dakare. Namie ant pečiaus tikrai nesėdėsiu. Galiu ir kitais, ir dar kitais metais su šiuo automobiliu startuoti. Galiu ir su prastesniu. Man geriau yra dalyvauti negu nevažiuoti išvis. Žiūrint ambicingai ir suprantant savo situaciją, su tokiu modeliu, kuris jau dveji metai nebėra gaminamas, darosi vis sunkiau. Kiekvienais metais automobilių parkas ir techninės jų galimybės Dakare gerėja, todėl konkurencija auga. Liekant su vis senesne technika, daraisi mažiau konkurencingas. Kad ir koks būtum geras lenktynininkas, technika pradės riboti tavo galimybes. Pernai mes su šiuo automobiliu buvome 12-i, šiemet V. Žala su tokiu automobiliu liko 12-as. Gerai sukritus kortoms, realu ir į 10-uką patekti, bet kažkokio stebuklo jau nepadarysi.
- Kiek laiko užtruks automobilio remontas ir jo paruošimas pardavimui?
- Manau, kad užtruks apie mėnesį. Kadangi mes turime beveik visas dalis, tai galėtume ir per tris savaites jį perrinkti. Juolab, kad turime jau variklį, atsarginę greičio dėžę. Po trijų savaičių jau galėsime įdėti skelbimą ir jį pardavinėti.
- V. Žala automobilį parduoda už 217 tūkst. eurų. Kokia kaina sieksite parduoti savąją „Toyota“?
- Vaidoto pasiūlyta kaina maždaug atitinka rinką. Tai - teisinga kaina. Faktas tas, kad dar nežinau, ar savo automobilį pardavinėsiu. Mes turime suvokti, ar galime nupirkti kažką kitą. Pardavus automobilį, vis tiek reikės pridėti nemažą sumą, norint įsigyti naujesnį modelį. Toks automobilis, kurį turi Benediktas Vanagas, naujas kainuoja 650 tūkst. eurų, o ne naujas - mažiausiai 450 tūkst. eurų. Tai pardavę savo automobilį už 280 ar 270 tūkst. eurų, dar turėsime surinkti beveik tiek pat, kad įsigytume naujesnį. Mačiau, kad vienas portugalas parduoda savo „Toyota“ už 450 tūkst. eurų.
- Rinkoje turbūt nėra didelio pasirinkimo tokių automobilių?
- Tokių automobilių, kaip mūsų, yra iš viso pagaminta apie 30. Jų programa baigėsi 2016 metais. Naujo modelio „Toyota“ automobilių turbūt net 15 dar nėra. Faktas, kad tie, kurie juos įsigyja, jų iškart neparduoda. Tas portugalas parduoda automobilį, nes turi problemų su sveikata. Bet tokios dar mes negalime įkąsti. Jeigu nebus galimybės įsigyti tokio automobilio, tai nepardavinėsime savojo ir su tuo pačiu bandysime kokį nors stebuklą Dakare sukurti.
- Ar yra data, kurią nusimatėte sprendimo priėmimui?
- Vėliausia data - birželio ir liepos mėnesiai. Jeigu iki to laiko neparduodame automobilio, tada mažėja galimybė nusipirkti kitą. Mes vis tiek parduotume jį tik tokiu atveju, jeigu turėtume variantą įsigyti naujesnį. Kitu atveju važiuotume su tuo pačiu. Dabartinis automobilis yra labai geras, tik norint kovoti dėl geresnių rezultatų jau reikia modelio, kuris yra lengvesnis, galingesnis, su geresniu balansu. Naujas bolidas pakelia galimybių lubas.
- Ar kitų gamintojų automobilių nesvarstote?
- Šiai dienai nenorime įsivelti į tą dalyką. Mes turime labai daug patirties su „Toyota Overdrive“ modeliu, gerą aptarnavimą, daug žinių, supratimo. Visą tai susirinkti važiuojant su kito gamintojo automobiliu, reikalaus daug laiko. Nėra labai daug variantų. Pavyzdžiui, „X-Raid“ automobiliai yra daug brangesni, o jų aptarnavimas - gerokai sudėtingesnis. Mūsų mechanikai galėtų į tai įsigilinti ir aptarnavimą atlikti, bet tam reikia metų mokintis. Pirma yra mokslai, tik tada yra rezultatai. Prarasti metai prie mokslų vėl apriboja tavo galimybes. Geriau likti prie žinomo gamintojo. Naujesnis modelis skiriasi nuo senesnio, bet patys principai yra tokie patys. Viskas aišku, ką su kuo valgyti. Tai yra daug svarbiau.
Naujausi komentarai